Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

herfstnieuwigheden Märklin 2016

Gestart door dommel zaterdag 02 juli 2016, 08:20:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Weer een BR 18.3  8o
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Psssssttt ik heb ook inmiddels alles gezien hoor, pfieww zo leuk om ff te roeptoeteren >:-D
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Een Badische IVh hebben we toch al gehad, een paar jaar terug (2011, blauw en groen, 39021 en 39022)?
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
 @citaat Inderdaad ===> klik
Märklin haalt wel vaker oude koeien uit de sloot mallen uit de kast... ;)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
En hier zijn alle herfst nieuwtjes te zien.

Modeltreincenter Den Bosch

Gr.  Charlie
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 augustus 2016, 09:42:27
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct
En nummervariant NS E186 locomotief
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Charlie op woensdag 31 augustus 2016, 10:53:08
En hier zijn alle herfst nieuwtjes te zien.

Modeltreincenter Den Bosch


Ja, aan de ene kant is de lol er wel vanaf door altijd alles eerder naar buiten te brengen  :?
suter-meggen.ch had ze ook al staan, maar dat vind ik toch minder leuk dan de echte M* folder  :)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 augustus 2016, 09:42:27
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct

Maar helaas wel weer op basis van de verminkte 1:100 versie van ICR, een gemiste kans van marklin, en er staat op basis van 2016, maar de foto laat wat anders zien, dat zijn de zuurstok kleur en die zijn er niet meer.

Nogmaals een gemiste kans van marklin om rijtuigen op formaat uit te brengen, nu LS Models er niet meer mee komt.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Ik vind de Vectron en de ice 3 wel mooi. Denk dat ik ga voor de Vectron vind dit nog betaalbaar.

Gr Henk
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Ik sluit mij bij je aan. Eindelijk wat interessant modern spul van Märklin! Leuk die 'mauer-loc'!
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 31 augustus 2016, 11:46:17
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 augustus 2016, 09:42:27
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct

Maar helaas wel weer op basis van de verminkte 1:100 versie van ICR, een gemiste kans van marklin, en er staat op basis van 2016, maar de foto laat wat anders zien, dat zijn de zuurstok kleur en die zijn er niet meer.

Nogmaals een gemiste kans van marklin om rijtuigen op formaat uit te brengen, nu LS Models er niet meer mee komt.

Mekker niet zo man. LS Models komt er vanzelf weer mee als de mallen weer opgepoetst zijn en aangepast voor de spuitmachinen.

Lekker verdienen van Märklin, oude modellen in een nieuw jasje. Dankzij dit soort verkopen is er hopelijk geld voor nieuwe ontwikkelingen volgend jaar.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Alle nieuwigheden staan inmiddels "gewoon" in de productcatalogus van M* op hun site.

Die Lufthansa met BR103 kon je aan zien komen. En dan ineens: "?BR 103 erstmals mit über 16 Funktionen"...  :thumbup:

En wauw! de Orient Express.... Als ik daar mee thuis kom dan slaap ik het komende jaar op de bank vrees ik.. maar wat is íe mooi...
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Nee joh, je partner slaapt op de bank.  >:-D

Hij is mooi.

Ook de kerstloc weer, die laat ik nu niet lopen.  ;)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: ketelbinkie op woensdag 31 augustus 2016, 13:33:22

En dan ineens: "?BR 103 erstmals mit über 16 Funktionen"...  :thumbup:

Hoi

Ze hadden er beter moderne draaistelkapjes onder gezet i.p.v. duizenden functies. :(

Bart
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
De Lufthansa trein heeft wel bijzondere kenmerken:

Namelijk een "LED staartlicht" en de altijd handige "constructive kenmerken in voor printer geschikte uitvoering" :)

Dat staartlicht begrijp ik nog wel maar de voor printer geschikte uitvoering is mij niet geheel duidelijk
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Voor de Nederlandse uitgave van de herfstbrochure in PDF:
http://www.marklin.nl/


Dirk-Jan
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Leuke dingen, maar jammer genoeg niet voor mij, en waarom de BR 01.5 er tussen moet staan, misschien een slechte verkoper.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
En die BR 01.5 die vind ik nou net weer mooi.

groet
Harald
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: wilbertb op woensdag 31 augustus 2016, 16:19:00
De Lufthansa trein heeft wel bijzondere kenmerken:

Namelijk een "LED staartlicht" en de altijd handige "constructive kenmerken in voor printer geschikte uitvoering" :)

Dat staartlicht begrijp ik nog wel maar de voor printer geschikte uitvoering is mij niet geheel duidelijk
In het duits is het druckertüchtigt. Dat heeft te maken met hoge snelheden in bv tunnels. Je krijgt dan een drukverschil op je oren, dan moet je steeds slikken om het drukverschil op je oren op te heffen. In deze treinen is dat drukverschil er niet. Ze hebben het letterlijk vertaalt, met een goede tolk was dit niet gebeurt. Waarschijnlijk dezelfde vertaler als dat Conrad heeft.:)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Er staat :  "Avmz und Bpmz in druckertüchtigter Ausführung"
Ik denk, dat daar dus de luchtdruk dichte uitvoering van de wagens bedoeld wordt.

