Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Koninklijke trein(en)

Gestart door Rutger dinsdag 31 mei 2016, 22:18:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koninklijke trein(en)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Koninklijke trein(en)
Hoi allemaal,

Het lijkt me leuk om een nieuw draadje te starten met foto's van de koninklijke trein. Iedereen mag er in posten, zodat we een mooi archief krijgen. Buitenlandse royals mogen ook.

Ik trap af met deze van eerder vandaag:



Plaatje is gemaakt vanuit de verkeersleidingspost Utrecht. Voor zo ver ik weet was de koning zelf niet aanwezig in de trein; wel zaten er 40 Europese ministers in.

Groetjes,

Rutger
Re: Koninklijke trein(en)
Die gingen naar Eindhoven Stadion vanwege een beurs of congres of iets dergelijks over voedsel en/of land- en tuinbouw. Dat werd gehouden op Strijp-R.

(Ja, je leest het goed "Stadion". Het PSV-stadion heeft een eigen halte met perron.)
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Dit is alweer een iets oudere foto van de koninklijke trein. Het zijn wel niet de rijtuigen van de koninklijke trein, maar de koningin was wel aan boord toen deze trein de officiële opening van de Schiphollijn verrichtte op 31-5-1981, dus gisteren op de kop af 35 jaar geleden.
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Koninklijke trein(en)
 @citaat Dick, dank voor deze leuke herinnering. Toch zit ik er een beetje mee want ik was er toen ook bij en stond toen bij het station Amsterdam Lelylaan. En toen droeg deze lok het "wapen" van Schiphol en stond het loknummer ook niet meer in het midden. Maar ik kan mij vergissen. Misschien was dat wel bij een andere gelegenheid. Ik heb er zeker ook een paar foto's van maar even niet bij de hand. Ik kom er op terug.

Nogmaals dank!
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Citaat van: Hans Biere op woensdag 01 juni 2016, 10:13:56
Misschien was dat wel bij een andere gelegenheid.
Hans,
misschien is dat wel bij de "doop" van de loc geweest.

Groet,

Dick
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Citaat van: Gerard op dinsdag 31 mei 2016, 22:23:40
(Ja, je leest het goed "Stadion". Het PSV-stadion heeft een eigen halte met perron.)

Met maar één in-/uitgang: het uitvak!

Kan het zijn dat ze op station Strijp-S zijn uitgestapt?
Re: Koninklijke trein(en)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Citaat van: Gerard op dinsdag 31 mei 2016, 22:23:40
Die gingen naar Eindhoven Stadion vanwege een beurs of congres of iets dergelijks over voedsel en/of land- en tuinbouw. Dat werd gehouden op Strijp-R.

(Ja, je leest het goed "Stadion". Het PSV-stadion heeft een eigen halte met perron.)

Dat heeft niet alleen lampje, ook badkuip heeft dat.  ;)
Re: Koninklijke trein(en)
Hoi,

:offtopic:

Citaat van: Gerard op dinsdag 31 mei 2016, 22:23:40
(Ja, je leest het goed "Stadion". Het PSV-stadion heeft een eigen halte met perron.)

Ja, en nog meer stadions:

Citaat van: Olav op woensdag 01 juni 2016, 13:10:26
Dat heeft niet alleen lampje, ook badkuip heeft dat.  ;)

Zelfs het stadion van de Graafschap heeft een eigen perron / halte.  :D Al weet ik niet of die nog officieel gebruikt mag worden. Voor de schaatsliefhebbers: het Thialf-stadion heeft een eigen halte "Heerenveen IJsstadion".

groeten Ronald.
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Citaat van: Dicklz op woensdag 01 juni 2016, 10:35:34
misschien is dat wel bij de "doop" van de loc geweest.

Ik weet het alweer, Dick. Opening / ingebruikneming Westelijketak. Evenement vond plaats vanaf Schiphol, "openingstrein" met genodigden werd getrokken door de 1602 en bij die gelegenheid tevens "gedoopt".
Re: Koninklijke trein(en)
Citaat van: Dibbes op woensdag 01 juni 2016, 12:58:40
Kan het zijn dat ze op station Strijp-S zijn uitgestapt?
Ergens op internet las ik dat ze op Eindhoven Stadion zijn uitgestapt, dus niet op Strijp S.
Re: Koninklijke trein(en)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Koninklijke trein(en)
De trein ging vanaf Amsterdam naar Eindhoven stadion. Op de achterkant hobbelde de eerste loc van de nieuwe, tweede lichting kooptraxx mee.
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Door dit draadje maar eens mijn dia-archief in gedoken, wetende dat ik ooit het koninklijk rijtuig had gefotografeerd.
En ja wel, was even zoeken maar toch gevonden, scanner doet het na wat zoekwerk ook weer dus bij deze de voormalige vorstin "Koningin Beatrix" op bezoek in Groningen.
Gefotografeerd bij Adorp op 30-04-2004 met de loc's RN 6430-6473-rijtuigen-6408.



en de andere kant op:


Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Koninklijke trein(en)
 @citaat Heel erg leuke en mooie opnamen. Zeer bedankt voor het plaatsen, Ragoem!  :thumbup:
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Koninklijke trein(en)
 :thumbup:
Re: Koninklijke trein(en)
Mooie foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: Koninklijke trein(en)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Koninklijke trein(en)
Sfeervolle foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: Koninklijke trein(en)
-Ragoem:
Dank voor het plaatsen van de mooie beelden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: