Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

spoorse zaken van Dick(ie)

Gestart door Dickie woensdag 01 juni 2016, 23:27:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2010

offline
spoorse zaken van Dick(ie)
Goedenavond allen,

Sinds december verhuisd naar een nieuw adres in dezelfde plaats met mijn vrouw, het appartement werd langzaam aan toch een beetje klein voor ons tweetjes. Beetje laat om alsnog te bedanken voor de felicitaties van 18 mei j.l. maar bij deze hartstikke bedankt. Ik had niet eens door dat het zelfs een topic hier is, ben zo druk met indrukken van jullie mooie banen te krijgen O:-D dat ik gewoon vergeet dat er andere topics zijn.

Sindskort weer begonnen met opnieuw opbouwen van de spoorbaan, heb het kleinste kamertje mogen hebben. Klein maar fijn, toch zal er hopelijk een mooie spoorbaan komen. In ieder geval hierbij een paar foto's voor de kleine indrukken.

Het linker plateau wordt gebruikt om uiteraard overheen te rijden, bij het rechterplateau wil ik eronder door en daar bovenop wil ik kijken of ik een militair terrein kan maken.

Bij de deur wil ik een stuk proberen te maken wat naar beneden klapt, met daar overheen een spoorbrug en eronder een stuk rivier proberen te realiseren.

De plannen zijn er voor het begin, nu nog uitzetten en opbouwen.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Ik kwam nog 1 verkeerde foto tegen, hopelijk nu wel de goede erbij geplaatst.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Dat is een leuke nieuwe start, Dick  :thumbup:

Ik heb vele jaren in een vergelijkbaar kamertje getreind en de pret was er niet minder om.
Ben benieuwd wat je gaat maken  :P

Veel bouwplezier gewenst !

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dank je wel Tony, hoop net als de rest hier zoveel mogelijk iedereen op de hoogte te houden. De laatste tijd bekijk ik veel werkzaamheden van andere leden met hele mooie en prachtige projecten om zo ook beetje ideeën op te doen.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Vanavond een klein stukje rangeerterrein gemaakt voor het raam langs over de vensterbank.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
En een klein stukje hoofdspoor neergelegd, tot nog toe best tevreden. Misschien her en der nog wat aanpassen maar dat komt later nog wel. Momenteel blijf ik toch schuiven en veranderen omdat je iedere keer weer andere mogelijkheden ziet.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Bekend verschijnsel, die veranderingen, Dick !

Kan zomaar gebeuren, dat je 's nachts opstaat om iets uit te proberen omdat je anders niet meer kunt slapen  :D

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dick,

Kleine opmerking: wanneer je het linkse wissel (aan de linkerkant) en de derde  bocht in het tweede spoor vervangt door een rechts wissel + 1 x 206 dan verloopt het vloeiender en ben je die vervelende s-bocht kwijt.

Cees
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
hahaha gelukkig probeer ik dat midden in de nacht niet uit, denk dat me vrouw helemaal gek wordt als ik dat zou doen haha
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Citaat van: BR98-10 op dinsdag 07 juni 2016, 23:00:40
Dick,

Kleine opmerking: wanneer je het linkse wissel (aan de linkerkant) en de derde  bocht in het tweede spoor vervangt door een rechts wissel + 1 x 206 dan verloopt het vloeiender en ben je die vervelende s-bocht kwijt.

Cees

Bedankt voor de suggestie Cees, ik hou hem zeker in gedachte met de eventuele komende veranderingen  ;) alleen zal dan moeten kijken of ik toevallig een 206 heb liggen.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dick,

Leuke vorderingen van een leuke baan. :)
Ik blijf dit volgen. :thumbup: :thumbup:
Succes met de verdere bouw van je baan. :)
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dick,

Veel plezier met je baan, en je vorderingen hoeft niet altijd heel groot te zijn om er iets mooi van te maken.  :)




Groeten

Peter
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Hallo Dick,

Mooie herstart van je baan :thumbup: :thumbup: :thumbup:. het begin ziet er goed uit. :) :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
allen bedankt voor de leuke reacties, uiteraard niet helemaal stilgezeten. Her en der weer iets verlegd en het eerste stukje klaar gemaakt waar het spoor naar beneden moet gaan.

Tevens ervoor gekozen om de 3-weg wissels te gebruiken bij het rangeerterrein.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
De 1637 heeft ook nog wat bevestigingsmaterialen afgeleverd, tevens is Strukton ook langs geweest met de 1e containers voor de verdere bouw van deze spoorbaan.

Zo her en der wat spoor verlegd, in vergelijking met de andere foto's zijn de veranderingen goed zichtbaar. Nu nog eens keer een partijtje wissels op de kop tikken want die zijn wel weer keer welkom.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lekker bezig Dick. :thumbup: :thumbup:
Heerlijk pielen met rails altijd leuk. ;)
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
-Dick:
Mooie vorderingen op je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Mooie update, Dick  :thumbup:

Mooie oplossing met die 3wegwissels !

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
uiteraard dank weer voor de leuke reacties, vanavond nog even voor een EK wedstrijdje Frankrijk - Albanië nog even de rails uitgesorteerd. En ik kwam nog een bochtwissel tegen die mijn probleem aan de andere kant oplost. Gelijk weer even paar fotootjes gemaakt natuurlijk, enige wat nog even moet gebeuren en dat zie je op foto 3 is de roestkleur erop schilderen. Nu nog het potje roestverf en een fijn kwastje terugvinden en dan is dat probleem ook weer opgelost  :D

Last but not least, even kastje openen en wat kwam ik daar tegen. Het mooie 3 rail forum tankwagonnetje B)
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dick,

Mooie foto serie gekregen, kan je het raam blinderen tegen de zon  :help: .anders gaan de sporen helaas breken en je scenery beetje geel uitslaan. :) Verder mooi bezig hoor.




Groeten



Peter
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Bedankt Peter, ja, het raam moet nog sowieso plakfolie krijgen tegen inkijk. En daarnaast wel de bedoeling om een rolgordijntje op te hangen. Dat zijn vaak de kleine details waar je na een verhuizing nog niet altijd aan toekomt. Ben al blij dat ik een beginnetje kon maken hahahaha
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Vanavond weer een stukje gedaan/bezig geweest met de spoorse zaken.

Ik was toch nog niet geheel tevreden over hoe mijn bochtwissels lagen en heb het veranderd. Tevens even voor de lengte gekeken of mijn dubbeldekker erop paste, binnenste spoor past ie perfect. De beide 1100 ook weer uit de doos geplukt, krijgen nu ruimte en aangezien een NS spoor druk is, moeten we het maar beetje realistisch houden O:-D . Enige waar ik nu nog ff tegenaan loop is dat die moeite heeft met klimmen op het schuine deel. Misschien als ik mijn brugdeel naar de andere kant heb liggen, is dit probleem opgelost doordat die dan snelheid kan maken.

Al met al weer een klein beetje bezig geweest.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
En hierbij de overige foto's.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
mooi, mooi,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Je gaat lekker Dick. :thumbup:
De dubbeldekker staat mooi tussen de wissels. :)
Succes met de helling die er zo al aardig uitziet met de rails gebruikt als pilaren. ;)
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
dank je wel Jorg.

Komt helemaal goed h0_miessie, die rails is natuurlijk tijdelijke oplossing. O:-D nu heb ik het idee gekregen om aan de kopse kant van het helling gedeelte wat gereed is muur te plaatsen. De overige helling zal een soort talud moeten gaan worden wat ik met stevig karton ga maken en daarna met gipsrollen wil verstevigen en het daarmee vast ga zetten.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Citaat van: Dickie op woensdag 22 juni 2016, 09:57:40
De overige helling zal een soort talud moeten gaan worden wat ik met stevig karton ga maken en daarna met gipsrollen wil verstevigen en het daarmee vast ga zetten.

Bedankt voor je uitleg. :thumbup:
Wat je met de helling gaat doen ga ik zeker in de gaten houden want op mijn nieuwe baan komt ook een verhoging waar de treinen op rijden.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
leuk (nederlands?) draadje, ziet er al goed uit en ik zie al 7 mooie locs staan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Leuke en grote vanille-wagon ook, Dick  :D

Dit is een van de leukste stadia van de hobby, vind ik altijd !
Je ontdekt telkens nieuwe mogelijkheden.

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Hoi Tim, ja, ik probeer er zeker een Nederlands draadje in te gooien. Misschien met een beetje buitenlandse mix, leven nou eenmaal in een multiculturele samenleving he  ;) haha en het moet mijn eigen fantasie een beetje blijven, mijn eigen wereldje. Zodra je de deur open doet dat je in een andere wereld waant.

En er komen nog meer locs, dit zijn niet enige mooie 7 die ik heb. Ik heb onder andere nog een mooie NS ICE liggen en een Rheingold.

Hoi Tony, ja, die kwam ik opeens ergens tegen. Jammer dat de inhoud al op is maar de bak is daarom nog steeds functioneel en te gebruiken  ;) :P :D
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Citaat van: Dickie op woensdag 15 juni 2016, 23:03:12
Bedankt Peter, ja, het raam moet nog sowieso plakfolie krijgen tegen inkijk. En daarnaast wel de bedoeling om een rolgordijntje op te hangen. Dat zijn vaak de kleine details waar je na een verhuizing nog niet altijd aan toekomt. Ben al blij dat ik een beginnetje kon maken hahahaha

Als de plakfolie nog uitgezocht moet worden is het misschien handig om meteen te kijken voor een UV-werende raamfolie. Deze voorkomen voor een heel groot deel de verkleuring.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Nou Dick, dan ben jij een bofkont  :thumbup:

Ik had er ooit  bijná een ! Hij lag al in mijn winkelwagentje, maar toen zag mijn vrouw hem en moest ik hem terug leggen  :(

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Hallo Dick,
Leuk een Nederlands baantje. :D
Succes met de verdere bouw van de baan. :)

Groeten,

Remco
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Bedankt voor de tip Johan, maar achter op het huis heb ik alleen 's-ochtends even zon op het raam en draait daarna vrij snel naar de voorkant van het huis. Maar neem de tip zeker mee in gedachte wanneer ik erom ga.

Bofkont Tony? Je bedoelt de ICE toevallig? Die heb ik samen met mijn vader op een beurs gekocht

Dank je wel Remco, er zullen zeker weer gauw meer foto's volgen.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Nee, die bak vanille, Dick  :-)

Grtz Tony

( Maar die ICE is ook een snoepje hoor ! )
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
O die bak hahahaha heb ik wel samen met mijn vrouw gekocht hahahaha
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
de laatste paar dagen geen spoorse zaken, maar tuin zaken. Eindelijk weer een beetje weer, dus maar even gebruik van maken.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
 @citaat Wanneer je door een raam/ruit fotografeert: Polarisatiefilter gebruiken. Dan kun je die reflecties onderdrukken.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
was me telefooncamera, alles is goed zichtbaar hoor  O:-D
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Mooi die tuin als hij helemaal klaar is, dan kan je daar een mooi spoor 1 leggen.  :D

Maar dat is dan ook jammer zo duur, anders had ik onder mijn baantje een spoortje gelegd.  :D




Groeten

Peter

ps; je bent lekker bezig met je baan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Ja ja, vlonder voor het huis langs en bij het schuurtje een vlonder met afdakje. Tzt zal ik daar ook wel paar fotootjes van plaatsen.

