Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ongeval Romney Hythe & Dymchurch

Gestart door Vic zondag 11 september 2016, 07:43:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ongeval Romney Hythe & Dymchurch
Lid sinds: 2009

offline
ongeval Romney Hythe & Dymchurch
Goedemorgen

Naar nieuws

Naar het schijnt is een stoomtrein van de Romney Hythe & Dymchurch Railway (smalspoor) in botsing gekomen met een tractor. ik zag een foto van de loc, en daar word je niet echt vrolijk van. Die ligt geknakt en gekanteld in de bedding. Het schijnt dat de machinist er alles aan gedaan heeft om dit te voorkomen.

Deze stoomsmalspoorweg is, zover ik weet, de enige in Broot-Brittannie die vanaf het begin altijd al in gebruik is geweest met een dagelijke dienstregeling voor o.a. forenzen.
Het is een mooie lijn om te bezoeken, dicht bij Dover.

Google maar eens op: accident Romney Hythe & Dymchurch

Misschien kan iemand een link plaatsen? Mij ontbreekt het helaas aan de kennis hiervoor.

Toch nog een prettige zondag

Vic
Re: ongeval Romney Hythe & Dymchurch
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/train-kent-derails-after-close-8806110

Zekers zonde Vic , hier waren op youtube mooie filmpjes van te zien dat die treinen afgeladen met school kinderen zaten.
Vroegert werd ze veel gebruikt om de kids naar en van school te halen.

mvg: Alex
Re: ongeval Romney Hythe & Dymchurch
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ongeval Romney Hythe & Dymchurch
Ik wist niet van het bestaan van deze baan, erg zonde  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ongeval Romney Hythe & Dymchurch
Goedemiddag allemaal,

Het is idd een erg mooie lijn met ook alle bewerkingen van de locs in het zicht, inclusief de miniatuur draaischijf. Ook de stations en alles is gemaakt op de schaal van de spoorweg. Zeer apart, en een aanrader om te bezoeken.

Uiteraard is dit ongeval zonde, maar het is zeker niet het einde van de lijn/spoorweg. Ze hebben een groot aantal locomotieven en allemaal in zeer goede staat van onderhoud. De meeste wagons van de "ongevalstrein" zijn gelukkig onbeschadigd.

Ik heb zelf het vermoeden dat het een voordeel is geweest dat de gemiddelde snelheid op deze spoorweg erg laag ligt. Het merendeel is nu beperkt tot materiele schade. Zeker niet leuk, maar hier kan men weer voor werken om het te herstellen.
Zover ik nu weet zijn er geen zware verwondingen, wat  een heel groot geluk is

Vic