Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden

Gestart door flevoland2012 woensdag 20 juli 2016, 19:21:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
ik heb een ROCO NS 1842 AC en wil hem laten programmeren met mijn MS3, maar het wil niet vlotten, beter gezegd, hij programmeerd hem wel maar met hele rare functies, bv als je met de draai knop de snelheid verhoogd, doet hij niks, maar druk je op F2 dan gaat hij er vandoor, nog een voorbeeld als je de verlichting uitzet gaat de lampen knipperen, ik weet niet wat er aan de hand is, ik heb hem geprobeerd hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat wil niet, misschien gebruikt ROCO andere codes.

Ik wilde de loc samen met de LS Models BDs programmeren, dacht dat beide dan tegelijk op de baan moest.

Inmiddels zag ik dat de LS Models BDs verlichting ook begint te knipperen als de verlichting uit staat

ik was eerst vergeten dat er een roco decorder in de loc zat dus ik had via de MS3 de cv waarde 8=8 ingevoerd, sindsdien is dit probleem, daarvoor deden ze het wel, alleen keerde de loc niet om.

kom er niet meer uit op dit moment
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
is er iemand die me kan helpen, ik sta op het punt de loc en BDs uit het raam te gooien  :D :D
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Dat gooien is natuurlijk nooit een goed plan, maar vergeet dan vooral ook niet om de ramen eerst open te zetten om extra schade te voorkomen!   ;)

Alleen de lok op een programmeerspoor zetten en dan de decoder resetten, dat zou het moeten doen. Welke cv je  daarvoor met welk getal moet schrijven staat vast in de gebruiksaanwijzing van de lok. Hetzelfde voor de stuurstand.
De doos met gebruiksaanwijzing van mijn 1858 staat op een nu veel te warme zolder, je zal zelf even moeten zoeken / googlen.

CV 8 schrijven met 08 zou hem moeten resetten, maar elders op internet lees ik ook dat schrijven met 32 of 33 zou moeten werken.  Bron: http://www.jellesweb.nl/modelspoor-digitaal-decoder-resetten/
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
ik heb nu via de mobile station3 handmatig aangemeld met mm2, de loc rijd normaal, alleen als je de verlichting uit doet, gaat de verlichting knipperen en bij de BDs blijft de verlichting aan, deze gaat dus niet uit met de verlichtingsknop/ F0, betekend dit dat alle instellingen weg zijn en handmatig ingevoerd moet worden?

Als je de loc + BDs via verkennen laat aanmelden, krijgt de loc vreemde functies, bv F2 gaat de loc heel hard er vandoor en zet je deze uit dan rijd de loc niet, volgens mij zijn de functies niet in orde.
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Via verkennen laten aanmelden werkt volgens mij alleen voor mfx decoders, die heeft de Roco lok niet! De stuurstand zou wel een mfx decoder kunnen hebben.
De lok moet je handmatig aanmelden. Zie http://www.marklin.nl/support/handleidingen-1/Handleiding_Mobile_Station_60653_NL.pdf
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Op hoeveel decoderstappen stuur je die loc aan?

Als je aantal stappen niet overeen komt hweb je kans dat de verlichting gaat knipperen.

Robin
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
De decorder staat op 126 rijstappen, maar ik heb hem ook op 28 gehad. Het probleem is volgens mij ontstaan na dat ik CV code 8=8 heb ingevoerd, ik heb ook een 1100 loc en die doet deze fratsen ook al, en tot op heden kan ik het niet herstellen, de BDs had ik aan de 1800 zitten toen ik de CV 8=8 invoerde dus die doet nu ook al gek, de front en sluit verlichting is niet meer te bedienen, de lampen blijven branden.

Zijn alle CV's weg ofzo en waarom heb F2 nodig om de loc harder te laten rijden, anders rijd hij helemaal niet?
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Begin eens met een loc te gelijk  te programmeren. Misschien lukt resetten dan wel.
Twee decoders tegelijk programmeren gaat niet.

Zoek in de handleiding van de loc op welke cv en waarde de decoder reset.
En gebruik een verse loc in je MS 2.

De meeste problemen komen omdat de gebruikte loc in de regelaar zaken niet naar de juiste functie stuurt.

Programmeren onder dcc werkt meestal het beste omdat je dan meer kan / mag.

Robin
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
ik programmeer een lok te gelijk, alleen na dat ik de loks wilde terugzetten naar fabrieksstand kregen ze rare kuren en sindsdien krijg ik de lok niet meer goed geprogrammeerd. In het boekje stond dat de CV 8=8 was.
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Het luistert wel nauw welke code je ingeeft, het moet bij cv 08 zijn, en de code moet ook 08 zijn. Alleen 8 invullen werkt niet. Daarna controleren of de decoder gereset is, adres moet dan 3 zijn.
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Bij de mobile station van marklin kan je alleen 8 en dan enter en dan weer 8, dus 08 kan bij de ms3 niet.
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Probleem heeft zich voorlopig opgelost, lag aan de C-rails, heb nu K-rails geplaatst en werkt uitstekend.
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68671 - NS 1842 wil niet geprogrammeerd worden
Wel de lok even uit je lijst wissen en opnieuw aanmaken met ipv mm2 decoder een dcc decoder.
Ik zag even nergens staan of dit inmiddels gebeurd is  ;) werkt gewoon makkelijker