Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

"ratelende" sleper

Gestart door Grotegreef vrijdag 02 november 2007, 11:48:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"ratelende" sleper
Grotegreef
gast

"ratelende" sleper
Hallo allemaal,

Ik heb last van een ratelende sleper (mijn loc bedoel ik :lol:)
Loopt goed over wissels e.d. hapert nergens, maar het is een rotgeluid.
Ik heb al een beetje gebogen e.d. maar het geluid blijft irritant.
Op een gegeven moment zit je alleen nog maar naar het ratelen te luisteren.
De loc heeft geen geluidsmodule :( :(!!
Wie heeft tips om dit op te lossen?

Groeten, René G.
Re: "ratelende" sleper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: "ratelende" sleper
Hoi,

Het is toch echt een kwestie van buigen... als-ie ratelt staat-ie of te bol, of te hol.

Ik heb het gehad met een rijtuig met binnenverlichting, deze sleper bleek hol te zijn (dus de uiteinden stonden te ver naar beneden).

Daarnaast zou je nog even kunnen kijken of-ie wel recht staat ten opzichte van de rails.

Kom je er niet uit, dan zet je er gewoon een nieuwe onder, zoveel kosten ze niet ;-)

Martijn
Re: "ratelende" sleper
Hallo Rene.
Ik heb zelf een E 44 (37440) en deze heb ik voorzien van een Roco fluistersleper.
Werkt goed.
Je kan ook eerst een nieuwe originele Marklin sleper kopen en welicht word het dan ook al beter. (misschien is de huidige sleper al zo vaak verbogen zodat de originele vorm eruit is en daardoor meer geluid produceerd)

Succes.

Jonny.
Re: "ratelende" sleper
Mijn br78 rateld ook maar loopt goed na verbuigen is hij stil maar maakt sluiting op kruizingen, zal eens een nieuwe kopen.
Re: "ratelende" sleper
VincentKloeg
gast

Re: "ratelende" sleper
Bij dit soort problemen ben ik altijd heel simpel: snijbrander erin en vervangen die hap!  :D
Re: "ratelende" sleper
heeft ik gedaan als de sleper recht is vonkt hij en staat bij lage snelheid stil met sluiting op de kriuizing 24640 kan zijn dat hij wat helt bedenk ik me nu zal strakkies eens kijken of hij er niet wat scheef onder zit, anders koop ik wel een keer een nieuwe sleper.
Re: "ratelende" sleper
Grotegreef
gast

Re: "ratelende" sleper
Ik heb er een andere, rechte, sleper ondergezet en het ratelen is vrijwel verdwenen.
T.z.t. zal ik het eens met een fluistersleper proberen.
Bedankt voor de tips in ieder geval!

Groeten, René G
Re: "ratelende" sleper
heb net ook een nieuwe gekocht zal er vanavond eens aandacht aan schenken