Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bouw van de Hembrug en de baan later (Laatste nieuws 11-2023.)

Gestart door ikke650 maandag 09 mei 2016, 18:22:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie complimenten, en vind het leuk dat het gewaardeerd wordt.

En ik heb weer een nieuwe update, nu bezig om de spanten meer stevigheid te geven. De aparte t.o.v. de andere verbindingen heb ik ook gemaakt. Deze met de hand gemaakt. De andere verbindingen zijn weer profielen.
De eerste foto moest deze nog verder worden afgewerkt.
De 2e foto op zijn plaats gebracht door de wagon met daarop de mal, die ik ook gebruikt heb bij de vaste delen.

Bij het origineel is deze is er pas later in gekomen. Dit kwam doordat de originele verbinding lager was omdat er toen nog geen bovenleiding in zat. In de jaren 30 is deze vervangen door dit spant. De andere spanten hebben ze alleen de onderste 2 U balken omhoog gebracht.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
-Erwin:
Wat een hoop knappe details,  :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Erwin

Wat word het mooi en alles zelf maken, ik bewonder je krachten en denk dat jij echt de enige in de wereld bent die deze brug heeft staan thuis.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Netjes Erwin , dit zijn wel echt onderdelen die recht in het zicht komen, dus geduld en netjes afwerken  O:-D O:-D
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Ik reageer niet zo vaak, maar geniet regelmatig van je updates. Wat een monikenwerk en wat knap dat je hier zo de tijd voor neemt! Kan ook eigenlijk niet anders, het resultaat is er ook echt naar.
Echt indrukwekkend hoe ieder detail (voor zover bekend natuurlijk) wordt nagebouwd. Ik vermoed dat je meer dan eens terug in de tijd zou willen reizen om bepaalde details "in het echt" te checken!
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo,

@Jørg: Dank je wel, en het zit nog niet eens vast. Daarom zit er nog een elastiekje omheen.

@Peterke: Dank je wel, maar weet niet of ik de enigste bent. Want eerder had ik er ook 1 in het draadje. Maar niet echt bekend waar en wat ermee is gebeurd.

@Barry: Dank je wel. Klopt dat deze in zicht komen, maar op de foto zitten ze nog niet vast. En doe me best om het netjes af te werken. Is nog even een klusje.

@Hans: Geeft niet, maar wel erg leuk dat je reageert. En de meeste details heb ik nu wel, en als .... dan zou ik wel meer foto's maken. Dat had ik voorheen niet. En inderdaad zou wel meer op de aparte details letten.

En nog een kleine update. De kopeind verbindingen zijn geplaatst. Het geheel wordt al meteen steviger. Was anders bang dat je met bouwen de boel weer losliet. Nu nog een beetje afwerken, ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Foto's zijn van beide kopeinde.

En echt handig is het niet om mee te bouwen. Vandaar dat hij op een schoenendoos staat. Breed draagvlak en schuift makkelijk over de tafel.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo allemaal,

Tja maar een nieuwe update.
Begonnen met de andere verbindingen, van de spanten. Enorm priegelwerk, je komt er slecht bij om het netjes recht te krijgen. En dan wil ik het ook in 1 lijn hebben.

Ook even een lok op de brug gezet, even kijken voor de verhouding met de bovenleiding die er nog inkomt. Alle verbindingen op de brug zitten  nog los.
Zie de laatste foto. Dit zijn alvast voor 1 kant de onderzijde. Dan nog 3 keer.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
-Erwin:
Wat een mooi zicht met die loc op de brug, :thumbup:
Heb je voor die bovenleiding spanten een mal gemaakt om al die stukken op dezelfde manier te kleven?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Ziet er weer goed uit Erwin! Aan deze spanten komt de bovenleiding te hangen?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
 :) Erwin, per update word de brug mooier, mooier en mooier. B)
Ik reageer hiet niet zo vaak, maar koekeloer wel vaak effe mee.
De foto's met de lok erop, die geven perfect weer hoe het het vroeger uit zag. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo,

@Jørg: Dank je welk voor je reactie, en helaas kon ik hiervoor geen mal maken. Want ze zijn allemaal verschillend. Had wel de breedte op papier gezet. En telkens is de hoogte anders. De onderste kon ik allemaal wel op dezelfde lengte maken. Dit zijn degene die er aan bevestigd waren. Voor de z.g. schoren was dit een ander verhaal. En nu nog een contradeel erboven. Moet een kruis worden.

