Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.

Gestart door Toypassion zondag 10 juli 2016, 15:59:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Gisteren nieuwe MS aangeschaft (bij Huider, dus niet zomaar iets van MP of beurs) omdat de oude voorgoed de geest had gegeven. Enthousiast aan de slag, nou vergeet het maar: invoeren FX locs probleemloos. MFX op geen enkele wijze. Tips en advies zeer welkom.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Hoi,

Mfx-locs melden zichzelf aan.
Kan soms wel erg lang duren, best meer dan een minuutje.
Anders ff stroom er volledig af en er weer op en opnieuw proberen.

Groeten,
Ton.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Aanmelden van MFX-locs duurt altijd lang. Ik heb een ECoS-50200 en als een nieuwe loc zich moet aanmelden
kun je ondertussen rustig koffie gaan zetten. Gelukkig is dat aanmelden maar eenmalig, dus niet nodig om in
paniek te raken. Gewoon laten gaan!
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Dank voor je reactie, heb deze ervaring ook opgedaan met mijn vorige MS, maar deze nieuwe doet echt niks. Bij automatisch aanmelden flikkert er tweemaal MFX en vervolgens helemaal niks. Ook nog geprobeerd door lokherkenning. MFX gaat dan knipperen tot in het oneindige maar definitief aanmelden ho maar. Zal uitdraaien op terug naar Huider vrees ik.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Ik heb niet echt een oplossing, maar ik had dit met mijn ms2 ook. Ook na software update nog steeds problemen.
Was het zo beu dat ik mfx voorgoed vaarwel gezegd heb. Ook met itrain had ik problemen met automatisch aanmelden.
Nu gewoon lekker zonder problemen dcc rijden :D. Scheelt ook in kosten met aanschaf van nieuwe LoPi's.
Een lopi4 dcc is een stuk goedkoper.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Heb je wel een lege positie geselecteerd voor de nieuwe loc?

Groeten,
Ton.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Goed bedoeld advies ongetwijfeld, maar, dit is geen nieuw apparaat voor mij, maar mijn derde MS door de tijd heen. Zowel het eerste MS als de tweede deden het (bijna) probleemloos. Tot afgelopen week mijn tweede MS de geest gaf (werd nog getest bij Huider die dit bevestigde. Tja garantie verlopen en drie jaar oud dus.... Op mijn vraag of dit normale levensduur was, kreeg ik als antwoord dat er eigenlijk geen klachten bekend zijn. Reparatie werd gezien kosten afgeraden. Dan dus maar een nieuwe met vooralsnog dit resultaat.
Begin wel mijn vertrouwen in de kwaliteit van dit Märklin product te verliezen, maar we gaan het zien.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Tja, dan wellicht toch maar even contact opnemen met Huider.
Als je het net hebt aangeschaft, heb je zeker nog garantie.
Kunnen zij hem ook even testen in de winkel.

Groeten,
Ton.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Wat bij mij nog wel eens hielp was eerst loc op de baan zetten en dan MS opstarten/aanzetten.
Ook wilde het soms helpen om de ingeschakelde MS uit de gleissbox te trekken en dan er weerin te steken.
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Ga, nog één ding proberen: losse programmeer rails en daar het zaakje op aansluiten. Als dat ook niet lukt maar weer 70 km in de auto naar Huider komende week......
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
ik weet niet waar je de vorige heb gekocht, maar als hij 3 jaar oud is kun je nog steeds aanspraak maken op een gratis herstel.
kosten voor opsturen en zo zal je wel moeten betalen, maar dat hangt van de winkel af.
zou dus zeker er mee terug gaan, je mag ervan uitgaan dat hij langer mee gaat bij normaal gebruik.
succes groet Paul
Re: Aanmelden MFX locs op Mobile station lukt niet.
Beste,en als je de mfx lok invoert met het Marklin nummer?jekrijgt. Hem dan ook te zien met alle funkties en dan evt daarna op een geheugenkaartje zetten Dat gaat bij mij altijd succes Ruud