Frank: Vooralsnog geen geometrie. Het lijkt echter heel erg op slanke C rail, want dit wissel is ongeveer 12 graden en een slanke C rail wissel is 12,1 graden.
Jan Willem: Ik heb eerst 2 stukjes rail op maat geknipt (met enige speling), vervolgens heb ik de vlakke kanten netjes gemaakt en daarna de kant die schuim moest worden, afgeslepen. Hierdoor heb ik 2 railstaven gekregen die, als je ze bij de uiteindes pakte, een puntje vormden. Iedere railstaaf heb ik vervolgens op een stuk papier gelijmd (net als al mijn dwarsliggers) dat op een stuk hout ligt, zodat ze vlak liggen. De punt hierbij echt strak in een punt. Dat doe ik bewust, omdat ze zo gefixeerd liggen. Hierop heb ik de punt laten vollopen met soldeertin. Daarna omgedraaid, wederom vastgelijmd en ook de onderkant verder opgevuld. Vervolgens alles vlak gevijld zodat het weer een strak puntje is. Daarna deze op de dwarsliggers gelegd, met mijn afstandshoudertjes op de goede spoorafstand gelegd, met een drup tin vast gelegd en alles nagemeten. Toen dat naar wens zat, nog enkele dwarsliggers aan de punt gezet, het drupje tin (de puntlas) netjes gemaakt, wederom gemeten en daarna de andere spoorstaven gemaakt. Pas toen alles naar mijn zin zat, heb ik iedere dwarsligger met de spoorstaaf verbonden. Tot dat moment zat het slechts met 5 of 6 puntjes vast. Voor detectie zouden nog her en der isolatiepunten gemaakt moeten worden, maar dat heeft nu even geen prioriteit.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.
Groet,
Laurent