Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Einde van een modelbaan

Gestart door Minto Tighfield dinsdag 09 augustus 2016, 13:27:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Einde van een modelbaan
Minto Tighfield
gast

Einde van een modelbaan
Hallo Märklinliefhebber

Na lang overwegen heb ik het besluit genomen mijn modelspoorhobby op zeer beperkte wijze voort te zetten.
Derhalve ben ik begonnen met het ontmantelen van mijn modelbaan. Ik doe dat in alle rust zodat niets beschadigd waardoor, na eventuele verkoop, de diverse onderdelen nog een uitstekend "tweede" leven kunnen gaan leiden.
Als eerste verwijder ik de gehele bovenleiding welke ik op de "Profi"-wijze, volgens het handboek van Viessmann heb aangebracht.
Dit bovenleidingsmaterieel, zowel van Märklin als van Viessmann, zal ik als eerste aanbieden in het verkoophoekje. Daarna bied ik het gros van mijn rijdend materieel, Märklin, te koop aan evenals de gebouwen welke van het merk Faller zijn.

Uiteraard blijf ik lid van dit pachtige forum teneinde uw activiteiten te kunnen blijven volgen. Mocht nu reeds iemand interesse hebben om eens langs te komen om te kijken wat ik zoal zal gaan verkopen voordat ik het aangeboden heb in het verkoophoekje, maak dan via PB een afspraak.

Met vriendelijke groeten,

Minto Tighfield

Re: Einde van een modelbaan
Beste Minto, spijtig van je besluit te vernemen. :(
Jammer van je mooie baan. :(
Re: Einde van een modelbaan
stafmarklin
gast

Re: Einde van een modelbaan
 8o Weeral iemand die stopt met deze prachtige hobby. Jammer Minto maar je zult wel redenen hebben. Veel succes met de verkoop.
Re: Einde van een modelbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Einde van een modelbaan
Iedere weer jammer om te moeten lezen dat iemand zijn prachtige baan gaat afbreken! 8o
Natuurlijk zijn er vele omstandigheden waardoor dit "moet" en af en toe omdat er geen interesse meer is.

Nu is de prachtige baan van "Minto Tighfield" wel een begrip op ons forum maar ja, ook daar komt nu een eind aan.
Gelukkig ga je in afgeslankte vorm toch nog verder dus voor het modelspoor en ons forum niet helemaal verloren.

Succes met de verkoop en kleine doorstart en sterkte met de afbraak.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Einde van een modelbaan
-Minto:
Jammer dat je stopt met je baan en ze gaat afbreken, suc6 met het verloop er van,  :-( :-( :-(
Re: Einde van een modelbaan
Minto,

Ooohh wat lees ik nu afbreken stoppen  8o 8o wat jammer man, als ik je foto's zie heb je een prachtige baan.  :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter



ps; Zal je zeker een PB sturen, denk wel dat we samen ergens zullen geraken.
Re: Einde van een modelbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Einde van een modelbaan
Beste Minto,

Jammer. Zeker zo'n mooie baan. Ik hoop niet dat je er spijt van krijgt. :-(

Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Einde van een modelbaan
Spijtig om te lezen dat je mooie baan wordt afgebroken.
Succes met het demonteren van de baan.
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Einde van een modelbaan
Heel jammer dit te vernemen.

Ik volgde graag je mooie foto's om wat inspiratie op te doen.

Dank voor het delen.

Andre
Re: Einde van een modelbaan
Jammer dat je de baan gaat afbreken. Het was een mooie baan. Vol inspiratie voor anderen. Bedankt daarvoor.

Hartelijke groeten,
Roel
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re: Einde van een modelbaan
Hoi Harry,

Jammer dat je nu ook het eerste deel van je baan gaat afbreken.
Het was een heel mooie grote baan met mooi materiaal erop rondrijdend.
Gelukkig heb ik de baan ook eens live mogen aanschouwen :)

In je berichtje schrijf je dat je in beperkte vorm verder wilt gaan.
Misschien is dan een module iets voor je?
Je hebt al eens een kijkje genomen bij de 3railforum modulebaan en we komen samen bijna bij je om de hoek ;)
Dus wie weet kunnen we je binnenkort verwelkomen als nieuw lid.

Denk er maar rustig over na...

Groeten,
Ton.
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Einde van een modelbaan
Jammer dat de baan wordt afgebroken maar als er geen plezier meer aan beleefd wordt dan is het de beste keuze.
Ik weet uit ervaring dat later dikwijls weer de kriebels terug komen, zeker als er in beperkte mate nu de hobby wordt voort gezet.
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Einde van een modelbaan
Erg jammer van deze prachtige baan. Ik heb je kunstwerken weleens gezien op het forum en vond het allemaal prachtig gemaakt. Succes met (de rest) van de verkoop en de afbraak van de baan
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Einde van een modelbaan
Je zal het wel goed overdacht hebben voordat je deze toch moeilijke beslissing hebt genomen. Er zitten vele uren werk en plezier in de bouw van je baan. Altijd jammer als iemand die mooie banen bouwt er mee stopt.

Groetjes van Maarten
Re: Einde van een modelbaan
Over mijn lijk dat ik zo'n baan zal afbreken alleen twee uitzonderingen verhuizing of verbetering van de baan :D
Maar de ene zijn dood is de ander zijn brood ;)
Re: Einde van een modelbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Einde van een modelbaan
Hoi Harry,

Het zat er misschien al langer aan te komen, jij hebt de laatste tijd al veel rijdend materiaal aangeboden.
Wel erg jammer want je hebt een prachtige baan.

Succes met de demontage.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Einde van een modelbaan
Minto Tighfield
gast

Re: Einde van een modelbaan
Hallo Mede modelbaanbouwers

Hartelijk dank voor jullie reacties tot nu toe.
Het is echt geen probleem voor mij om de baan in alle rust te demonteren, zodat de diverse onderdelen hergebruikt kunnen worden.
Het meeste plezier heb ik beleefd in de bouw van mijn modelbaan. Dit is (was) trouwens mijn derde modelbaan.
Het opbouwen heb ik altijd zeer zorgvuldig gedaan, hetzelfde wat ik nu doe met het demonteren.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en.....wees gerust, ik blijf heus nog wel een beetje "sporen".

Hartelijke groeten,

Minto Tighfield
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Einde van een modelbaan
Citaat van: Minto Tighfield op woensdag 10 augustus 2016, 11:14:04Het opbouwen heb ik altijd zeer zorgvuldig gedaan,

Dag Minto,

daar is geen twijfel over mogelijk. De zorgvuldigheid straalt er van alle kanten vanaf. Wat een mooie baan zeg! Daar heeft vast heel wat hobbytijd ingezeten. Succes met de demontage en verkoop van jouw overtollig geworden materiaal en materieel.
Re: Einde van een modelbaan
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Einde van een modelbaan
Hallo Minto,

Jammer dat je stopt met deze mooie hobby en je mooie baan gaat afbreken.
Je zult er vast een goede reden voor hebben en ik hoop voor jou dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Volgde je verslagen & fotosessies van je baan & aanwinsten altijd met een big smile; die zal ik iig missen!
Bedankt hiervoor!
Re: Einde van een modelbaan
Stijn Laceur
gast

Re: Einde van een modelbaan
Hallo Minto,

geen gemakkelijke beslissing, ik hoop dat je toch nog plezier mag vinden in de hobby,


Re: Einde van een modelbaan
Milko treinbaan
gast

Re: Einde van een modelbaan
Hallo

Wat zijn de maten ervan?

Gr Milko
Re: Einde van een modelbaan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Einde van een modelbaan
 @citaat
Dit topic is al van even geleden. De persoon gaat nooit meer reageren op je bericht.
Kleine Tip:
Kijk van te voren eerst even de topic na en of topic starter nog leeft. Helaas zijn er al een paar goeie mensen heen gegaan en zoiets als dit kan vervelend uitpakken. Maar dat is slechts een doem scenario.
Re: Einde van een modelbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Einde van een modelbaan


En deze compleet gemist dan..... Melding is richting beheer voor een slotje...