Gr.  Charlie
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Terwijl ik het aan het uitzoeken was heeft Charlie al gereageerd. :)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Sorry. Maarten.  :D

Gr.  Charlie
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Je kwam op hetzelfde uit, alleen iets eerder. Prima toch?
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
De NS lok met de Fyralook rijtuigen vind ik wel mooi. Ik denk niet dat ik die zal kopen omdat ik epoche III, IV duits rijdt.
Maar in mijn vitrines heb ik veel NS materieel. Dat komt omdat ik gepensioneerd NS'er ben en aan dat materieel gewerkt en gereden heb. Zelfs de Fyra heb ik (helaas) in een vroeg stadium meegemaakt. Ik zat in het V250 project en zou in mei 2006 het testbedrijf gaan begeleiden. Zo ver is het niet gekomen zoals iedereen weet. Daarna in die periode nog met het vervangende vervoer bezig geweest zoals de TRAXX lok. Dus misschien dat ik deze stam om die reden een keer aanschaf.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Klopt Harald hij is zeker mooi, maar dit was al een eerdere uitgave met de 39205  (boxpok).
Ik wacht op de 39207 EFZ en misschien met een exclusieve houtenkist.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
De Badische VIh is an sich bijzonder fraai, maar ?999 (?899 bij Lippe), dat is nogal... ?400 voor de loc is nog altijd ?499 voor de wagons. Poehee... En dat voor randje Epoche I... Mwah...
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Geweldig vandaag een mail van m* dat de herfstfolder nu per mail te bekijken is en dat de papieren folder bij de zending van eind (LET OP) Mei meegestuurd wordt!!!!! LOL
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
 :D  , net zo handig Paul, dan heb je gelijk de insider-model de neuheiten van 2017 ook binnen als ze mei 2017 bedoelen B)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 31 augustus 2016, 11:46:17
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 augustus 2016, 09:42:27
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct

Maar helaas wel weer op basis van de verminkte 1:100 versie van ICR, een gemiste kans van marklin, en er staat op basis van 2016, maar de foto laat wat anders zien, dat zijn de zuurstok kleur en die zijn er niet meer.

Nogmaals een gemiste kans van marklin om rijtuigen op formaat uit te brengen, nu LS Models er niet meer mee komt.

Dan was het 1:93 geworden. Ik vind het wel leuk voor de 1:100 liefhebbers. Het zou mooi zijn als er nieuwe raaminzetten zouden worden ontwikkeld. Dan ligt ook ICRm in het verschiet.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
William,

Dat is omgerekend ? 71 per wagon. Ik vind dat wel meevallen voor fijn gedetailleerde wagons met binneninrichting én verlichting (zelfs op de eettafeltjes). Tel daarbij "losse" stroomvoerende koppelingen -en geen starre verbindingsstukken- dan sluit de prijs aan bij de nieuwigheid 41358 e.v. van ? 65 per stuk.
Na verkregen toestemming van de directie annex minister van Financiën toch maar een exemplaar besteld en ik hoef niet op de bank te slapen.

Cees
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: henkv op woensdag 31 augustus 2016, 19:44:28
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 31 augustus 2016, 11:46:17
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 augustus 2016, 09:42:27
42648 - IC sneltreinrijtuigset ICRm van de NS - Intercity Direct

Maar helaas wel weer op basis van de verminkte 1:100 versie van ICR, een gemiste kans van marklin, en er staat op basis van 2016, maar de foto laat wat anders zien, dat zijn de zuurstok kleur en die zijn er niet meer.

Nogmaals een gemiste kans van marklin om rijtuigen op formaat uit te brengen, nu LS Models er niet meer mee komt.

Dan was het 1:93 geworden. Ik vind het wel leuk voor de 1:100 liefhebbers. Het zou mooi zijn als er nieuwe raaminzetten zouden worden ontwikkeld. Dan ligt ook ICRm in het verschiet.

1:93 is nog altijd beter dan 1:100, toch jammer, laten we dan maar hopen dat marklin in de toekomst wel de rijtuigen op schaal maakt en ook de ramen weer in orde maakt.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Cees,

Hmmm... Daar heb je gelijk in... Ik heb het ook hier met de schatkistbewaakster besproken, maar die kon er weinig begrip voor opbrengen gezien het nog in te richten nieuwe huis. Ik zal het dus bij m'n liliput-set moeten houden met de fantasiekleurstelling van de loc...

Ik was (weer) eens te snel met mijn reactie. Mea culpa!

