Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Een uurtje Almere Poort

Gestart door Hans Biere zondag 04 september 2016, 16:16:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Een uurtje Almere Poort
Vanmiddag voor het eerst sinds jaren weer is wat grootspoorfoto's gemaakt. Dit had alles te maken met het feit dat de "Berlijntrein" dit weekend wegens werkzaamheden elders in den lande werd omgeleid via de Flevo- en Hanzelijn. Hier wat voorbij komende bijzonderheden die je hier niet alle dagen voorbij ziet komen. Excuus voor de kwaliteit, ikzelf vind het niet zo bie, maar ik gooi het maar op de onervarenheid.

Foto 1: Int 149 Amsterdam-Berlijn met NSR 1765;
Foto 2: ex NS(R) 1632/1832 "Nijmegen" nu rijdend voor HSL als losse lok door Almere Poort met onbekende afkomst / bestemming;
Foto 3: Int 148 Berlijn-Amsterdam met NSR 1752.





Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Hans:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:  :D
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Mooi. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2008

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Hallo Hans,

Leuk om deze gasten in de polder vast gelegd te zien.
Dank voor het delen.
Groet, erik
Re: Een uurtje Almere Poort
Hoi Hans, leuke platen hoor! Leuk die blokjestrein weer voorbij te zien komen!
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Mooie platen :thumbup: :thumbup: :thumbup: Hans.

Van mij mag je wel vaker langs de lijn gaan staan om foto's te maken  :D :D
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Beste Allen,

hartelijk bedankt voor de positieve reacties op mij bijdrage.

@Dick: jouw reactie als "oude rot in het vak" en getuige de bijdragen in jouw eigen topic zal jouw reactie mij zeker motiveren om ook hier de draad weer op te pakken en er meer en meer met de camera op uit te trekken.
Re: Een uurtje Almere Poort
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Daar knapt de polder wel van op Hans  :) bedankt voor het plaatsen.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Leuke foto´s Hans!

Dit weekend was Apd - Amf dicht wegens herstelwerkzaamheden aan de bovenleiding. Daarom werd de ICB omgeleid via Zwolle, maar ook enkele goederentreinen. Waarschijnlijk ging de 1832 naar Bad Bentheim om z´n volgende trein op te halen. Andere treinen maakten kop op Deventer Goederen en gingen onderlangs naar de havens.
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
@Peter: ja, met dank aan de komst van de Hanzelijn iets meer variatie hier. Merkbaar door omleidingen als de "Berlijntrein" en nu nog maar wachten op meer als bijvoorbeeld goederen verkeer. Volgens ingewijden zit dat laatste er wegens gebrek aan "tijdpaden" voorlopig nog niet in. Lelystad-Almere en verder v.v. zit vol met passagierstreinen. Hoewel er zo af en toe wel eentje wordt gesignaleerd...... :) en één vast ingelegde van RolandRail. Rijdt helaas in de vroege avond.

@Wouter: ook bedankt voor je reactie! Als dat zo is wat de 1832 betreft toch een behoorlijk onrendabel ritje voor een losse lok (denk ik) ... Maar wat geeft dat. Voor iemand zo als ik toch een zeer aangename verrassing om zoiets voorbij te zien komen.  :)

Re: Een uurtje Almere Poort
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Ach Hans, zo'n los ritje is nog altijd een minder grote verliespost dan een trein aan een concullega moeten overdoen. ;)
Re: Een uurtje Almere Poort
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Een uurtje Almere Poort
Is nog maar de vraag hoelang we deze mooie blokjesloc kunnen bewonderen in Nederland. De wielen zitten tegen de afkeurgrens aan hoorde ik....  :(