@Frank: Dank je wel voor je reactie, de bovenleiding komt aan de horizontale delen. Niet aan degene van de laatste foto. Dit was bij het origineel; ook zo. Wil de bovenleiding net als het origineel bevestigen. Wordt nog even puzzelen.

@Dirk-Jan: Leuk dat je reageert, lok had ik even geplaatst voor de verhouding van de brug. De bovenleiding heb ik op de hoogte geplaatst van de oude bovenleiding. Voor mijn baan ga ik ook de bovenleiding van Viessmann gebruiken. En deze zijn iets lager. Maar daar kom ik ook wel uit.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Erwin,

De foto's van de laatste update zijn prachtig mooi net of er lampen van onderen op de brug schijnen. :)
De brug wordt mooier en mooier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
ziet er schitterend uit erwin, vooral met die 1100 erbij en de panto op. ziet er heel mooi uit, die panto staat zo netjes :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo Erwin,

Wat weer een schitterende update. Het is elke keer weer enorm genieten.

Hartelijke groeten,

Minto Tighfield
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
He Erwin,

Vooral foto 3 is weer smullen!
Dat ziet er wel uit alsof het op 1 lijn is toch?
Lekker bezig, heel fraai!
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Grote vorderingen met kleine stappen weer, Erwin  :thumbup:

Met hele fraaie staaltjes zelfbouw-spanten !
En met een trein erbij, zie je meteen waar je het allemaal (ook) voor doet  :P

Grtz Tony
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Applaus!Ik vind dat het een museumstuk aan het worden is. Heel goed gedaan en wat een geduld heb je.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hoi Erwin

Wat een werk maar wel mooi werk, dit word echt uniek hoor jou brug.  :P  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Ik vind dit echt geweldig mooi  :thumbup:
Lees ook veel mee zonder elke keer te reageren, maar bij deze een puntje van  ;)

De aanhechting zou ik wat fijner maken, vind het bevestigings plaatje wat groot ?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Nog maar eens goed naar de voorbeeld foto op de vorige pagina kijken Barry.  :D
Ze lijken echt 1/4 van dat gat.
Dus eigenlijk zijn ze nog aan de kleine kant.

Mvg Robin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Ah oké  :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Spanten verbinden :-)
Hallo allemaal,

@Michel: Had er wel even een lampje op gezet, het was eigenlijk net iets te donker voor de foto. Dus een beetje extra licht erop.

@Tim: Dank je wel,  :thumbup: :thumbup: had de lok even geplaatst voor de maat.

@Minto: Dank je wel voor je reactie.  :thumbup: :thumbup:

@Edward: Dank je wel voor je reactie, :thumbup: :thumbup: ze zitten bijna op 1 lijn, alleen zitten ze hier nog los. Als je er maar even tegen stoot zakt de andere weer. Had dit even gedaan voor de foto en even kijken of ik tevreden was.

@Tony: Dank je wel voor je reactie, :thumbup: :thumbup: en we bouwen rustig weer verder.

@Maarten: Dank je wel voor je leuke reactie. :thumbup: :thumbup: Nog niet klaar en nu al een museumstuk.

@Peterke: Dank je wel, :thumbup: :thumbup: en het klopt het is en ik maak er een hoop werk van.

@Barry en Robin: Wat je vermeld was me ook opgevallen. :thumbup: :thumbup: Maar nu geheel vast en het zit ertussen valt het toch mee. En ik had de maten vanaf tekening. Maar had stiekum  O:-D alleen andere profielen gebruikt. Heb er een u profiel opgezet i.p.v. grotere T profilen. Vond het eigenlijk jammer als je niets meer van het brugwachtershuisje ziet. Waarschijnlijk dat het iets uit de verhouding is. Maar heren bedankt voor de kritische noot. :thumbup: :thumbup:

We bouwen weer verder.

M.vr.gr. Erwin 
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

Een probleem, bij het opzoeken van de maten van de uitkijk gedeelte's dacht ik ineens. Wat zitten de lichten bovenop de brug toch vreemd op deze foto ????
Nu blijkt dat de lichten op de brug niet meedraaien met de brug. Eigenlijk had ik het kunnen weten. Heb ooit ergens gelezen dat voor het draaien van de brug in het midden een as zat voor aan te geven hoever de brug geopend was. Maar blijkbaar ook voor de verlichting bovenop.

