Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Apple Marklintrafo ar

Gestart door niek dinsdag 17 mei 2016, 16:49:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Apple Marklintrafo ar
Goedemiddag,
Wie kan aan een oude grijze duif uitleggen hoe het werkt?
App. Geïnstalleerd,  camera boven het artikel en vervolgens niets!
Ben benieuwd.
VR. Gr.
Niek
App. Marklin ar
Lid sinds: 2010

offline
App. Marklin ar
Het gaat om App Marklin ar!
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2008

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Eerst de app openen, dan kiezen welke folder.
Vervolgens de camera boven het artikel houden met het AR symbool.
Beetje bewegen met je iPad/iPhone o.i.d. als het 3d beeld niet meteen zichtbaar wordt.

Groeten,
Ton.
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Dag Ton,

Bedankt voor je raad, echter nog niet gelukt!
Ik krijg de indruk dat de camera gekoppeld moet worden aan de ar, nog niet gevonden in mijn Samsung.
vr.gr.
Niek
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2008

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Ik heb zelf geen Samsung apparaat, dus weet niet waar je dat in zou moeten stellen.
Bij mij werd eerste keer wel gevraagd of de app de camera van de iPad mag gebruiken.
Dus inderdaad in die hoek het even zoeken.

Groeten,
Ton.
Re: Apple Marklintrafo ar
hallo Niek
Ik heb op mijn Galaxy S2 de app gedownload en hier werkt hij meteen.
Folder in het startscherm kiezen , wordt dan via wifi gedownload en dan boven de pagina houden.
Links en rechts staat een loc-symbool waarmee je de functie kunt starten(even vegen naar het midden).
Wellicht is de app bij jou verminkt , dus ik zou hem opnieuw downloaden nadat je hem heb gewist.
De app gebruikt je externe opslag om de gegevens naar weg te schrijven, maar ik neem aan dat je een micro-sd kaart in je telefoon heb zitten , anders zou dit wellicht het probleem kunnen zijn.
Succes

Groet Paul
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hallo Niek,

Heb nu zelf ook de app gedownload via mijn abonnement, want die ik via de MC Donalds had gedownload werkte niet bij mij.

Je moet het inderdaad zoeken in de camera hoek, en als je de app download en klaar staat om te openen, zal je toestel erom vragen of ie je camera daar voor mag gebruiken.
Als je dat toestaat, krijg je wat meer van je folder te zien, overigens beperkt het zich niet alleen tot de folders of catalogi, ook op een Mar veldje van een tijdschrift lukte het :thumbup:

Was toevallig de Bergkoningin (BR95) aan het bekijken, en je kan dan het model in 3d, of een filmpje erover bekijken ;)

M.v.g.

Hans V200.0

P.S. Het gebruikte toestel maakt op zich niets, uit de mijne was trouwens ook een Samsung :)
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Dag Hans,

Inmiddels de app opnieuw gedownload.
Het is me nu gelukt om uit een catalogus uit het hoofdmenu de beelden tevoorschijn te toveren.
Maar het is mij nog steeds een raadsel hoe ik bijv. uit het Märklin Magazine ook wat tevoorschijn kan halen?
vr.gr.
Niek
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Pas toen ik het ook opnieuw installeerde ging het bij mij ook beter, maar of er ook al Mar veldjes staan in het Märklin Magazine staan, dat weet ik nu op het moment niet.
Pas als ze erbij staan net zoals in de catalogus of in de folders dan zal het wel lukken, maar anders is het hetzelfde als die QR codes, alleen ga je nu niet naar een website, je krijgt nu meteen een filmpje te zien over het model, of het model zelf :thumbup:

Bij mij werkte het bij een advertentie op Die Modelleisenbahner, maar ook de samen met de folder werkte het, en het waren wel dezelfde beelden hoor ;)
Wellicht verschijnen er nog wel meer filmpjes of afbeeldingen bij toekomstige modellen, het is pas sinds dit jaar dat het mogelijk is gemaakt en bij veel respons zal het wel verder doorzetten B)

Veel plezier bij het bekijken en wellicht komt het niet in je Märklin Magazine te staan, want het staat meer bij de advertenties die op de andere Duitse bladen te vinden zijn.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 18 mei 2016, 19:24:45maar of er ook al Mar veldjes staan in het Märklin Magazine staan, dat weet ik nu op het moment niet.

Hoi Hans,

die staan er wel en bij werkt het (met Apple tablet) ook niet. Werkt wel met reeds verschenen folders en catalogi.

Wellicht opnieuw installeren maar gezien de ervaring van Niek lijkt dat ook geen oplossing.
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Hans,

Waarom zou het alleen met de folders werken?

Heb zelf de proef op de som genomen, en het werkt bij de Modelleisenbahner, dus waarom dan niet die van het Märklin Magazine?

Lijkt me hetzelfde hoor, en op mijn S7 werkt het pas na de tweede keer, de eerste keer ging ook niet goed, dus heb ik het opnieuw gedaan.

