Nieuws: Foto's van onze uitjes, gasten- en ontmoetingsdagen en nog veel meer vind je in ons 3railforum fotoalbum! Kom je snel hier eens kijken?
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Scenerybouw
| | |-+  Scenery in Nergensland (Bepalen van de posities van de gebouwen)
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 33   Omlaag

Auteur Topic: Scenery in Nergensland (Bepalen van de posities van de gebouwen)  (gelezen 44519 keer)

Jørg

• Vaste Inboedel
  • Marklinist tot in de kist
    • Volg mijn baan op
Re: Scenery in Nergensland
« Reactie #1000 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 10:45:23 »

-Peter:
Ja idd, gaat wel goed komen,  :thumbup:
-Tom:
Heb nu 1 muurtje met zeer verdunde zwarte verf tussen de uitstekende steentjes laten lopen en onmiddellijk droog gedept met een tissue, hier het resultaat.
Linkse is behandeld, rechtse nog niet
Grts uit Nergensland dat al Ergens op lijkt
K Rails / baan U vorm 360x320x230x135 cm / IB 1 / iTrain Pro V 4.0.9 / 20 x BM LDT /  9 x K83 / Wintrack 11.3D / W10 / Raspberry PI2 / Arduino Uno

peterke33

• Vaste Inboedel
  • airbrush man
« Reactie #1001 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 10:45:37 »

@citaat

Kan er nog bijmaken mocht het echt niet tot zijn recht komen, maar zoals ik kan zien aan de kleur komt het heel dicht in de buurt van de portalen van NOCH  :)

Was even te vlug met reageren, wel ja die je hebt behandeld ziet er erg goed uit  :thumbup:
Groeten Peter(ke33)

Ekeren City

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #1002 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 12:24:54 »

Hallo Jorg,

Ik vind het linker portaal echt mooier, goede tip van Tom!

Aan de andere kant, als ze wat verder in je tunnel staan valt het te donker zijn minder op. Ik zou dus de donkere panelen niet weggooien maar in een tunnel plaatsen, waar je zelf het minste zicht op hebt.

Succes verder!

Groeten,
Roel
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki

iTom

• Stamgast
  • iTrainist
    • St. Barbara in Allgäu
« Reactie #1003 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 12:26:09 »

@citaat @citaat Jørg, die linker is al stukken beter.
Nu nog een drybrush met wit er over om de steentjes beter uit te laten komen en met wat lichter grijs de boogjes boven de inhammen drybrushen.
K-rail: IB Basic LocoNet, DCC: iTrain: Rosoft s88 +WDD+SDD. 3 rail, 2 rail en h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1004 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 14:36:02 »

-Peter:
Dank je,  :thumbup:
Ik laat nog wel iets weten als ik er meer nodig heb.
-Roel:
Het linker gedeelte was al behandeld met zeer verdunde zwarte verf, het linker nog niet.
-Tom:
Ga je tips zeker uittesten, wit erover drybrushen en de boogjes boven de inhammen met licht grijs ook een beetje drybrushen
K Rails / baan U vorm 360x320x230x135 cm / IB 1 / iTrain Pro V 4.0.9 / 20 x BM LDT /  9 x K83 / Wintrack 11.3D / W10 / Raspberry PI2 / Arduino Uno

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1005 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 14:56:30 »

-Forummers:
Hierbij mijn eerste drybrush probeerseltje.

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1006 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 15:04:20 »

Teveel verf aan de kwast Jorg. Drybrushen is een subtiel werkje, veel oefenen. ;)

Maar je gaat te snel: je voegen heb je zwart gemaakt en dat toch niet de kleur die je in het echte wereld tegen komt?

Dat wetwashen met zwart is bedoeld om vuil te imiteren in diepere delen, drybrushen doe je om de hogere delen te accentueren.

Gr, Ben.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1007 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 15:24:44 »

-Ben:
Ga jij bepalen aan welk tempo ik moet werken, mooi niet. :thumbdown:
Ken wel het verschil tussen wet en drywash.

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1008 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 16:32:24 »

Ik geef je wat aanwijzingen over de kleur van de voegen. Natuurlijk bepaal ik niet je tempo, het ging me meer om de volgorde van werken.

Gr, Ben.

iTom

• Stamgast
  • iTrainist
    • St. Barbara in Allgäu
« Reactie #1009 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 21:30:38 »

-Ben:
Ga jij bepalen aan welk tempo ik moet werken, mooi niet. :thumbdown:
Ken wel het verschil tussen wet en drywash.

