Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

3005

Gestart door Omedick woensdag 31 oktober 2007, 19:13:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3005
Omedick
gast

3005
Ik heb al heel wat Analoge loks gerepareerd, maar wat me met een 3005 overkomt is een raadsel. De lok(niet van mij) reed niet.Ik zou hem even nakijken. een ander relais en ander motorhuis, enz.  ingebouwd en rijden dat deed hij (of is het een zij) Maar nu het vreemde De kap erop en storing....Wat ik ook gedaan heb en ook wat gert (V200) gedaan heeft niets hielp. Waar oh waar kan dit aan liggen. (oh ja ik heb alles met isolatie omwonden dus???????
Re: 3005
VincentKloeg
gast

Re: 3005
Bedoel je dat die kortsluit?

De 3005 heeft een afwijkend motorschild ten opzichte van de standaard analoge machines van Marklin. Het controversele motorschild kan je in deze lok monteren, maar deze zit dan met de koolborstelveren naar beneden wijzend. Volgens het orgineel wijzen deze veren naar boven.
Als je dus een schildje hebt die met de veren naar beneden wijzen dan maakt de lok sluiting als je de kap erop zet en de schroef hiervan vast draait. Ik heb dit ook met mijn (belabberde) 3191. Wat er precies sluiting maakt weet ik niet, maar daarin kan het probleem zitten.

Mijn 23 is zo belabberd dat ik niet eens de moeite neem om ernaar te kijken. Ding is toch zo  goed als afgeschreven.  :(

(nieuwe kopen!!  :twisted:)
Re: 3005
TurboGat
gast

Re: 3005
Na 15 jaar in een doos gewoond te hebben op zolder (mijn 3005 dan he). reed deze zeer langzaam. Maar na een goede wasbeurt en wat nieuwe onderdellen (koolborstels, sleper) rijd hij (of zij) weer als een turbo. Dus tja een nieuwe kopen? Of een model van het zelfde kaliber?
Re: 3005
Lokpaint
gast

Re: 3005
Citaat van: VincentKloeg op woensdag 31 oktober 2007, 20:28:59


Mijn 23 is zo belabberd dat ik niet eens de moeite neem om ernaar te kijken. Ding is toch zo  goed als afgeschreven.  :(

(nieuwe kopen!!  :twisted:)

Of opknappen :?

Bart