Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Waarde goederenset

Gestart door Snobby Crash zondag 03 juli 2016, 21:43:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde goederenset
Lid sinds: 2015

offline
Waarde goederenset
Hey mede modelbouwmensen..

heb ff een vraagje, wat is de goederenset 94022 waard volgens de Koll ?

Ik heb de compact Koll, maar daarin wordt verwezen naar de Speciale Koll.

Dus als er iemand zo vriendelijk wil zijn dit ff voor me op te zoeken waarvoor dank !

Geert
Re: Waarde goederenset

Hallo Geert,

Koll 2016 geeft 80 Euro aan en dat voor 12 Koelwagons "Kunstkalender 1998". Je kan ook op Ebay.de kijken wat ze opbrengen; meestal geeft dat een veel nauwkeuriger beeld wat de set waard is.

Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Waarde goederenset
Catawiki =====> klik

Ebay ====>

Rob
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2014

offline
Re: Waarde goederenset
naar mijn idee zijn de hoogten van biedingen bij Catawiki alles behalve reeel van sommige dingen die worden aangeboden bvb een gebruikt lokje met 2 wagons van een start setje voor de prijs van het startsetje compleet terwijl die op ebay.de voor de zelfde prijs nieuw te koop staat.
Re: Waarde goederenset
Spoorman
gast

Re: Waarde goederenset
Een prijs is altijd reëel als dat hetgeen is wat er voor betaald wordt Mark.
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Waarde goederenset
T, is wat een gek ervoor geeft  B)
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde goederenset
Of hoe groot de begeerte is.....

Als je er al een tijd naar zoekt, en het geld makkelijk verdiend kan je het ook makkelijker uitgeven.

Gr. Marcel
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2014

offline
Re: Waarde goederenset
Er is ook nog zoiets als misleiding ;) wie zegt dat het daadwerkelijk voor die prijs word verkocht.
ik vind ebay een betrouwbaardere veiling site dan Catawiki maar dat is mijn mening :D
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2016

offline
Re: Waarde goederenset
Daar sluit ik mij bij aan.
Re: Waarde goederenset
Spoorman
gast

Re: Waarde goederenset
Citaat van: hmmglaser op maandag 04 juli 2016, 20:49:19

Er is ook nog zoiets als misleiding ;) wie zegt dat het daadwerkelijk voor die prijs word verkocht.
ik vind ebay een betrouwbaardere veiling site dan Catawiki maar dat is mijn mening :D


Misleiding kun je helemaal niet waar maken, Catawiki is betrouwbaar alleen de betaalde prijzen staan jou niet aan maar dat is toch iets anders. ;)

Gr, Ben.
Re: Waarde goederenset
Helemaal mee eens Ben.

Bij Catawiki moet je als koper daar nog eens 9% bij het bod optellen en als verkoper krijg je 15,1% minder uitgekeerd van de opbrengst. Bij Ebay betaal je als koper alleen het bod. Afgezien natuurlijk van de verzendkosten, die laat ik even buiten beschouwing.
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Waarde goederenset
Citaat van: modeltreinverzamelaar op maandag 04 juli 2016, 14:52:51

(...) Ebay.de (...); meestal geeft dat een veel nauwkeuriger beeld wat de set waard is.
Is dat wel zo? Neem nou Marklin 26579 - Zugpackung "Makies" / Epoche V. De ene keer zie je die voor het hoogste bod weg gaan bij Ebay, de andere keer voor een krats, of juist terug getrokken worden. Als er geen bieders zijn, vaak toeval, zegt Ebay geen ene moer. Het zegt wel iets over de (verwachtingen van) de aanbieder.

Een van de adressen die ik het afgelopen jaar vaak gevolgd heb, is de Ebay-webshop van Zuba Tech in St Gallen.
In hun fysieke winkel kom ik graag. Heel vaak gingen daar treinen weg voor "te weinig". Ze zijn nu met hun webshop vooral actief bij ricardo.ch. Wat me opviel waren de prijzen voor messing modellen, het echte verzamelaarswerk. Daarop wordt geboden tot de catalogusprijs van 1985 (netto van Sfr toen, voor Sfr nu).
Daarboven begint het eigenlijke biedingswerk. En dan hebben we het over vanaf 1200 euro.
Als je dat de marktwaarde noemt, is dat reëel.
Re: Waarde goederenset
Spoorman
gast

Re: Waarde goederenset
Valt niet me hè om een beetje bij het onderwerp te blijven....... :D
Re: Waarde goederenset
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde goederenset
@citaat Heren, kunnen we de discussie over ebay versus catawiki even laten voor wat het is en weer on topic gaan.
Dank u. :thumbup:
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2015

offline
Re: Waarde goederenset
Ik zag deze set op tweedehands en vraagprijs was 125 euro.
Maar als de Koll 80 euro aangeeft wil ik er ook maar 80 voor betalen, en zeker geen 165
zoals op de catawiki veiligste hoor !

Geert
Re: Waarde goederenset
Lid sinds: 2014

offline
Re: Waarde goederenset
gewoon ebay en tweedehands sites in de gaten houden dan komt die vast wel is voor de goeie prijs voorbij ;)