Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

gaarne advies

Gestart door 1base2 woensdag 31 oktober 2007, 11:05:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gaarne advies
1base2
gast

gaarne advies
Hallo mede forumers

Ik ben nog een beginner en ben al een paar weken zelf bezig om een baan te ontwerpen en iedere keer vind ik het toch net niets nu was ik afgelopen zaterdag in groningen bij de opening van de nieuwe Marklin store erg mooie winkel geworden!
En daar heb ik een oudere Marklin magazin ( 01 2007) meegenomen en daar staat toch een mooie baan in (mijn mening) pagina 34 tot 39 zie ook de onderstaande link en dan pagina's 5-6-9 en 10

http://www.maerklin-info.de/mm/downloads/MM_0107_Download.pdf

Mijn vraag aan jullie? is dit ook voor een beginner te doen!
Ik wil hem uit gaan voeren in C rails en de tafel past ook in de daarvoor beschikbare ruimte zo kan ik hem ook op rolwieltjes zetten zodat als ik er achter bij moet de tafel aan de kant kan zonder dat ik mijn nek hoef te breken

Gaarne jullie mening over dit plan

spoorze

Treintijn
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2007

offline
Re: gaarne advies
Ziet er leuk uit.
Ik denk wel dat dat haalbaar is.

Anders kun je ook inspiratie opdoen in andermans baanplannen.

Dennis
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2006

offline
Re: gaarne advies
Gewoon aan beginnen, bij problemen is er altijd het forum nog  :idea:
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: gaarne advies
vindt het er mooi uit zien
en ik was ook een beginner en je moet toch eens ergens mee beginnen zeg ik dan maar heb zelf mijn baaan een tijdje op de grond gelegd en ondertussen 100 x veranderdt daarna over het grote deel tevreden op de plaat gelegd en klaar nu kan ik aan 1 kant met sscenery beginnen en de andre met baanstukken en evt een rolbrug varanderen
gewoon proberen dan lukt het vanzelf en idd net wat janus zegt
je kunt hier veel dingen leren en veel hulp krijgen
ddus succes  :D :D
groet robert
Re: gaarne advies
1base2
gast

Re: gaarne advies
Hallo,

Bedankt voor het antwoorden ik zal inderdaad gewoon beginen en dan zie ik wel waar ik tegen oploop. ben zodag jarig heb iedereen gevraagt om een gevulde envelop mee te nemen dan kan ik volgende week beginnen met de kamer te ontruimen en de materialen voor de tafel kopen en lekker beginnen (was het maar zo ver)

en inderdaad zo als jullie zeggen er staat voldoende info op het forum

Spoor ze

Treintijn
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2007

offline
Re: gaarne advies
Alvast gefeliciteerd voor dan!

En ik heb het zelf nog anders gedaan.
Gewoon steeds wat rails kopen en dan heb je op den duur overschotten, is ook niet praktisch maar ja, blijft de volgende aankoop wel spannend :D

Dennis
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: gaarne advies
Dag Treintijn,

Het enige, wellicht als uitdaging te benoemen, is het laten stijgen van de rails zodat een ongelijkvloerse kruising ontstaat. Je ziet het ook in de reliëf tekening. Of je nu brugsteunen gebruikt of zelf delen uitzaagt uit planken/platen die dan als ondergrond dient, een hoogte verschil maken is altijd even passen en meten. Denk aan de maximale 3% stijging, dus maximaal 3 cm per meter.

Groet, Paul
Re: gaarne advies
1base2
gast

Re: gaarne advies
Bedankt Dennis,

alles in één keer te kopen dat trekt mijn giro niet. Ik heb inmiddes een spaarpot neergezet en daar doe ik gewoon af en toe wat geld in, en als ik in assen kom loop ik meestal wel even langs de marklin shop en dan koop ik soms iets waar van ik denk dat ik het straks goed kan gebruiken en de ene keer is het spoor en de andere keer een bouwpaketje. en regematig ben ik te vinden op ebay en dat soort site's.

Hoi Paul

Dat was ook het gene waar ik het meest tegen aan hikte het hoogte verschil en de kuising maar dat vind ik gelijk ook de charme van de baan en bij de download van marklin hebben ze wel de spanten getekend niet alles met de maten maar dat word inderdaad gewoon uitproberen en van je eigen fouten leer je het meest. en ben veel in het topic van baanbouw aan het lezen voor tip's van anderen en kom ik er dan niet uit kan ik het altijd hier vragen

Spoor ze

Treintijn
Re: gaarne advies
Het is wel haalbaar hoor dan :P
Re: gaarne advies
Lid sinds: 2007

offline
Re: gaarne advies
Aangezien het zondag is toch nog even gauw een kleine boodschap:

gefeliciteerd
Dennis