Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Vorderingen baan Minirailz (Dennis) update '26-01-2012 Zelfbouw kolenbunker'

Gestart door minirailz zaterdag 03 november 2007, 20:41:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-09-2008 'ICE 2 verlicht!'
zo, weer eens een update.

heb voor het eerst in mn leven een loc omgebouwt, zonder het forum had het waarschijnlijk niet gelukt, dus bedankt!

nu nog een plaatje van het resultaat...



ik weet dat de overgang niet echt realistisch geplaatst is :mrgreen:

en nog een vraagje: de wagons erachter maken sluiting op de wissels doordat de flenzen soms de pukko's raken.(vooral bij bocht en 3wegwissels).
is hier een oplossing voor? (wielen vervangen helpt iig niet)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Dubbel geïsoleerd al geprobeerd?
Mijn ICR had er ook last van, toen de wielen iets uit elkaar getrokken, nu hebben ze er geen last meer van. Mja, ik vrees dat jij gegoten wielen hebt, en niet zoals mijn ICR: Gemonteerde wielen.
Anders plastic wielen eronder zetten, zit je alleen met je bezetmelding.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
ik heb ook aan platic gedacht, maar wil idd toekomstig met bezetmelding gaan werken.

het zijn idd gegoten wielen.

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Misschien je puco's aan een kant voorzien van een stukje schiderstape (is wel een takkenwerk hoor!)
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
of iig isoleren, goed idee.

ik zal kijken wat ik ermee doe...

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Beste Dennis,

Weet je wel zeker dat het de flenzen van de wielen zijn, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
dit omdat de binnenmaat tussen de flenzen ca 14.5 mm bedraagt. De puko's zitten in het midden van de rails afstand genoeg dunkt mij. Als de flenzen de puko's raken is er toch onderhand wel sprake van een ontsporing.
Waar ik wel eens last van heb zijn met name bij oudere wagons volledig metaal net zoals jij op de foto hebt staan, dat de koppeling te veel doorhangt en daardoor kortsluiting veroorzaakt.
Heb je hier al naar gekeken?

Gr. Bert :D
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Dat kan ook, maar kijk eens bij een C rail gebogen wissel, dan zie je dat de puco op gegeven moment naast het opritje staat, er bijna tegenaan. Als je wielen dan ook maar een fractie verkeerd afgesteld zijn, dan heb je dus sluiting.
Ik spreek hier uit ervaring.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
de koppelingen zijn (meestal) niet het probleem.

laurent slaat de spijker op zn kop.

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
Hoi



Wou net zeggen dat het ook de koppelingen zouden kunnen zijn
Dit omdat het bij mij ook wel eens voorkwam dat als er een trein met een aantal wagons over een wissel gingen er altijd vonken onder vandaan kwamen
reed je langzamer dan had ik sluiting
dus even goed gekeken en toen zag ik dat de koppeling iets te laag stond
deze dus iets verbogen naar boven en geen probleem meer gehad

Nu moet ik wel zeggen dat ik op M-rail nog rijd


mvg Frans



Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
ik rijdt half om half, maar alle wissels zijn C.

het probleem zit hem bij de laatste set pukko's tussen de wisseltong. (dus waar het 2-baans wordt)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 20-09-2008 'V200-027 digitaal!'
zo, hier weer een klein idee van mij:

ik wil graag de treinen tegen elkaar in laten rijden, alles is nu namelijk één-richtingsverkeer :lol:

de binnenbaan wil ik omkeren zodat de treinen links gaan rijden, ik weet dat men in duitsland rechts rijdt maar het is even praktischer.

mijn vraag is simpel:

hoe en waar moet ik de seinen (ver) plaatsen op de binnenbaan.
gewoon omdraaien gaat immers niet op want dan staat ie op het sein van de andere baan.
(daarom waarschijnlijk rechts rijders ;))

Dennis
edit:

dit baanplan is niet actueel, maar seinen zijn het zelfde.
het gaat om de 2 seinen op de binnenbaan.

Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
Ik denk dat je de aanrijblokken ook moet omkeren. En het sein links van het spoor zetten
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
maar dus wel gewoon op zelfde plaats?

