Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Faller klooster

Gestart door pinkf vrijdag 03 juni 2016, 17:08:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller klooster
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Faller klooster
Ik heb zojuist mijn bestelde Faller klooster Bebenhausen binnen gekregen.
Een mooi bouwwerk voor de (dure) prijs van ?400,-!!

Er zit een miniservo bij om de kerkklok te kunnen laten bewegen.
Om deze servo te kunnen gebruiken, is een aansturingsmodule nodig.
Deze zit er niet bij en moet dus los besteld worden.

Dat gaat nog eens ?45,- extra kosten!
En voor een extra geluidsmodule (bim-bom) betaal je weer ?100,- extra

En dat alles voor een Faller jubileum uitgave.
Zo worden dus de klanten om de tuin geleid!

Een teleurgestelde klant.

mvg pinkf
Re: Faller klooster
Spoorman
gast

Re: Faller klooster
Zo je wilt kun je er van af: via het web besteld heb je recht op teruggave (koop op afstand).

Gr, Ben.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller klooster
Citaat van: pinkf op vrijdag 03 juni 2016, 17:08:05
Een teleurgestelde klant.

Dat kan ik goed begrijpen. Zoveel geld en dan toch eigenlijk niet compleet. Dat hadden zij (Faller) toch wel even mogen vermelden bij de modelbeschrijving in hun laatste nieuwighedenfolder. Zij attenderen je wel op een bijpassende figurenset maar over de zaken die jij mist.......niets.  :thumbdown:

Mijns inziens onvolledige produktinformatie en wellicht, ik ben géén meester in de rechten, grond om de koop ongedaan te maken als je dat al zou willen.
Re: Faller klooster
Spoorman
gast

Re: Faller klooster
Als je op Faller.de leest staat het er allemaal bij: bouwpakket incl. servo. En men doet een verwijzing naar een servo decoder in de tekst als ook bij de "expertentipps". Over geluid wordt niet gesproken dus zit dat er logischerwijs niet bij.

Ik snap overigens de teleurstelling.

Bij Rosoft kun je een enkelvoudige servosturing kopen voor ik meen ?17 of zoiets.

Gr, Ben.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller klooster
Duidelijk.

Ben blijft op mijn nek zitten. Bij alles wat ik doe komt wel iets.

Wanneer eindigt dit hopelijk?

Ben: plaats mij toch eenvoudig op jouw negeerlijst. Heb je toch ook geen last meer van mij?

Re: Faller klooster
Spoorman
gast

Re: Faller klooster
Ik weet niet wat je bedoelt met op je nek zitten Hans. Geen sprake van. Dit is een forum, interactie en discussie tussen mensen over onderwerpen. Je zoekt iets wat er niet is. :)

Over de inhoud: ik geef aan wat ik lees bij Faller.de en geef een tip over een decoder bij RoSoft.

Gr, Ben.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller klooster
Citaat van: pinkf op vrijdag 03 juni 2016, 17:08:05
Er zit een miniservo bij om de kerkklok te kunnen laten bewegen.
Om deze servo te kunnen gebruiken, is een aansturingsmodule nodig.
Deze zit er niet bij en moet dus los besteld worden.

Dat gaat nog eens ?45,- extra kosten!
En voor een extra geluidsmodule (bim-bom) betaal je weer ?100,- extra

En dat alles voor een Faller jubileum uitgave.
Zo worden dus de klanten om de tuin geleid!

Een teleurgestelde klant.

