Hallo,
Na weer de nodige tekenuurtjes, is het schaduwstation ingrijpend veranderd. Het aantal opstelsporen is uitgebreid en in beide richtingen is een keerlus ingebouwd.
Nivo -1, komend vanuit het station linksonder(of er naar toe natuurlijk) De eerste bocht is wat creatief neergelegd om het probleem van de lange wagon op te lossen. De railspiraal is wat uitgerekt, om een lager stijgingspercentage te krijgen en wat meer en wat langere opstelsporen te krijgen(8 stuks)
Nivo -2, linksonder komen ze uit het 1e schaduwstation en gaan dan of via de binnenste keerlus terug, of naar het 2e schaduwstation aan de rechterzijde, met 4 opstelsporen. Hierna gaan ze via de spiraal naar boven naar het paradebaanvak aan de linkerkant naar de achterkant rechtsachter, via de wisselstraat het station weer binnen.
Vanuit het station rechtsboven, kan de trein via het paradebaanvak en de spiraal naar het schaduwstation(3 sporen en 1 spoor van en naar de 1e keerlus aan de linkerbuitenkant. Van hieruit kunneen ze of naar het 1e schaduwstation aan de linkerkant(nivo -1) of via de keerlus uiterst links weer terug naar de spiraal en paradebaanvak.
In totaal dus 15 opstelsporen.
Nivo 0. Hier is eigenlijk weinig veranderd. De bocht linksonder is wat verlegd voor de lange wagon. Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen meer met dat bakbeest. Via een vaste treinroute en opstelling in een schaduwstation kan hij af en toe boven water komen drijven.
Een van de twee kranen is overigens verkocht. De Roco kraan blijft staan.
Eventuele wijzigingen waar ik nu nog mee stoei zijn om de draaischijf linksonder te leggen ipv bovenin. Het andere idee is om op een van die twee (of rechtsonder is ook nog een optie) een aantal extra goederenopstelsporen te plaatsen.
Ik heb alleen nog de automatische dubbele overweg over, die ik nog niet ergens goed kan plaatsen.
Groetjes
willie