Jammer van deze reactie Jørg, de aanwijzingen van Ben zijn zeer waardevol en daar kunnen heel veel medeforummers wat van opsteken.

Zulke reacties moedigen andere volgers niet aan om hun maar ook mijn ervaring in jouw draadje te delen.
K-rail: IB Basic LocoNet, DCC: iTrain: Rosoft s88 +WDD+SDD. 3 rail, 2 rail en h0e

Iemand

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1010 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 22:10:31 »

Tom  :thumbup:

Goed bedoelde adviezen in de wind slaan  :thumbdown:

Mvg Jan

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #1011 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 22:32:39 »

Beste Jorg,

Indien je zelf vindt dat het mooier kan, dan kunnen de tips van Ben je wellicht behulpzaam zijn....

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

zendesigner

• Vaste Gast
« Reactie #1012 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 22:55:11 »

Zijn ze weer aan het headbutten hier  :D

Ik vind het goed Jorg, zie niet waar er dan teveel of te weinig zou gebrushed moeten zijn... 

Trouwens een tunnel waar stoomlocs of diesels doorrijden ziet zwart van de roet vanbinnen.

https://tamaquaarea.com/2014/02/10/mahanoy-tunnel-still-in-use-150-years-later-runs-under-route-54-and-interstate-81/#jp-carousel-3523

over geuren en kleuren moet men niet discussieren.
bart

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #1013 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 23:05:38 »

Mooi voorbeeld Bart. :thumbup:

Heb zelf geen tot niks ervaring in weatheren of drywash en dat zal in de toekomst ook niet gaan gebeuren maar als ik je eerste probeerseltje zo zie Jørg dan komt aardig in de buurt van de foto van Bart. :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Michel (h0_miessie)
Mijn baan Michelstadt
Blog blog
Trotse peetoom van Carl.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1014 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 00:22:22 »

-Ben:
Wat is er mis met de volgorde van de kleuren, heb eerst de basiskleur op de muur gezet, vervolgens met zeer verdunde verf tussen de voegen laten lopen en het overtollige afgedept met een tissue en als laatste met een bijna droge verfborstel zacht over de bovenzijde van de stenen gestreken.
-Tom:
Als men mij een zure rectie geeft dan geef ik er één terug, alles staat of valt met de toon van de reactie.
-Jan:
Je hebt gelijk, huil maar mee met de wolven in het bos.
-Anne:
No comment.
-Bart:
Dank voor de waardering,  :thumbup:
Idd "kleuren en smaken verschillen"
-Michel:
Dank voor de pos reactie,  :thumbup:

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #1015 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 07:31:30 »

Hoi,

Een webzijde ter inspiratie: Railtrash - Reportages. Heel veel rapportages over verlaten en vervallen spoorlijnen. Ook heel veel foto's van de binnenzijdes van tunnels. Gewoon leuk om eens door heen te scrollen. Of je er wat mee kan is vraag twee ;) De boeken van Railtrash zijn ook echt aan te bevelen, mooie kijk-boeken  :D

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1016 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 08:07:59 »

-Ronald:
Hartelijk dank voor het plaatsen van de link, ga er zeker eens kijken om eventueel wat inspiratie op te doen,  :thumbup:

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1017 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 08:26:42 »

Jorg, lees nog eens. Waar is mijn post zuur?

Teveel verf aan de kwast Jorg. Drybrushen is een subtiel werkje, veel oefenen. ;)

Maar je gaat te snel: je voegen heb je zwart gemaakt en dat toch niet de kleur die je in het echte wereld tegen komt?

Dat wetwashen met zwart is bedoeld om vuil te imiteren in diepere delen, drybrushen doe je om de hogere delen te accentueren.

over geuren en kleuren moet men niet discussieren.

Waarom niet Bart. Natuurlijk, smaken verschillen maar de inhoud van het forum maak je met z'n allen.