Wat is nu het geval, dit heb ik niet.  :-( :-(
Ga proberen met een boortje (heb ik besteld) handmatig boren vanaf boven. 2 mm en 160 mm lang. Hierdoor een as doorvoeren die in het midden uitkomt. Daarna via een magneetje vast zetten halverwege. Vanwege het demontabel houden van het draaigedeelte. Want als ik dit niet komt de verlichting niet uit. De aansluitingen is niet zo'n probleem daar had ik al rekening mee gehouden.

Nog een leuke uitdaging.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Met jou creatieviteid gaat dat wel goedkomen Erwin, ik heb er alle vertrouwen in.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin,

Net wat Peter schreef dat gaat helemaal goedkomen met jouw kwaliteiten. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Jeetje, da?s ook wat!
En je hebt een boor van 2 mm gevonden, 160 mm lang?
Lucky you!!
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

Dank jullie wel, ga het ook proberen.
En Edward boortjes heb ik in China besteld. Want in Nederland ging het niet verder als 120 mm. En dat was net ietsje te kort.

Wel inmiddels een begin gemaakt met het uitkijk gedeelte.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Ik zie dat de onderdelen voor je uitkijkpost vanuit de werkplaats per spoor worden aangevoerd, Erwin  :D
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Jammer dat de bouwpreisertjes aan het eten zijn anders hadden we die aan het werk kunnen zien. ;) :D

Groet Michel
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo,

@Tony: Klopt deze stond er nog voor de hoogte te bepalen van de balken net boven de bovenleiding. Dus deze werden nog een keer misbruikt.

@Michel: Volgens de arbo was er een verplichte pauze. Kon ik even stiekem een plaatje schieten. :D

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin

Het gaat weer de goede kant op met de bouw van je brug  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

@Peter: Dank je wel  :thumbup: :thumbup:

En bij deze weer een stukje verder. Ben alleen nog niet helemaal tevreden met de hoogte van het dichte gedeelte. Maar even kijken.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

Bij deze wederom een update, afgelopen week verder gegaan met het uitkijk gedeelte.
En de steunen gemaakt die eronder komen.

En joepie had vrij snel de lange boren binnen. Nu nog voor elkaar maken.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin,

Draadje weer even bijgelezen. Telkens denk ik Erwin zal me niet meer kunnen verbazen maar elke keer sla ik de bal mis. Verbluffend hoe je dit kunstwerk blijft vervolmaken.
Succes met de verdere uitbouw, ik blijf dit volgen.

Mvg, Luc
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

@Luc: Bedankt voor je reactie, toen je voor de laatste keer de brug in het echt zag (model) ben ik alweer een aardig stuk verder met bouwen.

En bij deze wederom een update. Loop een beetje op achter. Maar haal het wel weer in. Het uitkijk gedeelte is erop gezet. Tijdelijk even een steuntje voor het vastzetten.
En tevens meteen het eind resultaat. Weer een stukje af. :P

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin,

Het uitkijk gedeelte is weer een schitterend detail aan je prachtige brug. :)

Groet Michel
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Mooi weer hoor!!

Wanneer ga je boren?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
-Erwin:
Knappe uitkijkpost,  :thumbup:
Nu met deze foto's valt het echt goed op hoe indrukwekkend het centrale steunpunt van de brug is.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo,

@Michel: Dank je wel, :thumbup: :thumbup: langzaam wordt het allemaal wat completer.

@Edward: Dank je wel, :thumbup: :thumbup: en ik kan je vermelden dat het boren gelukt is !! Nu nog even een goede oplossing bedenken dat de brug demontabel blijft maar tevens ook kan draaien, en de seinen bovenop worden aangesloten.

@Jørg: Dank je wel, :thumbup: :thumbup: Zal nog een aantal foto's plaatsen, en langzaam aan wordt het tijd voor een overzicht. Hoever ben ik en wat staat er nog allemaal te doen ?

Hoop dat jullie het niet langdradig wordt want het duurt echt nog een poos voordat alles erop zit. O:-D O:-D


M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Mooi man, blij te horen!
Toch ergens iets verstevigen dan? Hoe hebben ze dat 1:1 gedaan destijds?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo Edward,

Verstevigen hoeft nog niet direct, maar zit eraan te denken om deze via een magneet verbinding te koppelen. Dan kan je deze altijd weer loskoppelen.

