Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?

Gestart door Trainhenk zaterdag 28 mei 2016, 22:24:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Ik ben een leek op elektronika gebied en begrijp de handleidingen dan ook vaak niet.

Ik heb een switchpilot en een switchpilot extension.
Voor de switchpilot is het mij wel duidelijk; daar kan ik vier C-rail wissels op aansluiten en aansturen.
Maar kan ik dat ook op de switchpilot extension?
Of heeft deze andere kenmerken en is hij hiervoor niet geschikt.

Henk
Re: Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
SwitchPilot ExtensionHeeft u behoefte aan een aantal relaisuitgangen in aanvulling op de servo-uitgangen, omdat je van plan om de kikker te polariseren, bijvoorbeeld, of schakel het spoor spanning binnen de signaallijn sectie? Dan moet u uw SwitchPilot Servo te breiden met de SwitchPilot Extension relaismodule: een van de vier twin-relaiscontacten schakelt gelijktijdig aan de servo en kan gebruikt worden voor potentiële-vrije last swichting - ideaal voor het lastige circuit!

Even een vlugge Google vertaling uit de engelstalige handleiding.

Het antwoord lijkt mij gewoon nee, heb je niet nodig.

Groetjes
Re: Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Beste Henk,

Als je googlet op switch pilot esu dan vind je een Nederlandse handleiding van de bekende winkel "Het Oude Station", als ik het goed interpreteer (deze keer komt dat overeen met wat mijn vriend Sprinter schrijft), dan heb je aan de extension alleen maar wat als motorisch aangedreven wissels hebt of extra relais nodig hebt, het laatste komt bij 2-rail vaker voor (polarisering puntstukken).

Dus nee, als je gewon C-rails wissels hebt met de standaard Märklin wissel"motor", dan heb je aan een extension niets.

Groet, Anne W
Re: Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Switchpilot extension gechikt om wissels te schakelen?
Heren,

Dank voor jullie reacties.

Ik heb de handleiding van "Het Oude Station" gedownload en ga mij daar in verdiepen.

Henk