Gr, Ben.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1018 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 09:47:20 »

-Forummers:
Na dit ludieke intermezzo, waar iedereen weer zijn zegje heeft kunnen doen, gaan we vandaag weer vrolijk verder met gipsen.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #1019 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 10:04:11 »

Jørg,

Succes met gipsen. :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Michel (h0_miessie)
Mijn baan Michelstadt
Blog blog
Trotse peetoom van Carl.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1020 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 10:46:04 »

-Michel:
Komt zeker goed,  :thumbup:
Ondertussen nog wat gipsverband geplaatst rond de tunnels,, hier en daar dient er nog wat aangewerkt worden met kleine stukjes.
« Laatst bewerkt op: zondag 13 augustus 2017, 16:04:41 door Jørg »

zendesigner

• Vaste Gast
« Reactie #1021 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 11:34:51 »

He ben,

Denk dat we in Vlaanderen nogal geïndoctrineerd geweest zijn door de Franstalige kant in het verleden waar men stelt  "des goûts et des couleurs, on ne discute pas"

en ook dat we soms nogal eens last hebben van verschillen tussen de Vlaamse en Nederlandse cultuur, voornamelijk in het dingen benoemen of adresseren. Ik werk al jaren in beide landen en heb zelf ook meer de Nederlandse manier van dingen aankaarten.  Waardoor ik met die rechttoe rechtaan aanpak zeker wel meer mee om kan als de gemiddelde vlaming.  Waardoor ik door mijn collega vlamingen soms ook wel wat word aangezien als te bruusk in mijn statements.

Maar begrijp ook dat de gemiddelde vlaming dat toch wat minder direct gewoon is en dat dat soms schokkend werkt en dan onbedoelde interpretaties het gevolg zijn. Des te meer dat je naar de franstalige kant opschuift des te groter is dat verschil. En in de waalse cultuur is this simply not done. Die gaan dan eigenlijk niet terug reageren , maar dat voel je later dan wel op een ander vlak.

Laten we vooral misverstanden vermijden en leuk met de hobby bezig zijn.  :D

Al een geluk dat we het hier niet over voetbal moeten hebben  >:-D

Bart

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #1022 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 11:53:39 »

Weet je Bart: ik wil me helemaal niet verdiepen in Walen of Vlamingen en de Franse cultuur. Het gaat mij om de hobby en de inhoud. En als iemand snel aangebrand is omdat gezegd wordt dat iets mooier of anders kan dan is dat maar zo. :D

Herman05

• Forum Moderator
    • Railplaza.nl
« Reactie #1023 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 15:48:03 »

Hallo allemaal,

Dit draadje is even op slot geweest en een aantal bijdragen zijn verwijderd.

Vanuit het forumbeheer zien wij wel degelijk cultuurverschillen tussen Belgen en Nederlanders. Sterker nog, zelfs in één land kun je cultuurverschillen hebben. Ik denk dat Bart dit redelijk goed heeft verwoord. Nederlanders zijn directer en feller in hun communicatie en dat kan voor de Belgen onder ons wellicht wat bot overkomen.

Welnu, dat weten we dan weer. Doe er uw voordeel mee!
Vanuit het beheer gaan we forumleden dus niet opleggen om zich te verdiepen in andere culturen, maar we verwachten wel dat iedereen respect heeft voor de cultuur van de ander. Dat werkt dus twee richtingen op. De Belgen dienen de Nederlanders te respecteren en andersom ook. Dit geldt dus ook voor de wijze waarop er gecommuniceerd wordt. Accepteer dus ook dat er soms wellicht wat feller wordt gereageerd als dat je vanuit je eigen omgeving gewend bent. Mocht je iets niet vinden kunnen dan kun je altijd 'Meld dit bericht aan de moderator' gebruiken. Mocht er noodzaak zijn om in te grijpen dan doen wij dat.

Daarnaast valt het ons op dat veel misverstanden (in zijn algemeenheid) op dit forum ontstaan omdat er niet altijd goed gelezen wordt. Dat heeft niets met cultuur te maken maar wel met begrijpend lezen. Niet iedereen is daar even goed in. Mocht je een minder grote talenknobbel hebben en je weet dat van jezelf, lees je bijdragen of bijdragen van anderen dan een keer extra. Ongetwijfeld helpt dit om de communicatie tussen jou en je medeforumlid te verbeteren.

Ik ga er vanuit dat bovenstaande duidelijk genoeg is geweest. Mocht je echter toch nog willen reageren dan wil ik je vragen om dit direct bij het beheer te doen via het welbekende e-mailadres: .
Reacties in dit draadje over dit bericht worden zonder melding verwijderd van dit forum.

Met vriendelijke groet,
Herman
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1024 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 21:45:05 »

-Forummers:
Terug naar de orde van de dag.
Vandaag ook toch de tijd gevonden om wat aan de baan te werken.
Terug een aantal roerhoutjes geplaatst met hete lijm, want de voorraad was op en gisteren maar naar de bouwmarkt een kg gaan halen, dus kan weer ff voort.
Vandaag het laatste gaas opgebruikt dus morgen maar weer terug naar de dhz, wat het hoofd vergeet, moeten de benen ontgelden. :-)
En dan kunnen weer verder met gipsen.

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1025 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 22:02:17 »

Allez Jørg,

Was het toch nog gedaan met de zondagsrust, want de roerhoutjes moesten verwerkt  :D
Tijd voor een drankje !

Grtz Tony
61 jaartjes en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, fietsen en avonturen met Carl beleven en de baan handmatig bedienen

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

peterke33

• Vaste Inboedel
  • airbrush man
« Reactie #1026 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 22:03:59 »

Jørg

Zozo het nieten van je gaas kan weer beginnen, en daarna alles dicht met gipsrolletjes  :) :)
Groeten Peter(ke33)

Ekeren City

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1027 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 22:12:17 »

-Tony:
Veel zondagsrust heb ik niet gehad, er waren een aantal huishoudelijke karweitjes ook nog te doen.
Dat drankje beginnende met een W heeft goed gesmaakt,  :thumbup:
-Peter:
Ja idd, het nieten en gipsrollen plakken gaat weer beginnen.
Het gaas en de gipsrollen laten zich goed bewerken.

philippe_007

• Vaste Gast
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS
« Reactie #1028 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 22:42:21 »

Drankje met een W , water ???  :D :D

uw werk ziet er weer goed uit, doe zo verder...
Philippe

iTom

• Stamgast
  • iTrainist
    • St. Barbara in Allgäu
« Reactie #1029 Gepost op: zondag 13 augustus 2017, 22:58:07 »

Zal geen wijntje zijn geweest, maar na een dag hard werken is het goed om van iets lekkers te genieten.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1030 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 07:57:48 »

-Philippe:
Dank voor de waardering,  :thumbup:
Neen ik had moeten schrijven, beginnende met een U, "Uisge beatha".
-Tom:
Uiterlijke inspanning leidt tot innerlijk ontspanning, het was iets sterker dan een wijntje, alhoewel dat ook heel lekker kan zijn.

VC

• Toffe Gast
« Reactie #1031 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 08:13:10 »

En de boer, euh, de Jorg die ploegde voort en zag dat het goed was

Mvg, Luc

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1032 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 08:21:15 »

-Luc:
Dank voor de agrarische tip,  :thumbup:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Agrari%C3%ABr
« Laatst bewerkt op: maandag 14 augustus 2017, 22:21:21 door Jørg »

Michel15

• Vaste Gast
« Reactie #1033 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 08:54:46 »

Wat een emotie in de commotie beste vriend.
De bergen schijnen zich gestaag te vormen.Ik spring een van de dagen wel eens even langst in de schepping met eigen ogen te aanschouwen .
Met andere woorden ...goed bezig kameraad ..
Mvg Michel

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1034 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 09:56:36 »

-Michel:
Dank voor de support,  :thumbup:
Ja idd het landschap vordert, vandaag is het weer Josdag, dus deze avond hopen we dat er weer een stuk landschap gevormd is.

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #1035 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 10:03:15 »

-Jørg,
Dan wacht ik eventjes af wat met het vliegengaas gevormd gaat worden! Zijn het dan toch de 'echte' bergen in Nergensland? Of blijven het meer 'heuvels' die bestemd zijn voor de gezinswandelingen! Ik hou meer van bergschoenen met stijgijzers en touwen + pikhouwelen om van het mooie uitzicht te genieten! Want 'mooi' gaat het zeker worden! 8)  :-)
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1036 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 10:10:56 »

-Gerard:
In Nergensland is er voor ieder wat wils glooiende hellingen of alpinistenwerk, dus leg de musketons maar klaar.

