Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Partij C-rails 2e keus

Gestart door Felix donderdag 22 september 2016, 09:43:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2016

offline
Partij C-rails 2e keus
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een partij 2e keus c-rails te kopen, er is hier en daar wat afgebroken en een beetje verkleurd volgens de eigenaar. Ik vind dat geen probleem maar op het forum heb ik wel eens gelezen dat M* wel eens een partij rails heeft gemaakt die na een tijdje afbrokkelen...

Nu vroeg ik me af wat iemand die ervaring heeft hier van zegt. Is dit een prima aankoop, of koop ik rotzooi?
Bij de linker bochtwissel bovenaan de foto is een behoorlijk stuk afgebroken, daardoor moest ik aan die afbrokkelende rails denken.

Alvast bedankt!



Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Je koopt rotzooi als het materiaal voor 2002 is geproduceerd. Jaartal staat onder de rails in het rondje met 2 getallen. Dit betreft het jaartal.

In de eerste jaren van de c-rails verdwijnen langzaam de weekmakers in het plastic. Hierdoor spattend e rails soms in 1000'en stukjes.
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Partij C-rails 2e keus

Houdt rekening met HOE je rails losmaakt van elkaar.

Niet horizontaal uitelkaar trekken.

Maar netjes ze als het ware in een V vorm plaatsen (die marklin folders) en los 'knikken'.

Scheelt altijd.

Groeten,

Jan
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2008

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Verklaart ook waarom de kwaliteit van het sperma van modelspoorders marklin beroerd is. Weekmakers, blijkbaar voegt marklin nu betere weekmakers toe? Maar omdat de gemiddelde marklin modelspoorder oud is ( :D) geeft dat dan weer niks ....  :)

Zie 8uur journaal gisteravond.
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Haha JH, ik blij dat ik als jeugdige modelspoorder alleen rails van na 2005 heb  :D

@Jan, dat verklaart niet waarom er een 'hap' uit de bochtwissel is... Misschien toch eens vragen naar het jaartal op de railsen :?:
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Tsja.

Het 'kan' ermee te maken hebben.

Maar onzorgvuldigheid of noodzaak zou ook een reden kunnen zijn.

Groeten.

Jan
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2016

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Hallo,

Bedankt voor alle reacties. De verkoper wil ze niet allemaal gaan checken want het zijn er nogal wat maar degene die hij heeft bekeken komen uit 06 dus de beschadigingen komen door onzorgvuldigheid denk ik.

Ik zal hier even een update plaatsen als ik de rails ontvangen heb.
Re: Partij C-rails 2e keus
Lange trein
gast

Re: Partij C-rails 2e keus
Dag Felix, wel wat vreemd dat de verkoper ze niet wil nakijken! Zo'n onoverkomelijk werk is dat nu toch ook niet. Ik heb hier ook een partij C-rails waarvan er een deel breken als glas, allemaal van hetzelfde jaar en de andere die kunnen wel tegen een duw. Bizar dat er van de andere ook stukken afbreken.
Zelf ben in M-rail rijder en zal je daarom een PB sturen met wat ik heb. Misschien heb jij er wel wat aan?
Met vriendelijke groeten,
Denis
PS: kan wel een paar dagen duren, zit nu in het buitenland en dit weekend in Texel!
Re: Partij C-rails 2e keus
Lid sinds: 2016

offline
Re: Partij C-rails 2e keus
Hallo Denis,
Alle rails is welkom, ik heb hier nog een partij M-rail liggen, misschien dat jij daar weer wat aan hebt?  :P
Ik zie je PB wel verschijnen, dan praten we wel even.

Re: Partij C-rails 2e keus
Lange trein
gast

Re: Partij C-rails 2e keus
Hi Felix,
Je hebt een PM,
Prettige dag verder,
Denis