Groeten,
William
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Charlie op woensdag 31 augustus 2016, 18:36:30
Er staat :  "Avmz und Bpmz in druckertüchtigter Ausführung"
Ik denk, dat daar dus de luchtdruk dichte uitvoering van de wagens bedoeld wordt.

Gr.  Charlie

Klopt. In de engelse folder staat airtight. ;)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: BR98-10 op woensdag 31 augustus 2016, 19:52:12
William,

Dat is omgerekend ? 71 per wagon. Ik vind dat wel meevallen voor fijn gedetailleerde wagons met binneninrichting én verlichting (zelfs op de eettafeltjes). Tel daarbij "losse" stroomvoerende koppelingen -en geen starre verbindingsstukken- dan sluit de prijs aan bij de nieuwigheid 41358 e.v. van ? 65 per stuk.
Na verkregen toestemming van de directie annex minister van Financiën toch maar een exemplaar besteld en ik hoef niet op de bank te slapen.

Cees

Ik heb de kerstlok wel mogen bestellen, deze set niet. Net een auto besteld. (1/1 en niet 1/87). :)
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
ben bang van niet  :-( staat 2016  >:-D
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Bij de set 26680 "Lufthansa Airport Express" staat onder de Highlights opsomming onder andere een, voor mij, nieuw fenomeen vermeldt:

"Avmz en Bpmz in voor printer geschikte uitvoering."

Weet iemand wat dat te betekenen heeft? Heb ik iets gemist?

Ik hoor graag en alvast bedankt voor de reactie(s)!
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Hans Biere op donderdag 01 september 2016, 10:25:44

Heb ik iets gemist?


Ja.... even teruglezen.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 31 augustus 2016, 18:13:58
In het duits is het druckertüchtigt. Dat heeft te maken met hoge snelheden in bv tunnels. Je krijgt dan een drukverschil op je oren, dan moet je steeds slikken om het drukverschil op je oren op te heffen. In deze treinen is dat drukverschil er niet. Ze hebben het letterlijk vertaalt, met een goede tolk was dit niet gebeurt. Waarschijnlijk dezelfde vertaler als dat Conrad heeft.:)

@citaat En bedankt Ben. 't Is me duidelijk.

@ Maarten: zeer slecht vertaald inderdaad.  :thumbdown:
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
k Zal nog even twijfelen over die ic direct. k Had mezelf voorgenomen om nooit meer in 1:100 te kopen.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Hoe kun je zien dat het 1 op 100 is? Kan het nergens vinden.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Ze zijn echt 1:93,5
Staat onder aan bij Eigenschappen.

Gr.  Charlie.   
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Charlie op donderdag 01 september 2016, 15:12:32
Ze zijn echt 1:93,5
Staat onder aan bij Eigenschappen.

Gr.  Charlie.

Hoe kom je daarbij, de 6 rijtuigen zijn 159,4 cm, dat komt neer op 26,57 per rijtuig en dat is echt 1:100, daarom is dit ook teleurstellend, je hebt een loc die wel 1:93 of 1:87 is daar past echt geen 1:100 meer bij. En daarbij kan het zo makkelijk, de tussen rijtuigen van de koploper heb je al, weet niet of de raamindeling het zelfde is, maar de ICR heeft al geen hand deur vergrendeling meer.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
De lok is geen 186 maar een 185 en daar passen prima 1:100 rijtuigen bij. :thumbup:

En als je er gras bij gaat leggen: vezels niet hoger dan 2,5mm. Sorry, verkeerd topic.

Gr, Ben.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Voor mij hoeft 1:87 niet. Past niet op m'n baan.  :D
Trouwens wel mooi die 1:87, maar de rest van de baan (bogen en wissels) zijn toch echt geen 1:87 dus dat ziet er dan ook weer voor geen meter uit.

Gr.  Charlie
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Het paradedeel van mijn baan is zo goed mogelijk 1:87 ook de bogen en de wissels. Daar horen als het even kan treinen op lengte bij. Wat er daarna in het schaduwstation gebeurt, ziet  toch niemand.  :D
Deze modellen zijn echt wel 1:100. Ze komen uit mallen die al bijna 35 jaar oud zijn. Dat gezegd hebbende, vind ik het best een fris ogend geheel.  :thumbup:
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Citaat van: Charlie op donderdag 01 september 2016, 15:53:17
Voor mij hoeft 1:87 niet. Past niet op m'n baan.  :D
Trouwens wel mooi die 1:87, maar de rest van de baan (bogen en wissels) zijn toch echt geen 1:87 dus dat ziet er dan ook weer voor geen meter uit.

Gr.  Charlie
Helemaal mee eens.
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Ik heb de 26922 besteld bij Martijn in Den Bosch. Echt een mooie set, wel prijzig maar dat mag de pret niet drukken..
Plaatje komt van de site van modeltreincenter.nl

Gr Dennis

Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: herfstnieuwigheden Märklin 2016
Mooie keuze !

De NS Traxx lok is trouwens wel degelijk een br186 nr 122