Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Intellibox hulp nodig

Gestart door RobG dinsdag 10 mei 2016, 16:45:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Intellibox hulp nodig
Hallo trein vrienden,

Ik heb hulp nodig want ik snap er niets van.

ik heb een Intellibox voor de digitale besturing van mijn Marklin treinen.
In de winkel hebben ze al mijn treinen voor mij geprogrammeerd toen ik hem kocht.

Nu heb ik een nieuw trein gekocht met een MFX decoder maar ik krijg hem niet geprogrammeerd.
De loc heeft als adres van de fabriek 24 en staat op het programmeerspoor, maar dan snap ik echt niets meer van de gebruiksaanwijzing.

Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om deze loc te koppelen aan mijn systeem.
Ik ben beslist geen wiskid  want plug en play werk bij mij ook nooit.

Rob
Re: Intellibox hulp nodig
Intellibox kent geen MFX. Kies Motorola nieuw.
Re: Intellibox hulp nodig
Waarschijnlijk hoef je helemaal niets te programmeren, alleen adres 24 kiezen bij een draaiknop, zal voldoende zijn schat ik zo in.

FMX bestaat niet je bedoeld waarschijnlijk MFX, en dat is iets wat de Intellibox niet kent, voor de Intellibox is deze decoder een gewone Motorola New decoder met adres 24.

Groetjes
Re: Intellibox hulp nodig
Zoals 'k al schreef... ;)
Re: Intellibox hulp nodig
Hallo Rob,

Zie:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=56260.msg984626#msg984626

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=56260.msg984869#msg984869

Of:
Ga naar: https://www.hobbytime.nl/  > Downloads > Naar beneden scrollen en download
Programmeren Märklin MFX decoder met Intellibox voor Uhlenbrock 650, 65000 en de 65050

https://www.hobbytime.nl/files/opslag_bestanden/uhlenbrock/progr._marklin_mfx_decoder_met_intellibox.pdf


Mvg,
Peter
Re: Intellibox hulp nodig
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Intellibox hulp nodig
Citaat van: RobG op dinsdag 10 mei 2016, 18:57:27
Of ik ben echt beetje blond?

Rob
Plaats eens een foto van jezelf dan kunnen wij daarover oordelen >:-D

Ik heb een digitale versie van de handleiding van een Intellibox basic.
Heb je daar wat aan?
Zo ja dan kan ik hem je mailen.

Henk
Re: Intellibox hulp nodig
Heren bedankt voor zo ver,
Helaas lukt het nog niet als ik bij stap 4 "druk nogmaals op lok# en dan op menu geeft de intellibox de volgende tekst
keyboard
adr...........-8

Ik kan daar dus niet het dataformaat op Motorola oud zetten volgens mij. Of ik ben echt beetje blond?


Rob
Re: Intellibox hulp nodig
Re: beste Henk,

Die foto gaat hem niet worden ha ha ha.
Ik heb de Nederlandse gebruiksaanwijzing van de box maar die is zo ingewikkeld dat ik het niet kan volgen allemaal.
Sommige dingen wel maar dit klopt ook niet zoals het beschreven wordt.
Als de tips hierboven wel goed zijn. Het indrukken van de GO en STOP toets samen komt nergens voor in de beschrijvingen.

Rob
Re: Intellibox hulp nodig
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Intellibox hulp nodig
Rob,

Ik stuur je via de mail wat documenten.
Misschien heb je er wat aan.
Ik kan ze hier niet uploaden omdat de extentie (.doc) niet geaccepteerd wordt.

Henk
Re: Intellibox hulp nodig
Beste allemaal,

De trein doet het eindelijk alleen de functies nog niet. Het gaat om de 26218. Hij is full sound maar zelfs de verlichting doet het nog niet maar met jullie hulp is deel een gelukt en daarvoor mijn dank alvast.
niks is vervelender als je een trein koopt en die doet het dan niet Brrrrrrr maar super fijn tot op dit moment.

Ik ga een paar dagen weg dus kan niet meer direct reageren op berichten.

Rob
Re: Intellibox hulp nodig
De functies bij decoder 24 kun je gewoon bedienen met F0 t/m F4
De functies F5 t/m F8 kun je bedienen via het tweede decoder adres dan kan b.v. 25 zijn, maar ook het algemene adres 255.
Probeer de laatste maar eens via de andere regel knop.
Met CV 75 kun je het tweede adres veranderen.
Hoe is redelijk eenvoudig en gebeurd anders dan beschreven op de site van Uhlenbrock of Hobby-Time.

Sluit een stukje rails aan op de normale spoor aansluiting voor de baan. Laat de rest van de baan los.

Start de intellibox opnieuw op.
Selecteer adres 24 in het Motorola format old.
Zet de loc op de rails en zorg ervoor dat hij geen contact maakt. (even schuin houden)
zet de baanspanning aan.

Geef het omschakel commando knop ingedrukt houden.
Zet de loc op de rails, als alles volgens plan gaat, gaat de decoder nu in programmeer mode, dat laat hij zien door het knipperen van de verlichting
Volg nu verder de beschrijving.
Suc6 ermee

Groetjes

Zorg dat de loc geen contact maakt met de rails (even schuin houden)

Groetjes
Re: Intellibox hulp nodig
Hallo Sprinter, en de rest natuurlijk ook,

Bedankt, ik zit nu zelf in een trein die heel snel richting Parijs zoeft, ha ha, ik kan het nu dus niet uitproberen want mijn baan paste niet in mijn tas.

Als ik na het weekend thuis ben ga ik het zeker direct proberen.

Rob
Re: Intellibox hulp nodig
Lid sinds: 2015

offline
Re: Intellibox hulp nodig
Saluut Rob,

als je de IB2 gebruik, dan staan er onder mijn naam enig uitleg door derden hoe te programmeren.

Succes Piet Bakker.