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
Ik denk het eigenlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb (helaas) nog geen baan waarin dat ten uitvoer gekomen is.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
ik heb nog eens zitten denken...

ik doe het maar niet.
alles werkt nu prima en als ik ga schuiven komt het toch niet meer uit ivm remsecties enz.

ik ga vandaag eens kijken in wintrack.
de verhuizing naar zolder komt langzaam dichterbij :D

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
Ha, Dennis, ik zie jouw topic nu pas! :o

Ik hoop dat je snel op zolder kan beginnen!!
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
ben momenteel druk bezig met de plannen.

het begint dan eindelijk dichterbij te komen :)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
En veel sukses gewenst, met je baan.


                                                                 Arie
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-09-2008 'seinen verplaatsen'
en hier nog even een fotootje van de omgebouwde Br 24 058 (art.nr.3003)
er zit een lokpilot met permanent magneet in :)
het anker heb ik laten zitten...



Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Beste Dennis,

De Br24 blijft een fraaie loc jij hoeft nu niet perse de nieuwe aan te schaffen.

GR. Bert :)
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Een nieuwe br 24 is bepaald geen miskoop hoor.

Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digita
Davy,
Dennis kan toch beter deze mooi omgebouwde BR24 houden en voor dat geld van een nieuwe BR24 iets anders kopen? Anders zou je 2x een BR24 krijgen. Bovendien heeft Dennis waarschijnlijk nu ook weer wat geleerd van de ombouw ;)

Groeten,
Herman
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Toevallig had ik vanmiddag bij m'n dealer de nieuwe BR24 in mijn knuistjes, alleen vergeten te vragen wat het moet kosten :roll: :|

Mvg Gert
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Wacht eens voor zo iemand hebben ze toch een naam ............... juist. Dus effe terug gaan en de prijs vragen. :?
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
ik blijf lekker met deze rijden :D

heb er idd wat van geleerd.

enne, kost maar €50, das minder dan de helft van de nieuwe

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
en er is weer een projectje afgerond: de spoorbrug :D

brug lijkt misschien niet zo bijzonder, maar is volledig handwerk ;)
ook weer (soldeer) werk van opa :D ;)

er misten een paar spijltjes en ook de verf (toen donkergroen) bladerde op sommige plekken.
overschilderd in ijzermeny, daarna met acrylverf proberen te overschilderen.
ging niet dus kon weer half-opnieuw beginnen :lol: :x ;)

foto:



Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'

Hoi Dennis,

Handwerk is altijd meer te waarderen dan kant en klare producten.
Het leuke is dat er maar eentje van is een uniek model je mag je opa wel
heel hartelijk bedanken.
De brug ziet er absoluut niet verkeerd uit.
Krijgt de brug straks nog een andere kleur of ben je nu klaar met schilderen.

Gr. Bert :)
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 08-10-2008 'Br 24 058 digitaal'
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 09 oktober 2008, 07:59:04
Wacht eens voor zo iemand hebben ze toch een naam ............... juist. Dus effe terug gaan en de prijs vragen. :?

Gedaan, en...................Loc gekocht :mrgreen:, voor 2,5 keer de prijs als waar Dennis zijn oude heeft omgebouwd 8) :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
Citaat van: v200marklin op dinsdag 21 oktober 2008, 21:05:54
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 09 oktober 2008, 07:59:04
Wacht eens voor zo iemand hebben ze toch een naam ............... juist. Dus effe terug gaan en de prijs vragen. :?

Gedaan, en...................Loc gekocht :mrgreen:, voor 2,5 keer de prijs als waar Dennis zijn oude heeft omgebouwd 8) :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
feli ermee ;)

@bert: ja, hij blijft zo.
heb wel een poging gedaan maar moest toen weer opnieuw beginnen :lol:

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
Leuke spoorbrug.

Gr.
René
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
Zelf bouw blijft je altijd graag naar kijken zeker omdat het ook een mooie brug is geworden en ook nog gemeekt door je opa.
Eentje waar je zuinig en trots op kan zijn en blijven.
Heel netjes gedaan topie miscchien kun je ook een foto van de bovenkant laten zien.

Groet Wim.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
ik zal tzt een foto van de bovenkant maken.

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 21-10-2008 'De spoorbrug'
Zo, even een paar beelden geschoten van de nieuwe aanwinsten.

om te beginnen:
Wim:


En hier een fotootje van de verlichting bij de opstelsporen:


op vraag van Gerard zal hier straks een filmpje komen over de lantaarns bij mn huisjes en bijbehorende gaslantaarnmodule ;)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
"and there was light"     :lol: :lol:

een mooi beeld   en heel unieke brug

nick
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Dank je ;)

filmpje is er!:



Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje.

Die gaslantaarnmodule werkt echt heel mooi.
Misschien is het iets voor op mijn toekomstige camping.
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
per module kunnen er 5 lampjes onafhankelijk geschakelt worden.
ik koop er waarschijnlijk nog eentje bij en dan later misschien nog een set van 5+ nieuwe module.

module wordt trouwens heel gemakkelijk geschakelt, namelijk als een magneet artikel(korte massa-puls voor aan-uitschakelen).

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
dennis
leuk filmpje en leuke verlichting vooral die masten bij de opstelsporen (die komen er bij mij ook nog ) zijn erg mooi
enne werk jij met een dell latitude d600 ???
mooi toeval die heb ik ook
complimenten
groet robert
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Citaat van: remcy op dinsdag 28 oktober 2008, 00:11:41
dennis
leuk filmpje en leuke verlichting vooral die masten bij de opstelsporen (die komen er bij mij ook nog ) zijn erg mooi
enne werk jij met een dell latitude d600 ???
mooi toeval die heb ik ook
complimenten
groet robert
soms(type D800), deze is van mn broer samen met mn moeder.

ikzelf werk op een prehistorische WIN2000 ;) (ook dell)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Hallo Dennis


Erg leuk filmpje van die gaslantaarns.
Ziet er erg realisties uit in ieder geval.
Ik heb hem ook ( ooit )  eens gekocht maar nog steeds niet in elkaar gezet zeg maar.

Maar is deze van Conrad ?

Ik heb namelijk toen eens een setje gekocht en je kan daar 10 lampjes op aansluiten namelijk.
dat scheelt je dan weer een aanschaf van een printje.

mvg Frans
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Beste Dennis,

Geweldig elektrische gaslantaarns ik heb ze al eens meer gezien.
Geeft een heel leuk effect en is net weer even anders dan de gebruikelijke.

Gr. Bert :)
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
dit is de viessmann module, koste niet zo heel veel (ca. ?17)

zeer leuk effect ja, een van de lampjes flakkert zelfs ook een beetje ;)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
he ziet er tof uit

lijkt me wel mooie bij zo baan

succes verder met alles

gr eric
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Hoi Dennis,


Ja dat valt inderdaad mee dan die 17 euro.
Ik heb er toen dacht ik, bijna 40 euro voor betaald.
Dit wel toen met de 10 lantaarnpalen en de lampjes erbij.
Een complete set zeg maar.

Ik zal hem toch eens gaan zoeken denk ik en het eens inelkaar solderen enzo.

Het wordt toch steeds kouder buiten..... 8)


mvg Frans


Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
de lampjes waren wegens 20-jarig bestaan ?4.3/stuk.

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Het zijn echt leuke lantaarns, goed gedaan.


                                                                   Arie
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 27-10-2008 'Eerste lantaarns'
Zo, maar weer eens een update plaatsen.
ben veel in de weer met wintrack maar hier al een plan hoe het ongeveer zal worden.

Hoofdbaan

schaduwstation

spiraal

3d-views




Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 19-12-2008 'Plan zolderbaan'
Mooi!
Maar waarom die rare kronkel voor de draaischijf?
Je kunt de aansluiting aan de draaischijf ook iets lager kiezen, en dan een mooiere lijn naar de draischijf leggen...

Ook zou ik in het schaduwstation meer gebruik maken van meegebogen wissels (dan passen langere treinen op de wachtsporen), maar da's natuurlijk een persoonlijke keuze..
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 19-12-2008 'Plan zolderbaan'
ik vind het schaduwstation wel ok.

daarbij komt dat ik maar 1 set meegebogen wissels heb en al wel een aantal normale ;)

die kronkel ga ik eens mee expirimenteren :)

Dennis
Re: Foto's vorderingen baan Minirailz(Dennis)update 19-12-2008 'Plan zolderbaan'
kronkel is nu zo:
wissel-24188-24188-24115-24172-24077-24077-overgang naar K

Dennis