Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Waarde marklin verzameling

Gestart door glenn donderdag 02 juni 2016, 16:12:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde marklin verzameling
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forums vroeg me af of iemand me kon helpen bij het bepalen van de waardevan volgende stukken:

foto's zie:


-Locomotieven: (89028,E6302,44690)
-Verschillende wagons.
-Sporen: recht, gebogen wissels
-2* transfo
-treinhuis
-Catalogus

Alvast bedankt!

Edit Fred: link verwijderd, reden van verwijderen: KLIK Regel b2
Re: Waarde marklin verzameling
Wat de gek er voor geeft
Re: Waarde marklin verzameling
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Waarde marklin verzameling
Zal niet veel zijn. Waarde van de k-rails kan je via MP bepalen.
De catalogi zijn (zover ik kan zien niet uniek oid) waardeloos, railplannen e.d. zijn allemaal digitaal tegenwoordig.
De wagonnetjes en locs worden verkocht voor wat de gek er voor geeft, zoals hieronder al aangegeven ->
ze zijn redelijk gedateerd, beschadigd en de locs zijn iig niet te gebruiken op een digitale baan (of ik moet me vergissen :D)


De trafo's zijn ook al wat jaartjes ouder, daar zou ik me niet aan wagen...
Re: Waarde marklin verzameling
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Waarde marklin verzameling
 
Citaat van: Simon BR39 op donderdag 02 juni 2016, 16:29:43
Zal niet veel zijn. Waarde van de k-rails kan je via MP bepalen.

De trafo's zijn ook al wat jaartjes ouder, daar zou ik me niet aan wagen...
@ Simon,
Volgens mij is het M-rails en dan nog oude. Op marktplaats wordt hier volgens mij nog niet eens meer op geboden.
Waarde: oud ijzer prijs.
De trafo's zijn destijds door Marklin vervangen door de witte trafo's ivm nieuwe veiligheidseisen.
Mogen dus niet meer gebruikt worden (alhoewel 99% van de hobbisten dat volgens mij nog wel doet ;)).

Mijn advies:
Koop een vitrine en zet daar het rollend materieel in. Je hebt dan altijd een mooie herinnering aan je vader.
Voor de rest weggeven en ik betwijfel of iemand het wil komen ophalen.

Henk
Re: Waarde marklin verzameling
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Waarde marklin verzameling

Hoi Glenn,

De locloods heb ik al op ebay gevonden; http://www.ebay.de/bhp/m%C3%A4rklin-lokschuppen 

Samen kun je er ?200,- tot  misschien wel ?300,-  voor krijgen.
Het makkelijkst is, om alles in een keer te verkopen, anders is de kans groot, dat je met de helft van het spul blijft zitten.
De snoepjes gaan er dan uit en de rest blijft over.

Ik weet niet, of je nog een baan wilt bouwen. Zoja, dan hield ik het rijdend spul en verkocht de rest.

Grtz Tony
Re: Waarde marklin verzameling
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Waarde marklin verzameling
Ik vind dat er redelijk geboden wordt, met ? 150 heeft degene die het koopt nog mazzel. Want inderdaad die loods is het enige interessante stuk. Maar voor een opkoper die het moet doorverkopen zie ik de biedingen niet verder oplopen. Zo iemand moet kunnen doorverkopen met winst, en dat gaat niet lukken bij een hoger bod.
Voor de freak die de loods wil hebben, is enige stijging nog denkbaar, maar die gooit de rest gewoon in de kliko.
Re: Waarde marklin verzameling
Naar eer en geweten. Het zwarte lokje 3000 10 euro. Het groene lokje 30 euro De rijtuigen en wagons 50. De rails 20 cent per stuk en de elektrische wissels 2,50 per stuk. Vraag naar M-rails is minimaal waardoor de prijzen erg laag zijn (veel te laag vind ik). De loods is het meeste waard. Ik denk 50-60 euro als er geen roest is . Op de foto ziet het dak vreemd uit. De trafo's zijn niet meer te gebruiken staan leuk in de kast als nostalgie waarde is enkele euro's.
Ik denk alles in een koop 150 euro. Verkoop je het los dat zal de loods en het groene lokje verkocht worden en blijf je met de rest lang zitten.
Re: Waarde marklin verzameling
Jullie vergeten steeds de 44, die doet toch zeker ook zo'n 100 euro? Dan is het zo'n 250 euro waard.
Re: Waarde marklin verzameling
je hoogste bod is 150euro zie ik... wel ik ben er zeker van dat dit een vrij aannemelijk bod is
Indien ik het zou kopen zou ik er niet meer dan 100euro voor bieden.
Alles is nog analoog... en ja die 44 is misschien iets meer waard, laat ons zeggen 40euro...
Alles zit dan ook niet in de ovp... dus ik zou zeggen verkopen voor die 150 euro,
of huur eens een tafeltje op een tweedehandsbeurs bij jou in de buurt, kost je misschien een
7euro voor een tafel van 1.5m lang, en je zal zien dat je het heel moeilijk verkocht gaat krijgen...

Geert
Re: Waarde marklin verzameling
Ok bedankt allemaal voor jullie reacties nu heb ik een goed idee van wat ik heb.
Grtz,
Glenn
Re: Waarde marklin verzameling
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Waarde marklin verzameling
Nog zo'n locloods, maar dan voor 60 sFr. (+verzending)