Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Liever er op dan er in......?

Gestart door Spoorman woensdag 08 juni 2016, 05:52:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liever er op dan er in......?
Re: Liever er op dan er in......?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Die zijn niet wijs  :thumbdown: :thumbdown:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Liever er op dan er in......?
niet slim , wel grappig  ;)
Re: Liever er op dan er in......?
Ok, hoe ver wil je gaan om op te vallen tussen de duizenden vloggers.

PS, je kunt een video rapporteren als ongewenst en dan onder de categorie gevaarlijke activiteiten.
Net even gedaan, geen idee of het wat uitmaakt, maar die dik 48.000 views verdient hij niet.
Re: Liever er op dan er in......?
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Stelletje idiooten

Als het een van mijn zoons zou zijn:
Twee maanden geen zakgeld en twee maanden niet meer het huis uit (Uiteraard wel in de school vakantie)

groet
Harald
Re: Liever er op dan er in......?
An accident waiting to happen...


Willy
Re: Liever er op dan er in......?
@robbie:

Dus je vindt het wel OK, als dit massaal wordt nagedaan??? :O :O :O
In Zuid-Amerika (waar deze "trend" volgens mij vandaan komt)
is het erg "macho" om zoiets te doen (idd ook met bovenleiding).
Daar is het een groot probleem, en d'r vallen regelmatig dooien...
In Midden-Amerika springt of klimt men (massaal) op goederentreinen
om illegaal de grens met de US te passeren. Die ontsporen nog wel 's......
Wat je daar ook van vindt, die mensen doen het om een beter leven te krijgen
(denken ze).
Meneer doet het om de kick van iets doen, wat nog nooit gedaan is (huh?)... :important:
Dit vraagt nou 's om een niet coulante rechter... >:-D

Mvg, Willem.

PS: Pantograaf: die gozer staat op een houten vlondertje, dus geïsoleerd.
      (je mag hopen, dat het hout een beetje droog is... O:-D)
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: robbie103 op woensdag 08 juni 2016, 10:16:07
Dus jij mag het wel zien maar een ander niet ?
Euhm. Ik weet niet of je op mij reageert, maar hoe meer views die gast krijgt, hoe meer geld hij hiermee verdient en hoe meer mensen hem gaan volgen PLUS hoe meer mensen (mogelijk) worden aan worden gezet tot dergelijk idioot gedrag.

Vandaar dat ik hem heb gerapporteerd (meer kan ik volgens mij niet doen).




Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: dp op woensdag 08 juni 2016, 11:47:38

(meer kan ik volgens mij niet doen).


En da's maar goed ook. ;)
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: robbie103 op woensdag 08 juni 2016, 11:15:33
Als je dit zo ziet zijn Willem en z'n maat maar een paar watjes ;-)

Ze hebben netjes in- en uitgecheckt, dus ja... watjes! :D :D
Van mij mag ie doen, wat ie wil, hoor!
Het vervelende met dit soort dingen is, instanties (overheden)
gaan dan op maatregelen zinnen om dit soort ongewenst gedrag
te voorkomen/verhinderen. En dan ondervindt Jan Normaal ook de gevolgen.
Er hoeft maar een gek een flesje in z'n onderbroek te laten ontploffen in een
vliegtuig, en plots mag niemand meer flesjes met vloeistof in het vliegtuig
meenemen. Ik bedoel maar...
Nog meer camera's etc. zitten we toch niet op te wachten?
Niet alles wat kan, moet daarom...

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
Helaas 'willen' we in NL alles dichttimmeren (in het geval van treinspotters vaak letterlijk), om maar niet aansprakelijk te zijn voor (de gevolgen van) gedrag van anderen.

Dus binnenkort leggen ze vast groene hekken met 380V op het dak van elk treinstel oid  :P.

Ik kan nog uren door praten over opvoeding, verantwoordelijkheidsgevoel, overdreven reacties etc. etc. maar daar zijn vast andere fora voor te vinden  :O




Re: Liever er op dan er in......?
 @citaat Ik dacht meer aan treinen met puntdaken  :D
En dan mogen de reizigers een puntdak-toeslag betalen.
(want zo werkt dat nu eenmaal...) >:-D

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
Whahahahahaha.
Ja, met puntdaktoeslag.
Ik lag de ballen uit m'n broek!
Re: Liever er op dan er in......?
Ja laggen.... :D
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: dp op woensdag 08 juni 2016, 13:39:13
Ik lag de ballen uit m'n broek!

