Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Een goede Br 140 !!!!

Gestart door 100%erik donderdag 01 november 2007, 10:55:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Een goede Br 140 !!!!
Marklin mag wel eens een facelift geven aan de Br140.
Zoals die er nu uitziet in tijdperk 5 kleur is echt geen gezicht.
De lok's hebben al sinds langere tijd geen regengoten meer op het front.
Marklin blijft maar bij het oude model lokkast en geeft hem gewoon een Cargo kleur en klaar  :(
Dit slaat werkelijk nergens op !!!
Ik weet dat de lok's bij het grootbedrijf bijna uit dienst zijn maar dat is bij de br 118 ook het geval
en deze krijgt wel een nieuwe uitvoering van Marklin!

Groet aan alle Forum leden uit Warnsveld

Erik
Re: Een goede Br 140 !!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Hoi Erik,

Als je op onderstaande foto kijkt, dan zie je wel degelijk regengoten op het front en boven de cabinedeur aan de zijkant. :shock: :D


BR 140 516-6 mit einem Güterzug im Bahnhof Berlin-Schönefeld. Aufgenommen am 06.07.2007
Re: Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
OK daar heb je gelijk in maar bij marklin loopt er ook nog een vreemde riggel tussen de frontverlichting wat is dat eigenlijk?
Re: Een goede Br 140 !!!!
Erik

Heb je wel eens aan een ander merk gedacht??

Roco maakt al jaren zeer mooie gedetailleerde modellen met sublieme rijeigenschappen voor wisselstroom

BR 140 Roco

In tegenstelling tot het marklin model krijg je meteen een locomotief die op schaal is met draaistellen van het formaat van een 140 en niet zoals marklin levert van een BR 141. Verder is het Marklin model te kort.

De vreemde riggel is een onduidelijke nabootsing van een rand waarop een rooster is gemonteerd. Hierop kan worden gestaan bij het wassen van de ruiten.

Je moet wel bedenken dat er van de echte BR140 ongeveer 840 zijn gebouwd over een lange tijd. Tussen het eerste model en de laatst geleverde zat een zeer lange tijd.

Alle mogelijke varianten kun of kon je aantreffen. In een bouw serie waren alleen al de ventilatie roosters drie verschillende typen.  Roco bootst dit ook keurig netjes na.

Groet

Jos


Re: Een goede Br 140 !!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Kijk Eric, hier een foto van een oudere Br 140 met looprooster, zoals Jos al zei.


Marklin heeft dit rooster gemakshalve maar laten zitten.
Maar idd, deze modellen zijn ondertussen broodnodig aan een 2007 revisie toe.
Re: Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Ook in miniatuur blijft het een imposante loc, vooral de wat oudere types
Re: Een goede Br 140 !!!!
Inderdaad een onderschat exemplaar uit het einheitslokomotieven park. Deze lokomotieven trokken de goederentreinen in het middelgebergte en vlakke landschap. Evengoed waren ze aan te treffen voor personentreinen.

De latere series waren voorzien van een inrichting voor trekduwbedrijf en konden dubbeltractie rijden.

Modelspoorfabrikanten hebben ondanks het grote aantal voorbeeld lokomotieven te weinig aandacht besteedt aan de BR140. Talloze modelvarianten zijn mogelijk.

Ook mijn faforite merk Roco schenkt er veel te weinig aandacht aan. Sinds Roco de mallen bezit van de kastenlok ( inmiddels 8 jaar denk ik ) zijn er meen ik 3 modellen verschenen.

Groen met Periode III beschrifting. Groen met Periode IV beschrifting en een rode. Veel te weinig.

Omdat ik eigenlijk alleen lokomotieven koop met oude nummer platen bezit ik pas 1 140. De 110 is veel populairder en alleen van de kastenlok bezit ik al drie modellen. Twee met dubbele koplampen en vertikale roosters en sind kort een model met enkele lampen en horizontale roosters. Telkens met andere nummers natuurlijk.

Over de BR 139 zullen we het maar helemaal niet hebben. Is daar ooit wel eens een model van uitgebracht???? Een bergtraject zonder een BR139 is geen bergtraject.

Hierbij steun ik ERIK. "Wij willen meer en betere BR140 modellen"

Groet

Jos
Re: Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Roco is ook geen optie want dit is een tijdperk 4 model en ik zou graag een tijdperk 5 model zien in de juiste uitvoering.
Nu heeft Roco wel een tijdperk 5 model van deze lok maar alleen in een goedkope uitvoering voor de gelijkstroom rijders en niet in wisselstroom.
Ik heb zo'n lok in handen gehad en gekeken of ik deze zou kunnen
ombouwen naar wisselstroom.
Het leek mij vrijwel onmogelijk om een sleper te monteren.
Gauw weer op Ebay gezet.
Ik vind dat de fabrikanten van modelspoor verplicht een dag in de week langs het spoor moeten gaan staan om te zien wat er nu eigenlijk in het grootbedrijf rondrijdt !
Ik weet "de beste stuurlui staan aan wal"
Maar de beste modeltreinen liefhebber staat geregeld aan het spoor !!
Re: Een goede Br 140 !!!!
Citaat van: 100%erik op zondag 04 november 2007, 21:58:10

Maar de beste modeltreinen liefhebber staat geregeld aan het spoor !!

Juist
Re: Een goede Br 140 !!!!
Citaat van: 100%erik op zondag 04 november 2007, 21:58:10
Roco is ook geen optie want dit is een tijdperk 4 model en ik zou graag een tijdperk 5 model zien in de juiste uitvoering.
Nu heeft Roco wel een tijdperk 5 model van deze lok maar alleen in een goedkope uitvoering voor de gelijkstroom rijders...
ah goet dat je het ff zegt kan ik ook ff kopen
Re: Een goede Br 140 !!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Citaat van: ATSF2 op zaterdag 03 november 2007, 23:34:41
Over de BR 139 zullen we het maar helemaal niet hebben. Is daar ooit wel eens een model van uitgebracht???? Een bergtraject zonder een BR139 is geen bergtraject.

Marklin 3439 is een E139 of ie correct is geen idee, maar voor dit oude modelletje ga ik zaterdag Houten afstropen  8)

Re: Een goede Br 140 !!!!
Hoi iedereen,

inderdaad is er nog een groot gemis aan eenheidseloks voor tijdperk 4. Er zijn wel tientallen varianten mogelijk, maar ja.. tijdperk 3 is nu eenmaal populairder.

Voor degenen die hem nog niet gezien hebben, de door mij naar tijdperk 4 overgespoten verkeersrode 110.3.

Wordt ook nog deerlijk gemist als model ... :(



Bart

Re: Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
Met verwondering naar je loc's gekeken toen ik bij je op bezoek was, maar dit is ook weer een hele mooie Bart  :P
Re: Een goede Br 140 !!!!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Een goede Br 140 !!!!
mooi gedaan hoor bart
ziet er top uit
complimenten
groet robert
Re: Een goede Br 140 !!!!
Bart

Super paintjob

Inderdaad is dit model ook absoluut nog niet in het programma. Nu is het natuurlijk absoluut onmogelijk alle modelvarianten te maken van einheitslokomotieven.

Ik vindt dat met name Roco ook beter zijn best kan doen. Zeker omdat ze alle mallen bezitten om de varianten te maken.