Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Materiaal bestand Wintrack

Gestart door GTIBert zaterdag 16 juli 2016, 16:09:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Materiaal bestand Wintrack
Heren,

Ik heb op PC-1 een materiaal bestand staan, hoe krijg ik dat op PC-2 geimporteerd.
Heb niet veel zin om alles weer eens in te voeren.

Wie kan mij hier mee verder helpen?

Alvast bedankt.
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
 @citaat Bert, die bestanden staan origineel toch op een CD? Of vergis ik mij nou lelijk? 8o
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
bedoel je het materiaalbestand van je railplan ? Dan is dat gewoon railplan importeren op de andere pc (via usb stick kan dat) en het materiaalbestand bouwd zich automatisch op.
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
 @citaat Als Bert een *.tra bestand bedoeld? Ja, dat zou je zo op bijvoorbeeld een USB stick kunnen kopiĆ«ren en op een andere PC kunnen openen waar WinTrack zich bevindt.
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
Heren,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een materiaal bestand in een project ingevuld zodat ik kan zien hoeveel rails of iets dergelijks moet kopen als ik een plan maak.
Dus ik heb b.v. 92 x 24172 en nog eens 100 x 24188
Dat vul ik in incl de prijs, als mijn plan dan klaar is zie ik dat ik b.v. nog 30 x 24172 moet kopen.

Nu, als ik een plan teken is de voorraad niet mee genomen en staat op Nul.

Dus ik had gaarne het voorraad bestand in nieuwe projecten.


Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
Bert, volgens mij moet je dan naast het *.tra bestand OOK het *.tsl bestand van het betreffende railplan van PC 1 via bijvoorbeeld een USB stick naar PC 2 kopiƫren.
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
Het materiaalbestand (Datei export in de Duitstalige demo's) kun je altijd exporteren (ook bij demo's).
Dat bestand krijgt van Wintrack de extensie (*.)tsl, maar is een gewoon tekstbestand dat je ook kunt openen in kladblok, notepad+ e.d. Om het te raadplegen, af te drukken of wat ook, heb je Wintrack helemaal niet nodig.
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
 @citaat Is dit een bevestiging van hetgeen ik ook al antwoordde of begrijp ik er ook niets van. Ook is er sinds mijn antwoord niet meer door Bert gereageerd. Wellicht heeft zijn probleem zich opgelost?
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
Heren,

Allen bedankt voor de reactie.
Ik heb een voorraad bestand gemaakt in een plan dat ik gemaakt heb.
Als ik nu een nieuw plan maak had ik dus gaarne de voorraad gegevens in dit nieuwe plan staan, en niet met een leeg bestand beginnen zodat ik steeds moet aangeven hoeveel ik van iedere rails of iets dergelijks op voorraad heb.

Dat is mijn bedoeling in deze.

Wie weet hoe dit in zijn werk gaat?
Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
 @citaat Naar mijn beleving iets anders dan jouw oorspronkelijke vraag. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Maar wat jij nu vraagt lijkt mij niet te kunnen. Of je moet is proberen het *.tsl over te zetten NADAT je het railplan waarin je de voorraad hebt ingevoerd alle rails in het plan stuk voor stuk te verwijderen.

Re: Materiaal bestand Wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Materiaal bestand Wintrack
exporteren gaat wel maar importeren niet.Heb zelfs geprobeerd met het bestand te hernoemen naar de naam van de nieuwe database maar no luck.Mss de vraag een stellen aan de verdeler ?
Ik heb verschillende versies staan en zelfs een banenplan met alle gegevens van materiaaloverzicht van versie 7 naar versie 10 importeren geeft geen materiaalbestand erbij.Plan wel.Is dus iets wat de ontwerpers zouden moeten in orde brengen.