Tja, als ze goed springen, zingen ze wel een toontje hoger... :D

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Ik hoop dat dit geen andere jongens, die het verschil tussen een diesel en een electrisch traject niet zien, aanmoedigt om dit te gaan doen want dan vallen er doden.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Liever er op dan er in......?

Treinsurfen is al jaren een issue  8o



Met de komst van youtube en jackass bijvoorbeeld, kun je eeuwige "roem" vergaren  8o


Grtz Tony
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: robbie103 op woensdag 08 juni 2016, 11:50:09

Vlondertje had ik niet gezien, maar het zal dan wel geen 25000 volt zijn...

Dus wel (25000 Volt): https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_elektrificatiesystemen

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Ach.... wat is gevaarlijk? Op een brommertje zitten en harder dan 80 gaan is een stuk gevaarlijker. Maar daar hoor je niemand over omdat dit een trein forum is.


Gevaar aan deze actie is dat mensen het na-apen en zoiets niet 'zorgvuldig' plannen. Toch lachen, dankzij de NOS super veel kijkers en volgers. Het geld wat dat oplevert is absoluut meer dan de boete.:mrgreen:
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Boete!
Er staat maximaal 15 jaar gevangenis straf voor.

Groeten,

Leon.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: Wijbe op woensdag 08 juni 2016, 19:35:41
Het geld wat dat oplevert is absoluut meer dan de boete.:mrgreen:

Kennen ze mooi die boete betalen die ze van Veolia krijgen! Ook weer opgelost! Klaar, filmpje in je kastje doen, kastje op slot, sleuteltje in doosje doen, doosje verbranden, as weggooien in de vuilnisbak. Vuilnisbak naar de vuilstort brengen, vuilstort legen.... klaaaaarrr is Willempie!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Liever er op dan er in......?
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Liever er op dan er in......?
In India eo doen ze niet anders
Re: Liever er op dan er in......?
Zag net op rtl z een docu over spoorwegen India, daar vallen 5 tot 8 doden per bij een groot station. En daar willen ze mede vanwege de veiligheid ook met dichte deuren gaan rijden en andere maatregelen treffen, om net als Europa meer reizigers te vervoeren en minder doden te krijgen.
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: Wijbe op woensdag 08 juni 2016, 19:35:41
Het geld wat dat oplevert is absoluut meer dan de boete.:mrgreen:

Tja, de reclame is iig wel toepasselijk: trapliften! :D
Overigens lijkt me het geld dat ze hiermee verdienen, wat overdreven...

Citaat van: robbie103 op woensdag 08 juni 2016, 19:03:56
Dan blijft mijn vraag overeind hoe dat kan, bij de 15000 volt van onze buren is er al doorslaggevaar als je binnen anderhalve meter van de draad komt...

'kWeet niet of wikipedia hier correct is, lijkt er een beetje op, dat ze heel Oost-Europa op één hoop hebben geveegd.
Een (Amerkaanse?) reporter over de Russische toestanden had het over 3000 Volt.
In Zuid Afrika waar ook veel getrainsurfd wordt, staat zelfs 50.000 Volt op de draad (again: wikipedia)  :O :?

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
De Speld:  http://speld.nl/2016/06/08/minder-treinen-wegens-geplande-aanrijdingen-vloggers/

Koffie voor de reizigers bij het geplande platrijden van vloggers.

(Nb: de berichten op De Speld zijn niet serieus bedoeld!!!!)
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: The MaSt op woensdag 08 juni 2016, 20:37:55
Vuilnisbak naar de vuilstort brengen, vuilstort legen.... klaaaaarrr is Willempie!

Maar dan toch wel via het spoor naar good old Wijster  ;)
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Om maar eens een bekende wielerterm aan te halen: de dood of de gladiolen :mrgreen:
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: robbie103 op woensdag 08 juni 2016, 10:53:09
Ik zie het probleem niet zo, Russische kids doen het op een traject met bovenleiding...

Ahh, Russische roulette nieuwe-stijl  :idea:
En nog goedkoper ook!
Re: Liever er op dan er in......?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Gewoon een mooi voorbeeld van Darwinisme... De stommen zullen zichzelf uitroeien. Niet te druk om maken, gaat vanzelf weer over.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Darwin was bioloog, geen psycholoog. Hij bedoelde het iets anders ... :offtopic:
Re: Liever er op dan er in......?
Achterlijke idioten. En het ergste is, áls er doden vallen, dan heeft NS het weer gedaan, waren het zulke lieve jongens en moeten er weer stille tochten gehouden worden.
Re: Liever er op dan er in......?
Vooral doen ja. Via een bevriende NS'er kwam het volgende verhaal van een HC:
---
We hebben het over een donderdagavond laat, ik had een late dienst en de avond verliep chaotisch. Ik zou eigenlijk naar Venlo gaan maar door 2 aanrijdingen op dit traject werd mijn dienstkaartje diverse keren bijgestuurd. Ineens zat ik op Utrecht te wachten tot ik weer een treintje kon rijden, bijsturing belt met de vraag of ik naar Den Haag Centraal kan met de stopper aldaar gaan ze verder kijken.

No problemo en deze rit verloopt volgens plan. Aangekomen in de residentie was het weer wachten, telefoon: Met [naam] (hc nog wat rtd), Hai met ** bijsturing rtd kun jij ipv de trein die je nu hebt de 5185 rijden naar rtd? Dan ben je wat mij betreft klaar als je daar bent. Ja joh doe ik, scheelt toch weer ben anderhalf uur eerder naar huis :)

Aankomend bij de trein zie ik het al uhohhh het is donderdag dat betekent ballenavond in de stad van Rotterdam. Gevolg trein vol studenten met de nodige baldadigheid. Afijn we vertrekken so far so good, wel wat rumoer maar dat hoort erbij. Dan gaat mijn porto, mijn machinist heeft toch liever dat ik naar voren kom hij vertrouwt het niet allemaal. Prima ik kom op Rijswijk gezellig naar jou, stap jij ook ff uit zodat je snel bij me bent just in case? Tuurlijk sta ik ook op het perron [naam].

Rijswijk komt en ik loop naar voren, dan Delft ook hier op nog steeds beetje rumoer na gaat het prima. Stap uit en start vertrekprocedure. Ik check nog een keer extra het perron, niks te zien ok mijn deur kan ook dicht en we rijden weer.

Delft-Zuid ook hier eigenlijk hetzelfde. Al geeft mijn machinist aan nog 1 geintje en ik laat trein staan. Ik bel de veiligheidscentrale wetende dat zij weinig kunnen doen tot we in Rotterdam zijn, maar we willen alvast gemeld hebben dat t niet prettig rijden is. Met paar min vertraging vertrekken we weer vanaf Delft-Zuid.

Tussen Delft-Zuid en Schiedam gaat het GRUWELIJK mis!!! Wederom noodremming en mijn machinist is er klaar mee en is des duivels.

Wederom bel ik onze vc en leg nogmaals uit dat het geen doen is. Terwijl ik de vc aan de telefoon heb, hoor ik iemand op de cabinedeur bonken en roepen. Mijn machinist zegt ja doeg ik doe niet open. De dame aan de andere kant van de deur hoort dit en raakt steeds meer in paniek.

Ik besluit een risico te nemen en doe alsnog de deur open. Hortend en stotend vertelt zij mij dat er iemand van de trein gevallen is. WTF waar heb je het over?!?! Ik heb goed gekeken en ik zag niemand. Met de vc nog aan de lijn lopen mijn machinist en ik naar achter, hij krijgt toestemming van de treindienstleider om de trein uit te gaan en te kijken of hij wat ziet.

De woorden die hij 2 sec later uitgilde waren "Er ligt er hier eentje dood te gaan!!!!!"

Uhhh fuck shit crap wat nu? Oh ja verbanddoos en trein uit en zoeken naar mijn machinist. Waar bent u meester? Ik zie u niet! HC loop ongeveer 100 meter van de trein vandaan richting delft dan zie je mij.

Ondertussen had ik nog steeds onze vc aan de lijn (godzijdank). Je moet als HC 1e hulp verlenen, de machinist blijft normaliter binnen. Ik kom bij het slachtoffer aan, hij leeft nog. Ik zie geen bloed maar weet dat zijn verwondingen ernstig zijn. Hij is niet bij kennis. Ik kan weinig doen met mijn pleisterplakdiploma maar ik doe mijn best.

Oh gelukkig daar komen de hulpdiensten. Toch? Nee niet dus wij stonden midden in weiland en er lag een sloot tussen ons in. FUCK! Wat nu? Help me deze jongen heeft hulp nodig... Ambulance stond aan de andere kant van de sloot, ik merkte dat de jongen in kwestie achteruit ging. Smekend zat ik daar wat ik moest doen omdat de ademhaling stokte.

HC we gaan je een intubatie kit toewerpen, die moet je inbrengen, ja maar dat kan ik niet. Jawel we helpen je erbij. Ok ok gooi maar. 1e ging mis 2e kit bereikte mij en nu? Op deze manier inbrengen en draaien.

Shit ik kan dit niet echt niet ik ben maar een hc met alleen een pleisterplakdiploma :( Jawel hc je kunt het wel, we gaan het nog een keer proberen. 2e poging mislukte net als de 3e maar de 4e keer lukte het en kon ik hem beademen.

Ik heb gezegd tegen die knul no way dat jij hier doodgaat terwijl ik me de tandjes vecht en hulpdiensten niet bij ons kunnen komen.

Anderhalf uur zat ik op mijn knietjes in de ballast, te vechten om deze jongen in leven te houden. Na anderhalf uur kwamen er 2 agenten aanrennen die bij Delft-Zuid het spoor ingegaan zijn. Dat was het moment dat IK niet meer kon.

Een agent had in de gaten dat ik bezig moest blijven, ik mocht NIET stilvallen en na gaan denken. Hij gaf mij (achteraf gezien) super knullige opdrachten maar het werkte wel.

Uiteindelijk is de jongen per trein naar Schiedam vervoert alwaar er 2 ambulances klaarstonden. Ik stapte de trein weer in en ging door naar Rotterdam alwaar ik zoooooooo blij was mijn eigen vos te zien! Ik kreeg eerst nog partij boze reizigers over mij heen, maar hij schermde mij gelijk af.

In plaats van anderhalf uur eerder klaar was ik 3 uur na het officiële einde van mijn dienst pas thuis.

De treinsurfer was in Delft aan mijn trein gaan hangen, in Delft-Zuid afgestapt en in het donker achter paal gaan staan waardoor ik hem niet kon zien. Nadat ik mijn deur sloot is hij wederom aan mijn trein gaan hangen. Hij had zich alleen even vergist in de snelheid waar we tussen Delft-Zuid en Schiedam mee rijden. Dit kon hij niet volhouden. Een studente zag het en trok daarom aan de noodrem waardoor hij van de trein afviel. Naar wat ik begrepen heb heeft hij elk botje in zijn donder gebroken en DAAR heb ik geen medelijden om. De rest van zijn leven zal hij elke dag aan zijn "stunt" herinnert worden. Hij heeft levenslang maar IK ook. Treinpersoneel zijn ook maar mensen van vlees en bloed met emoties...

Dit was niet mijn 1e aanrijding maar wel degene waar het slachtoffer nog bij leefde! Ik heb hier echt een trauma mee opgelopen.

Is treinsurfen nu nog zo stoer? Bedenk goed wat je niet alleen jezelf maar ook anderen hier mee aan kan doen!!!!!!!

DELEN MAG!
Re: Liever er op dan er in......?
Heftig. Maar wat een ontzettend goede actie van jou. Petje af, 1.000x
Re: Liever er op dan er in......?
@timtrein:

Wow! Heavy stuff!!! Recent gebeurd??
De video stond vanmorgen op "privé", maar is nu weer te zien!
Dat eerste lijkt me de betere oplossing!
Aan dit soort verhalen zou meer ruchtbaarheid gegeven moeten worden!

Mvg, Willem.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Liever er op dan er in......?
 @citaat Wat een fijne reactie kunnen sommigen geven!!! :(

Wat er allemaal gebeurd op en bij het spoor is al erg genoeg.
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Citaat van: robbie103 op donderdag 16 juni 2016, 21:27:25
Vreemd verhaal, ik geloof er weer eens niets van. Wat een lulkoek.

Volgens mij heb je altijd onder een steen gewoond, ga eens met de trein s,avonds bv.
Dan maak jezelf mee wat er nog meer voor " fijne " medereizigers er om je heen zitten.
Volgens mij kan je er dikke boeken van maken met dit soort verhalen

Re: Liever er op dan er in......?
@Timtrein

Ik heb diep respect voor uw werk!

Frans
Re: Liever er op dan er in......?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Liever er op dan er in......?
Ah,  dus toch