Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Faller instelmagneet 163222

Gestart door Wheels zaterdag 10 september 2016, 21:09:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller instelmagneet 163222
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Faller instelmagneet 163222
Beste lezers,

Waar gebruik je de Faller instelmagneet voor (163222) ?

Ik zag iets dergelijks bij het reedcontact zitten maar weet nut en noodzaak niet.

Gr Matje
Re: Faller instelmagneet 163222
Die magneten plak je onder je lok of wagon , als je met de magneet over de reedcontact gaat word deze in geschakeld.

Mvg: Alex
Re: Faller instelmagneet 163222
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Faller instelmagneet 163222
Hoi Alex,

Bedankt, helder.

Wat ik me dan afvraag waar dan een heel klein vierkant magneetje (1x1mm)voor dient die ik op de reedcontacten van 2 FCS voertuigen aantrof.

Wanneer ik dat mini magneetje weghaal staat het autootje stil.
Zodra magneetje geplaatst is op de behuizing van het reedcontact rijd de auto weer.

Ik snap in dit geval het nut van dat magneetje niet, heeft dat te maken met het reedcontact? Net als alle andere auto's stopt deze auto met magneetje op een stopplaats.

Gr Matje

Re: Faller instelmagneet 163222
He Matje , moet je is Faller met dat nummer intikken in YouTube , daar zie je filmpjes hoe magneten werken.
Ik heb geen faller autobaan waar die dingen op aan of inzitten.
Kweed alleen dat je via magneten je autootje kan laten stoppen en nog veel meer.
Ook met treinen worden ze gebruikt.

Mvg: Alex
Re: Faller instelmagneet 163222
Hoi Matje het kleine magneetje helpt om de veerspanning van de contactstrips in het reedcontact te verminderen ( zodat bv het opgebouwde magnetisch veld van een stopspoel wordt versterkt ) het is dus eigenlijk hulpje om de contacten in het reedcontact te helpen met sluiten.
Grt dirk
Re: Faller instelmagneet 163222
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Faller instelmagneet 163222
Helder,
Bedankt voor de reacties.

Ik kwam per toeval achter dat magneetje omdat ik met een sterke magneet langs het reedcontact bewoog en het kleine magneetje tevoorschijn kwam.

Gr Matje