Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten

Gestart door Michel15 donderdag 18 augustus 2016, 13:08:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Mss een eigenaardige topic...
Matthias stelde me onlangs de vraag of er hier forum leden waren die een modelbaan hebben naar voorbeeld van een omgeving in bv Afrika, moedertje Rusland ,India of dergelijke . De VS , Engeland ,Duitsland ,Frankrijk de Benelux en zelfs Italie heb ik hier al gezien. maar bv Zuid Afrika of dergelijke hebben we nog nergens gevonden. Bestaan er daar eigenlijk voorbeelden van ???

MVG Michel
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten

Hoi Michel,

Misschien zijn er geen forumleden met exotische spoorbanen, Marklin levert nu eenmaal bijna alleen modellen uit de landen die je al noemt, maar op beurzen zijn zeker Afrikaanse, Zuid Amerikaanse (Cuba), Aziatische etc banen te zien! Ga maar eens kijken bij de topics over Eurospoor, Rail, Ontraxs, Intermodellbau etc!

Vrgr
Frank
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Wel bedankt Frank zullen we zeker eens doën .Ben er wel nieuwsgierig achter 😊😊
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
-Fons:
Dank voor het plaatsen van de linken naar de prachtige filmpjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Wel toffe links zeg .Dat is echt leuk
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Wanneer je een béétje overweg kan met zoekmachines, kun je er "TIG" vinden... :D
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Tja mss op de verkeerde manier gezocht.
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Hola,

Nou kan ik best aardig overweg met zoekmachines maar de baan die ik zocht is toch lastig te vinden wanneer je geen idee hebt hoe dat kreng heet. Het is een werkelijk schitterende baan gebouwd door een Turk en laat, niet geheel verrassend, een fantastisch Turks landschap zien dat een adembenemende sfeer uitstraalt.
Indien iemand weet welke baan dat is, voel je vrij om hier een linkje te plaatsen.

H la P
Fred
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Hey Alphons bedankt voor de mooie link. Vooral dat laatste filmpje met die kraampjes herken ik van National Geographic . Leuk eigenlijk

MVG Michel
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Veel zullen t r idd niet zijn. Zeker vaste banen niet, diorama's e.d. misschien wat meer.
Bij stummi zit r nog n Spaanse, en zoals je zei kan je Amerikaans/Canadees en Europees al snel vinden...

Misschien vanwege het aanbod in materieel en scenery?
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Tja Simon dat denk ik ook .Maar toch vind ik het frapant .Ik heb ook gezocht op buitelandse merken modeltreinen maar....Ik kan het niet echt vinden. Mss zoek ik idd op de verkeerde manier 😕😕😕
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Michel & anderen: stop de zoekterm in de vertaler en zoek met het verkregen resultaat op afbeeldingen ... :roll:

Citaat van: IJsengel op donderdag 18 augustus 2016, 19:32:55
Het is een werkelijk schitterende baan gebouwd door een Turk en laat, niet geheel verrassend, een fantastisch Turks landschap zien dat een adembenemende sfeer uitstraalt.

Fred, ik denk dat je deze meneer bedoeld: tik (klik op z'n Turks :wink:)
Hij bouwt op diverse manieren en met uiteenlopende materialen
de meest prachtige dingen, ik mag erg graag bij hem afkijken!

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
-Erik:
Dank voor de link, de gebouwen die hij maakt zijn werkelijk prachtig, een miniatuur copy van de echte gebouwen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Hier ook een baan naar Turks voorbeeld.
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
-Wilfried:
Dank voor het plaatsen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Jørg,

Geen dank, graag gedaan.
We zijn er toch om elkaar te helpen.
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan met scenery naar voorbeeld van andere continenten
Inderdaad veel banen worden gebouwd voor beurzen en tentoonstellingen. Het is meestal allemaal zelfbouw van foto's e.d. Meestal is een foto of een film(pje) aanleiding voor de bouw. Dan draaien ze een paar jaar in het circuit mee en worden daarna 9 van 10 keer gesloopt om plaats te maken voor een nieuwe baan.

De baan in de film van Wilfried is dezelfde als die Erik geplaatst heeft met de link. Deze baan heeft in 2012 een rondreis langs alle grote modelbouwshows op het vaste land van europa gemaakt.

Een kleine selectie:

Op OnTraXS!

2014:
- USA: - USA: Baan: Once upon a time van Jaap Teeuw: Bouwdraadje


2016:
- Zuid afrika: Baan Beautiful South Africa van Ulrich Slovig: Youtube: Film baan Beautiful South Africa

- Australisch: Baan Kaloonga  van Gerbrand Haans (besproken in Railmagazine): Film baan Koloonga

In aanbouw:

- USA: Module: Sweet Home Chicago van Hendrik Jan: Bouwdraadje over deze module. Naar voorbeeld van de film van de blues brothers.

Bouwdraadjes:

De diverse USA banen van Ronald Halma: Overzicht bouwdraadjes Ronald Halma en ook zijn nieuwe Project: "Project unnamed"; een nieuwe H0 baan speciaal voor Eurospoor 2016! voor Eurospoor 2016

- USA van Martin Welberg: Cardigan Bay Coastal Railroad in 0n30 en Mara Harbor

Dat hier op het forum niet zoveel "exotisch" te zien is, is te verklaren. Dit forum is meer gericht op het merk "märklin" gericht dan op de rest van de modelspoorwereld. En Märklin brengt niet veel uit voor banen buiten Europa. Hier en daar een modelletje voor de USA. Het blijft een "Europees geörienteerde bezigheid bij Märklin. En buiten Europa is het 90% tot 99% 2-rail dan 3-rail. Dat je soms een verdwaalde "2-rail-baan" hier ziet is dan mooi meegenomen  ;)

Groeten Ronald.