Haradigi

• Stamgast
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #1037 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 12:14:16 »

Hi Jørg,

Ik ben gisteren een dagje weggeweest, langs het spoor, en lees dat er hier veel gebeurt. 
Op tekst, opmerkingen, aanmerkingen en uiteraard op bouw gebied.   O:-D
Maar waar heb je musketons voor nodig ?

groet
Harald

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #1038 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 12:42:34 »

De musketonhaken zijn nodig om zichzelf aan het plafond te hangen als er midden op de baan aan de scenery moet worden gewerkt. ;)
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

Haradigi

• Stamgast
« Reactie #1039 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 13:06:51 »

Daar geloof ik niks van Cees de baan van Jørg is sterk genoeg om op te zitten of te staan.

groet
Harald

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1040 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 13:11:59 »

Dat staan alleen met ski's dan toch  :D
61 jaartjes en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, fietsen en avonturen met Carl beleven en de baan handmatig bedienen

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Haradigi

• Stamgast
« Reactie #1041 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 13:20:41 »

@citaat  Een idee, zijn ook planken  :idea:

groet
Harald

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1042 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 20:54:05 »

-Harald:
Ze zijn nodig op op de steile hellingen van Nergensland te klimmen.
-Cees:
Neen daar voor gebruik ik een ladder en een plank om op te zitten/liggen.
-Harald:
Idd sterk genoeg om mijn gewicht te dragen.
-Tony:
Het is geen winters landschap dus er wordt niet geskied.

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1043 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 21:19:47 »

-Forummers:
Zoals aangekondigd, vandaag is Jos de hele dag komen helpen.
We hebben ons bezig gehouden om steunlatjes te zagen en te plaatsen tussen de spanten om daarop de roerhoutjes te kunnen kleven zodat ze geen te grote overspanning moeten maken, dat geeft wt extra stevigheid.
Ook nog wat gaas en gipswerk gedaan aan de achterzijde van de baan.
Om er te geraken monteer ik een brede plank op de baan om er op te zittenzodat er geen schade aan de reeds liggende sporen is.

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #1044 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 21:39:13 »

-Jørg,
Jullie zijn behoorlijk aan het werk geweest. Jawel, dat gebeurt er als zo'n formidabele vriend aanwezig is. Hij weet ook van aanpakken, maar de stichter van het geheel is de man die aan de grondslag staat van "NL"! >:-D Neen, dit is geen "Nederland" maar ja, ja, "Nergensland"8)
Wat een idee van die plank!  :idea: Dat is een vooruitziende blik geweest  :thumbup: We zien graag de constructie ontstaan  B)  :-)
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1045 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 21:54:01 »

-Gerard:
Ja idd we hebben weer een leuke dag gehad samen.
We werken nu al een paar jaar samen aan de baan en we zijn op dat gebied al goed op elkaar ingespeeld.
Hierbij een overzichtsfoto van de constructie van de plank die nits een paar steunen overal op de baan kan gepositioneerd kan worden.

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #1046 Gepost op: maandag 14 augustus 2017, 23:23:14 »

Jørg, in Miwula hebben ze ook een aantal van dergelijke slimmigheidjes, dus je bent in goed gezelschap. :)
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

Gerrit-1959

• Vaste Gast
« Reactie #1047 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2017, 06:38:56 »

Hallo Jørg,

Ik ben zo vrij om je even een ongevraagd advies te geven. Volgens mij is de plank, die je gebruikt, van MDF. Als je hierop wilt steunen, zal hij zeker gaan doorbuigen en uiteindelijk na verloop van tijd breken. Als ik jouw was, zou ik deze vervangen door multiplex of massief. MDF is gemaakt van kortvezelig materiaal en heeft niet zo grote overspanning.
Als leg plank voor materiaal geen probleem.
Met vriendelijke groet,

Gerrit

-Dämmerunger Wald-
-Ik steel als de raven?-

Jørg

• Vaste Inboedel
    • Volg mijn baan op
« Reactie #1048 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2017, 07:25:28 »

-Cees:
Het is van een reportage dat dit systeem gejat heb,  >:-D
-Gerrit:
Ja idd, dat buigt goed door, heb daarom in het midden een steun geplaatst, dan is de overspanning 2x 65 cm ipv 1x 135 cm.
De dikte is 18 mm.

Gerrit-1959

• Vaste Gast
« Reactie #1049 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2017, 09:42:54 »

Hallo Jørg,

In mijn beleving is zelfs 65 cm nog een behoorlijke overbrugging. MDF is in basis afwerkmateriaal en geen constructie materiaal. Je zult dus altijd moeten verstevigen. In jouw geval zou ik echt de steun aanbrengen over de volle lengte.
Met vriendelijke groet,

Gerrit

-Dämmerunger Wald-
-Ik steel als de raven?-
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 33   Omhoog

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte