Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn wereldbaan

Gestart door Ontspoord zaterdag 11 juni 2016, 22:16:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn wereldbaan
Ontspoord
gast

Mijn wereldbaan
Mijn zoon van 4 is helemaal gek van treinen. Hij heeft daarom nu twee Marklin MyWorld sets verzameld, alsmede een paar wissels, een tunnel, en een stoplicht. Vandaag hebben we het geheel maar eens van de woonkamer naar de bovenste etage verplaatst en daar een baan opgebouwd. Deze banen blijven normaal gesproken een paar dagen liggen, om vervolgens afgebroken en in andere vorm herbouwd te worden.

De uitdaging voor mijn zoon, en mij als meespelende vader, zit met name in het zo lang mogelijk zonder te botsen rond blijven rijden. Bij deze baan houden we dat een ronde of vijf uit, waarna er onherroepelijk een botsing volgt. Vaak tot grote hilariteit. Gelukkig zijn de MyWorld treinen uitermate stevig en is botsen, rammen en beuken geen enkel probleem.

In de baan zit al onze rails verwerkt, op twee bochtstukken na.
Re: Mijn wereldbaan
peterke33
gast

Re: Mijn wereldbaan
Hallo Ontspoord

Dat is wel leuk dat jullie samen de hobby delen, en dat hij plezier beleeft geloof ik graag hoor.  :P





Groeten

Peter
Re: Mijn wereldbaan
Ontspoord
gast

Re: Mijn wereldbaan
Mijn zoon is ondertussen vijf jaar geworden en heeft een Marklin startup set gekregen. De loc die hierbij zit rijdt niet op batterijen, zoals zijn andere twee treinen, maar wordt gevoed met de stroom die door de rails gaat. We hebben de rails uit de startup set aangesloten op de rails die we al hadden en dat resulteerde in de baan op de bijgevoegde foto.

De baan bestaat uit twee delen die met wissels op elkaar zijn aangesloten. De buitenbaan is volledig vlak, en de binnenbaan bevat een verhoging.
De stoomloc kan alleen op de buitenbaan rijden. De twee MyWorld treinen kunnen zowel op de binnen- als de buitenbaan rijden.

We hebben ook provisorisch een berg met tunnel gemaakt door van oud speelgoed een geraamte te maken en tape er overheen te plakken. We zijn van plan om dit te vervangen door kippengaas en papier-maché of gips.
Re: Mijn wereldbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn wereldbaan
Leuk baantje voor de kleine man. :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn wereldbaan
peterke33
gast

Re: Mijn wereldbaan
Dat word uren speel plezier samen, je tunnel zal eerder gaan voor een gaas met minder grote gaten.
Anders valt denk ik je pulpmaché er door, kan ook verkeerd zijn ??




Groeten

Peter
Re: Mijn wereldbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mijn wereldbaan
Ik zou voor de papier machte gaan. Dat breekt niet zo snel af.
Anders kun je komende maanden afgebroken stukjes gips uit de locs gaan pulken.

Succes met de tunnelbouw.

Robin
Re: Mijn wereldbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

online
Re: Mijn wereldbaan
Leuk om te lezen hoe jullie veel plezier hebben met het opbouwen, rijden en weer afbreken van jullie baan.
Zelf ben ik ook samen met mijn zoon (8 jaar) veel bezig met onze gezamenlijke hobby.
En wat de tunnel betreft zou ik ook gaan voor papier-mache en niet voor gips.
Hier heb ik ook zo'n tunnel staan, geraamte door mij gemaakt van fijn gaas en daarna door Sverre bekleed met stroken krant ingesmeerd met behanglijm.
En daarna ook door hem beschilderd en aangekleed.

Hartelijke groet,
Ragoem