@Jan:
Ah, oké, daar zullen ze wel goed naar gekeken hebben dan! Als het bij plaatwerk blijft,
is het nog te overzien, lijkt me. Ik wist niet, dat ze ook een 52-er hadden, zag haar
idd in de loods staan. Mooi hoor! Die is "betriebsfáhig"? (kom ff niet op het goeie
Nederlandse woord: ""bedrijfsklaar" betekent eigenlijk wat anders). Speciaal hoor,
een 50- en 52-er in Nederland!
Ik kende eigenlijk alleen de "Rus" van hen, ook een pracht ding!
Citaat van: i_m_johny op woensdag 15 juni 2016, 22:22:25
(dus, mocht je nog wat tijd overhebben, ik denk dat ze je met open armen zullen verwelkomen).
Tijd wel, maar dan zal ik toch echt naar Stadskanaal moeten verhuizen
. Is zo'n 4 uur hier vandaan.
Maar ze hebben hun materieel goed op orde, beter dan sommige Deutsche Eisenbahn Vereine...
Mooi om te zien, en bedankt voor het delen van de foto's
Mvg, Willem.
Edit: Heb mezelf ff bijgelezen op hun site:
http://www.stadskanaalrail.nl/star/star.php?menc=stc1 ,
de 52 heeft z'n vuurdoop april j.l. gehad, en vervangt nu de "Rus", ook een 52-er, wat ik al vermoedde,
maar niet zeker wist (nu wel
), die nu een grote revisie krijgt. Een soort Klein-Meiningen daar, respect!!
Gereden wordt er 's zomers iedere zondag. Volgend weekend (zaterdag):
eerste Bluestrain-event!!
Scheelt maar één letter
. Tja, ut Noord'n en Blues, dat kan niet missen... (Gaat dat zien!!
)