Faller is heel erg duidelijk in wat er WEL in de verpakking zit. Het lijkt mij niet noodzakelijk dat een fabrikant ook nog vermeldt wat er allemaal NIET in de verpakking zit ;). Op de site en in de nieuwighedenbrochure staat, zoals Ben ook al aangeeft, helder vermeld: "Antriebsteile für die Bewegung der Glocke und ein Servo liegen dem Bausatz bei". Op de site staat bovendien als tip aangegeven dat men servo-aansturing 180725 bij het klooster kan kopen:

Re: Faller klooster
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller klooster
Citaat van: RMW op vrijdag 03 juni 2016, 20:19:39Faller is heel erg duidelijk in wat er WEL in de verpakking zit. Het lijkt mij niet noodzakelijk dat een fabrikant ook nog vermeldt wat er allemaal NIET in de verpakking zit ;)

Oneens. (Als het u belieft)

Faller zou in dit geval redelijkerwijs aan moeten geven dat voor de gehele werking van het model nog extra accessoires nodig zijn om het model in zijn volle glorie te laten werken. Je mag warempel voor een investering van maar liefst ? 400,-- toch wel wat verwachten, niet? En dan nog eens geconfronteerd worden met eventuele extra's ten totale van ? 145,-- om het spul dan in volle glorie te laten werken.

Hier werden wel de bijpassende poppetjes ten tonele gevoerd maar van de onderdelen die pinkf dus mist niks. Waardeloos.

Of een fabrikant dit nu verplicht is om te melden ja dan nee doet er wat mij betreft niets toe. Klant zeer onvriendelijk blijft het voor mij wel. Nu ik dit allemaal zo lees ben ik eigenlijk wel blij dat ik dit model heb laten passeren. Aanschaf heb ik overwogen. Ik denk met het zelfde gevoel als pinkf te hebben gezeten nu.
Re: Faller klooster
BR98-10
gast

Re: Faller klooster
Er zijn vele meesters in de rechten maar slechts weinigen zijn de rechten meester

Cees
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller klooster
Citaat van: BR98-10 op vrijdag 03 juni 2016, 21:43:39
Er zijn vele meesters in de rechten maar slechts weinigen zijn de rechten meester

Cees

Neemt niet weg dat de teleurstelling (bij sommigen) blijft.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2006

offline
Re: Faller klooster
Ik heb hem vandaag ontvangen van Lippe. 359 ofzo, een boel geld maar een beetje loc kost dat ook...
Dit moet toch een blikvanger worden en daar waar een dure loc soms wat wegvalt tussen de rest van de treinen blijft deze er altijd wel bovenuit steken.  :D
Ik heb hem nog niet open gemaakt. Beetje griep ofzo dus vroeg naar bed en weet niet wat er mogelijk allemaal nog bij moet.  Maar elk bouwpakket moet wel opgeleukt worden met extra zaken dus ach.
Veel pakketjes hebben ook extra een motor of lampjes nodig die niet in de prijs zitten en relatief gezien zijn die vaak net zo duur.

Anyway, ik ben er blij mee. Was liefde op eerste gezicht en zal mij nou net weer overkomen dat ze op zijn. Tis 1malig en 1999 stuks.

Groetjes, Tim
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Faller klooster
als men nou eens googled dan ga je toch die dure sound van faller niet kopen.Voor 30 euro heb je al een veel betere en de servodecoder 35 euro.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller klooster
Gaarne een link doorgeven voor een servodecoder die aan de servomotor van Faller kan worden gekoppeld.
En dan vooral een servodecoder die goedkoper is dan die van Faller zelf.

mvg pinkf
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Faller klooster
ESU 51822 SwitchPilot Servo V2.0 4
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2023

offline
Re: Faller klooster
Als het alleen maar voor de bediening van de klok in het klooster is : Viessmann Servo sturing 23,00 Euries
Zoek op 5268.
Ook verkrijgbaar bij onze vrienden van Conrad.

Soundmodule : geluid zelf opnemen 30 sec voor weinig.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller klooster
Tja, het kloosterhof dat Faller in 1986 als Special B-350 uitbracht komt op mijn baan. Blij dat destijds aangeschaft te hebben. Schitterend bouwwerk met ook hamerend klokkenspel.
Re: Faller klooster
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller klooster
Dank!

pinkf