
Dat is helaas niet waar Ben,
Als je bv een koploper ( trein ) of motorpost hebt rond rijden dan kom je met een rail als stop melder in de problemen.
Deze treinen ( en er zullen er ongetwijfeld meer zijn ) hebben aan een kant 4 antislip bandjes waardoor hij niet gedetecteerd wordt op dit draaistel, met gevolg dat de kop van de trein op het wissel staat.
Pas het tweede draaistel of in het geval van een motorpost het einde van de trein zal de stop melder getriggerd worden.
Beter is om gewoon twee railzen als stopmelder te gebruiken, treinen die dit probleem met de slipbandjes niet hebben kun je een aantal cm. Door laten rijden met de functie doorrijden in cm.
Bij treinen met antislip bandjes kun je dit ook doen, maar als extra kun je instellen hoeveel cm. Er doorgereden moet worden per rijrichting.
Je kunt apart aangeven wat hij moet doen als de trein vooruit rijd en als hij achteruit rijd.
Voor stopmelders in het algemeen kun je zeggen dat je een gedetecteerde trein op een stopmelder altijd wat verder kunt laten rijden, andersom is niet mogelijk.
Mvg,
Peter Degeluidsman