En ja dan vraagt ie wel ineens of ie dingen mag toestaan of niet, zo ook vroeg ie of de camera er gebruik van mocht maken, en hij vroeg nog ergens om maar ook dat heb ik toegestaan en nu werkt het gewoon.

Daarna ging de camera aan en kon ik de Mar veldjes laten zien aan mijn toestel.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
 @citaat Hoi Hans,

nee, hier niets uit het MM. Ik krijg een keuze menu met alleen de laatst verschenen catalogi en neuheiten folders. Heeft ooit wel gewerkt bij mij maar nu dus opeens niet meer. Zal ongetwijfeld een gebruikersfout zijn (zoals zo vaak met dit soort gevallen) dus ik ga nog even verder speuren.
Re: Apple Marklintrafo ar
bij mij werkt alles , maar ik krijg de indruk dat mij reactie niet wordt gelezen of serieus wordt genomen, geen antwoord of bedankje als ik een tip geef , sorry maar ik stop er dus mee
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
 @citaat Hoi Hans,

Bij mij ging het ook pas goed toen ik het voor de 2e keer installeerde, en de eerste keer had verwijderd ;)

Dus de tweede installatie (lees download) liep ook nog eens sneller dan via de Wifi van de Mc Donalds, en bovendien krijg ik dat keuze menu nu ook.

En of ik nu de folder van de neuheiten kies of de recentelijke catalogus, dat maakt uit want hij geeft aan dat je een verkeerde catalogus hebt gekozen.

Die Bergkoningin staat zowel als advertentie als model in de neuheiten folder van dit jaar, dus weet niet of het gaat werken met toekomstige modellen.

Het werkt wel met de reeds aangekondigde modellen, en vermoedelijk zullen de Mar veldjes die op de tijdschriften komen te staan, niet afwijkend van wat je in de folder ziet.

@ Paul,

Wees niet teleurgesteld als ik je zeg dat je voor het bekijken niet op dat loksymbool hoeft te drukken, wel moet je toestemming geven dat je camera wordt ingeschakeld als je dat veldje wil lezen.

Zelf heb ik het nu ook werkend en eerlijkheidshalve heb dat loksymbool nog niet gebruikt.

Bovendien was die toestemming maar eenmalig, nu gewoon op de app klikken dan komen de folders te voorschijn, dan de juiste kiezen en laten laden.

Daarna gaat de camera aan, en dan maar bewegen over de folder.

Wat iemand met jouw tips doet, krijg je niet altijd een bedankje voor ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Oeps, Paul.

Excuus. Ik heb jouw reactie zojuist gelezen en bedankt voor je tips. Alleen, bij mij op mijn Apple tablet, werkt het (nog steeds) niet. Ik begrijp er niets van. Een tijdje niet gebruikt, de app eerder deze avond opnieuw geïnstalleerd krijg ik na het opstarten een menu met allemaal catalogi en folders. Niks Märklin Magazin terwijl daar die logo's wel bij bepaalde artikelen staan.

Het kan zijn dat jouw tip uitsluitend is bedoeld voor Galaxy S2 gebruikers en dat ben ik niet. Wellicht zit 'm daar het verschil.

Toch bedankt voor je bijdrage.
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
 @citaat Hans,

Dat je die folders ziet is goed maar kijk ook welke modellen je wilt bekijken en waar die staan, want het Märklin Magazine staat er nog niet bij.

Er mag geen verschil zijn met welk mobiel apparaat je die folders bekijkt, want zoveel mensen zoveel wensen, je kan dus niet als fabrikant zeggen dat je iets uit sluit van mobiel toestel.

Kies gewoon de folder waarvan je denkt waar ie in staat en ga dan over die pagina heen bewegen, bij mij althans met de Samsung S7 koos ik de gesamtkatalog en ging toen scannen.

Toen ik dat tijdschrift erbij pakte met de BR 95 erop, gaf ie aan dat ie nog niet in de gesamtkatalog staat en dat ik dus een verkeerde koos, maar nadat ik de neuheitenfolder koos ging het wel goed op het tijdschrift.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Aha, Hans

ik ging net over de afbeelding van de Neuheit 46819 in het MM en hoorde het geluid van het inschenken van een glaasje bier  :D Is dat het? Ik verwacht een filmpje maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn? Kan ook alleen een geluidje zijn?
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Hans,

:-) :-) :-)

Ja dus ik hoorde het ook het sissen toen de dop eraf ging, dus voor die bierwagon was het een geluidje :thumbup:

Werkt wel overigens verslavend niet?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Ha Hans,  :thumbup:

het kwartje is gevallen. En, ja, werkt inderdaad verslavend. Heb maar meteen even het geluidje hier in praktijk gebracht :D Zum wohl....
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hans,

Bedankt hoor en ook voor jou mag het nu wel lekker verslavend werken :-)

Overigens ik heb meer geluiden ontdekt zoals van dat baustellen setje 44803, en van de TEE (VT11.5) kon ik de geluiden ook horen.

Daarvoor gaat ook mijn dank uit naar Paul, want daarvoor moet je weldegelijk dat loksymbool opschuiven, en dan zie je de functies die je dan zelf kan afspelen.

Ga dit ook op mijn Ipad installeren, want wellicht zie ik dan iets meer functies i.v.m. het grotere scherm ;)

Alleen dat wordt hem niet meer vanavond :( :-(

Een andere keer dan maar weer :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: AppMarklin ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: AppMarklin ar
Goedemiddag,

Mannen bedankt voor de hulp!!!!!
Ik zal de vraag over dat MM voorleggen aan de importeur van Märklin.
vr.gr.
Niek
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Dus bij jou werkt het ook nu?

Dat zou geweldig zijn en over het MM hoef je die vraag niet neer te leggen, want tot nu toe werkt het alleen op de folders die in je Mar App staan en niet modellen die daarbuiten vallen.

Het MM doet trouwens weinig aan eigenmerk advertenties, omdat die advertenties toch al vaker zijn terug te vinden op de Duitse modelbladen.

Wellicht uit kostenbesparing doen ze dat, maar misschien ook wel niet om het blad enigszins te vullen ;)

Overigens ben je vrij om dat wel te doen hoor, maar ik denk dat je een antwoordt krijgt van ongeveer dezelfde strekking 8)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Dag Hans,

Het werkt nu met de folders die in hoofdmenu staan.
Maar het is natuurlijk raar dat in het MM bij sommige producten het logo Märklin ar staat en dat het dan niet werkt.
vr.gr.
Niek
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Mooi dat het nu ook bij jou werkt, en als dat veldje er staat moet je gewoon langzaam met je telefoon over de pagina gaan ;)

Alsof je het letter voor letter leest, en dan zie je pas de dingen, die je dan normaal ook zou zien als je in de folder bladert :)

Merkte gisteren dat licht en vlak liggen van je tijdschrift c.q. folder ook twee factoren waren die je echt wel nodig hebt.

Dus ga er mee aan de tafel zitten, met dat magazine vlak voor je met goed licht erbij, en probeer het dan nog eens, en dan niet als een stuiterbal over de pagina gaan >:-D

Je camera van je telefoon moet zich er ook op instellen, en pas dan zie je een plaatje of hoor je een geluidje, en als je geluk hebt zie je een filmpje :P

Toch ben ik wel nieuwsgierig welke advertentie met Mar veldje dan niet werkt bij jou.

Als je een artikelnummer weet, kijk dan of dat model ook in de folders staat, mocht je die ook hebben, anders kan ik wel eens kijken, maar vanavond ga ik eerst anderen dingen doen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Dag Hans,

Bijv. MM febr/maart 2016 de nieuwe inbouwdecoders, en ik doe het dan in Schritt 4 !!!!
vr.gr.
Niek
Re: App Märklin ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: App Märklin ar
Goedemiddag,

in de nieuwe MM staat erbij vermeld uit welke folder je het kan halen, dus volgens mij kan je alleen maar kiezen uit het hoofdmenu en niet uit andere folders of zomaar uit een MM of wat dan ook!
vr.gr.
Niek
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Zoals ik al zei, die BR 95 is de Insiderloc voor de komende tijd, en die staat toch echt niet alleen in de folder maar is ook achterop op de Duitse bladen te vinden.
Ook is dat zo met de Zwitserse stomer, al staat daar in de neuheiten folder ook geen Mar app bij.
Dus die kan je dan niet als een filmpje bekijken of de geluiden horen, maar echt achterop dat blad wat ik heb staat de BR 95 met Mar app net zoals in de folder.

Dus buiten de folder zou je het ook kunnen zien, alleen moet het model WEL in de folder staan.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Laatste zin helemaal juist, maar ook moet de folder in het hoofdmenu staan!
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Hoi Niek,

Ook daar ben ik het mee eens, want die staat dan ook in het menu als je die app start tenminste bij mij wel :D ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Apple Marklintrafo ar
Lid sinds: 2010

offline
Re: Apple Marklintrafo ar
Goedemiddag,

Dus om hierbij het door mij geopende draadje goed en duidelijk af te sluiten, het gaat volgens mij dan nu als volgt:

Je bladert in de catalogus 2015/2016, je ziet een afbeelding met Mar, voor meer informatie of filmje open de app, open in het hoofdmenu catalogus 2015/2016, houd je telefoon/tablet boven de afbeelding in de catalogus 15/16 en hup daar komt de informatie of filmje, ook kun je het logo van de locs naar het midden vegen voor wat functies.

Je bladert in MM, je ziet een afbeelding met Mar en daarbij staat bijv. catalogus nieuw 2016, open de app, open in het hoofdmenu catalogus nieuw 2016, houd je telefoon/tablet boven de afbeelding in MM en hup daar komt de informatie of filmpje, ook kun je het logo van de locs naar het midden vegen voor wat functies.

Mannen bedankt voor de hulp!!!!
Succes ermee!
vr.gr.
Niek