Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail

Gestart door flevoland2012 donderdag 04 augustus 2016, 00:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
ik zoek iemand die voor mij een baanplan wilt overzetten / ontwerpen in Anyrail, ik krijg het zelf niet voor me kaar.

Het is het plan van uitgeest, ik heb een afbeelding van, ik ga k-rails gebruiken.

foto plan zit er als bijlage bij
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
hoe ver ben je zelf gekomen? Wil je dat dit plan 1:1 wordt overgenomen of met een nog iets vrije interpretatie? Zelf gebruik ik SCARM, freeware, waardoor plannen in principe makkelijker te delen zijn, omdat iedereen het gratis kan downloaden en gebruiken.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
ik ben niet ver, en was niet tevreden dus heb ik het weer weggegooid, dus er moet helemaal vanaf het begin begonnen worden. Ik heb alleen wat aan Anyrail, zodat er in de toekomst eventueel aanpassingen gedaan kan worden.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Natekenen heeft alleen zin als je je beschikbare ruimte in een bestandje zet.
Gelijk de wisselstraten erbij. En dan ben je al een heel eind.

Normaal staat er altijd een schaal verdeling bij.
Dus ik denk dat dit een idee is en geen compleet plan.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
ik heb een plattegrond van de mogelijke tafel structuur gemaakt, het is een u-baan, deze maten zijn de totale maten van de oppervlakte. Heb een anyrail bestand bij gevoegd, deze is te downloaden.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Ik zou zowel links als rechts de beide tunnelingangen iets verder plaatsen.
Op dit plan is het zo voorspelbaar dat de ene tunnelingangen de andere verbind.
Tevens zou ik een aantal ostelsporen voorzien zodat je met meerdere treinen kan rijden.
Deze ostelsporen kunnen perfect geplaatst worden tussen de beide tunnels !
Verder is dit wel een mooi plan hoor !

Geert
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
qwa oppervlak is er wel wat mogelijk, maar de zolder heeft opstakels en daar kan ik niet om heen, dit kost veel oppervlak helaas. Ik hoop dat er iemand is die deze plan wil uit werken voor me, het is wel jammer trouwens dat railhobby niet vermeld welke railsoort ze gebruikt hebben. Bij een ander plan, kan je dit wel van afleiden, daar is c-rails gebruikt.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
In welke Railhobby staat dit?

Je Anyrail bestand kan ik niet inlezen, geeft foutmelding "unsupported version".
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Als je toch nog moet gaan leren omgaan met tekenprogramma's (want zo klinkt het), probeer dan ook de wegen met tunnels aan elkaar te verbinden, oftewel teken er meteen iets bij voor Faller Car Systeem. Zelfs als je dat nooit gaat gebruiken, is het handig om na te denken waarheen de wegen lopen.

@ Snobby Crash
Goed idee om met die tunnelingangen wat te spelen, de een wat meer naar voren, de ander wat naar achteren en opzij. Tunnels bieden ook de mogelijkheid voor inbouw van een lager nivo (schaduwstation).

De voorspelbaarheid van deze baan staat mij ook tegen, terwijl ik dat voor eigen banen helemaal geen issue vind, en die zijn in wezen net zo voorspelbaar. Dus de oorzaak is anders. Het landschap, de baan zelf, is te symmetrisch!

#flevoland2012
Als je obstakels hebt, waar zitten die dan?
Neem je *.jpg bestand, en open dat in paint (of zo), en teken de obstakels erin. En plaats hem dan.
Dat is wel zo eerlijk voor degene die je ontwerp gaat uitwerken, want dat is toch wat je vraagt?
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
ik heb bijna middenin de zolder een CV ketel zitten, ik heb deze obstakel uit de plan gelaten, de U baan die ik getekend heeft geen last van de CV ketel. Maar het is wel zo dat CV ervoor zorgt dat de rechterkant maar 125 cm.

ik heb de bestand toegevoegd als bijlage
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Je bestand is kennelijk gemaakt in versie 6, ik heb een licence voor 5.

Wel even gekeken op een probeerversie en mij lijkt je ruimte veel te klein voor wat je wilt. Wisselstraten zijn lang en dan ook nog bogen.......

Gr, Ben.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
ik denk dat mijn ruimte groter is, mijn ruimte is een van 4.20(linker poot)x7.30(midden)x 5.85 (rechter poot) en in de railhobby staat dat hun plan gebaseerd is op 4x3 meter. Denk dat alleen links krap word.
Re: Hulp gevraagd: Baanplan railhobby ontwerpen in Anyrail
Je hebt gelijk, excuus. Ik keek naar een verkeerde lijn.

Gr, Ben.