Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Prijsontwikkeling

Gestart door arkowe vrijdag 24 maart 2017, 03:35:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Prijsontwikkeling
Seinwezen
gast

Re: Prijsontwikkeling
Ben ik het mee eens. Zolang de doelgroep de hoge prijzen wilt betalen zal het duur blijven.

Volgens mij zijn de treinen in Amerika een stuk gunstiger geprijsd en soms nog beter in details ook. Dus het kan wel.

Groeten Sander
Re: Prijsontwikkeling
Lid sinds: 2011

offline
Re: Prijsontwikkeling
Citaat van: Seinwezen op zondag 21 mei 2017, 09:39:35
...
Volgens mij zijn de treinen in Amerika een stuk gunstiger geprijsd en soms nog beter in details ook. Dus het kan wel.
...

Wat mij wel bevalt is dat je in amerika soms de mogenlijkheid hebt een wagon, of loc, te kopen in de detailering die jij wilt. Het basis model is simpel, goedkoop en prima om mee te spelen terwijl mbv extra losse setjes en decals er iets heel moois mee te maken valt. Dit nodigt veel meer uit tot modelbouw, de zaag erin en een variant bouwen is wat makkelijker als de prijs wat lager is. (Ik zie me nog niet snel een Brawa wagentje van 70+ euro in tweeen zagen...)
Re: Prijsontwikkeling
nobody
gast

Re: Prijsontwikkeling
Citaat van: ezra op zondag 21 mei 2017, 09:35:15
Vroeger waren modeltreinen voornamelijk kinderspeelgoed
Speelgoedtreinen zijn, en waren, niet te vergelijken met modeltreinen.
Begin jaren '60 kreeg ik van m'n toenmalige verloofde een BR44 van Märklin voor m'n verjaardag.
Dat kostte haar bijna een maandsalaris.
Tegenwoordig kun voor een maandsalaris meerdere loc's aanschaffen.
En plastic modelbouwkits van vliegtuigen zijn (afhankelijk van de schaalgrootte en kwaliteit) ook niet bepaald
goedkoop te noemen. Zie o.a. ===> klik