Spoor 1 al geopperd bij de vrouw, maar dat wil ze niet  :-( heb al een kamer van dr gehad om de hobby uit te kunnen oefenen. :P
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Verstandige vrouw heb je Dick  :thumbup:

Menig man wipt na een tijdje over de schutting namelijk  :P

Flink karwei trouwens !

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Heel de zomer is weer voorbij, dus ik meld me hier maar weer een keer. Ik wip niet over de schutting hoor Tony, over schutting gesproken er staat een mooie nieuwe inclusief poort.

Maar ben nog lang niet klaar in de tuin, er moest namelijk ook nog een kinderkamer klaar gemaakt worden en deze is op kleine details ook helemaal gereed. Dit betekent da mijn "man cave" weer bijna vrij is van allerlei overbodige attributen en waardoor ik weer kan gaan denken over verdere bouw van mijn spoorbaan. En zeker ook gezien het weer buiten en naast de voetbalpraktijken.

Wordt vervolgd weer!!!
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Helaas is mijn "man cave" nog niet gevrijwaard van alle gereedschappen en wordt het soms vol gestampt als een soort opslag met spullen die we niet nodig hebben of geleende spullen van vrienden die een dezer dagen maar eens terug moeten haha

Schuurtje zal eerst eens klaar gemaakt moeten gaan worden voor al mijn gereedschappen, ga ik mooi samen met mijn schoonvader doen inclusief een werkbank maken en plaatsen.

Voor de spoorse zaken heb ik niet helemaal stilgezeten, kon nog een klein (verlaat) kerstcadeau uitzoeken van mijn schoonouders. Wist nog niet wat ik wilde, tot ik tot de conclusie kwam dat ik toch wel eens een keer siliconen gipsmallen wilde hebben voor de verdere bouw. Je kunt wel iedere keer van die papieren vellen halen, maar het lijkt mij praktischer, realistischer en mooier om met gips een muurtje te bouwen. Met heel veel zoeken via google kwam ik op horstermodelbouwwereld uit.

Dus de volgende heb ik besteld:
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/549945/silfo-41?catid=52733
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/549953/silfo-45?catid=52733
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/549970/silfo-46?catid=52733
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/549999/silfo-50?catid=52733
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/550030/silfo-100?catid=52733
http://www.horstermodelbouwwereld.nl/137718841/product/550037/silfo-102?catid=52733
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Dick,

Mooie spullen heb je besteld die zullen een mooi gezicht zijn als ze op je baan geplaatst zijn . :)
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Tijd dat ik weer even van me laat horen hier, nog steeds lees ik heel graag mee met de vele berichten die hier geplaatst worden en nog steeds zie ik een heleboel mooie creaties voorbij komen.

Ik ga het kleine kamertje verlaten en verruilen voor de zolder, van het weekend al een heel klein beetje begonnen met het bureau verhuizen en het programmeerspoor. Tevens de mallen van horstermodelbouw zijn allang binnen maar nog geen kans gehad om een foto van te maken en plaatsen en daar is het afgelopen weekend wel van gekomen. Dus bij deze.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)

Hernieuwde nieuwe start  :thumbup:

Hopelijk snel(ler) meer nieuws  :P

Grtz Tony
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
succes met de verhuizing.
die mallen zien er trouwens wel super handig uit. veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Weer iets sneller nieuws hahaha tussen alle drukte door toch even de kans gezien weer iets te kunnen doen. Met een paar oude laminaatstukjes kun je toch ook al iets. Nog gips halen en dan kan ik het gat wat eronder zit mooi bekleden en zo de zwarte metalenpootjes wegwerken.
Re: spoorse zaken van Dick(ie)
Gisteravond ben ik begonnen met het maken van een installatiespoor, deze bevestig ik aan de muur. Dit installatiespoor ga ik ook van een beetje scenery wat ik erop kwijt kan bekleden.

Op de witte randen ga ik nog stukjes muur plakken die ik ga maken met mijn gipsmallen.