In het echt was er een staaf / as die vanaf de pijler liep. Dacht altijd dat er alleen een soort schaal aan vast zat waarop je kon zien hoever de brug was geopend. Maar hieraan zat een naald waarop je precies kon zien hoever de brug open was. Maar (nog) niet wetend dat daaraan ook de seinen bovenop waren gekoppeld.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

En weer een update, er is weer veel gedaan. Maar had even geen energie om het er even op het forum te zetten.

Het gaatje is geboord. En goed gelukt. Tijdens het boren hoorde ik dat ik iets raakte. Maar even getest en alles doet het nog. Nu nog de rest van de onderdelen binnen krijgen.

En nog naar Houten geweest, en even een bestelling ophalen. Had namelijk andere koppelingen besteld bij de MTE. Maar hij had ze niet mee, vertelde dat ik ineens verkeerd bestelde. Doe het echt al jaren zo stuur een mail zoals in de nieuwsbrief staat. Nu is het opgehaald voor me en de eigenaar zei rustig dat we niet meer in het stenen tijdperk leven. Dat noem ik nu klantvriendelijk. Vermeld het dan duidelijk en juist in je mail !!! En geen rare toon geven als je het niet goed doet, na al die jaren.
En de bestelling lag niet klaar zoals telefonisch belooft, en ja wat denk we hebben het druk. Tjonge wat een service. :thumbdown: :thumbdown:

Maar wel veel bekende tegen gekomen, en nog even in het restaurant een poosje met Trainhenk  gezellig gepraat.

En nog een mooie foto van de brug gevonden. Scan volgt nog.

En weer wat rails, durf mijn oude c-rail niet voor een test baantje in elkaar te zetten. Ben bang dat de stukken om de oren vliegt. Nu alleen maar goede c-rail gekocht. Elke keer een stukje.  :)

Maar goed, verder met de brug. Ben begonnen met het bovenwerk. Dat is nog zeer lastig. Als je ietsje afwijkt in de spanten zie je het nu terug. Soms een halve mm.

Zie de foto nog van de verlichting test. En de overige van de bovenbouw en verbindingen van de brug.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin,

Spijtig om te lezen van iets wat je al jaren zo doet in eens niet meer kan ja geen goede service inderdaad. :(
Tijd voor een ander bedrijf om te bestellen ?

Gelukkig kon je niks ontdekken nadat je iets geraakt had toch maar voorzichtige boren de volgende keer. ;)
Alles doet het nog en daar gaat het om. :)
Ja ook hier heb ik stukken c-rail die ik langzaam ga vervangen voor goede stukken want als ik er naar kijk breekt het al af bij wijze van spreken. ;)

Prachtige foto's laat je weer zien van de brug voorals die met de brandende lamp vindt ik erg mooi en sfeervol. :thumbup:

Tot de volgende beurs in Houten eind juni.

Groet Michel
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Gelukkig ben je geen tandarts Erwin....  ;)

Voor koppelingen kan je in de buurt terecht bij meneer Harlaar of meneer Huider, via internet zijn er ook genoeg alternatieven. Als ik een slechte ervaring met een winkelier heb dan ziet die me doorgaans niet meer terug.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )

Hoi Erwin,

Vervelend voor je, dat gedoe in Houten :? Mijn vader zei altijd; niet alle eikels hangen in de boom.....

Intussen heb je weer mooie vorderingen gemaakt  :thumbup:
Reden genoeg, om tevreden te zijn  ;)

Ik zou de oude rails gewoon gebruiken voor het testbaantje en wat kapot gaat vervangen.

Grtz Tony
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
-Erwin:
Leuk je nog even gesproken te hebben aan de inkom.
En sommige handelaren hebben het nog altijd niet begrepen, dat je een klant moet vasthouden met goede service.
Maar nu de brug dat is weer een knap stukje zelfbouw met die verlichting er is,  :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo Erwin,

Ik heb weer genoten van al je updates.  :thumbup: Jammer dat je zo´n ervaring hebt met MTE, ik bestel er ook wel eens wat en ik heb nooit problemen ondervonden.
Je brug wordt steeds mooier en mooier, blijf zo doorgaan en ik kijk graag weer naar de volgende update van je.

Groet Ronald  :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Citaat van: ikke650 op donderdag 10 mei 2018, 08:47:24
En nog naar Houten geweest, en even een bestelling ophalen. Had namelijk andere koppelingen besteld bij de MTE. Maar hij had ze niet mee, vertelde dat ik ineens verkeerd bestelde. Doe het echt al jaren zo stuur een mail zoals in de nieuwsbrief staat. Nu is het opgehaald voor me en de eigenaar zei rustig dat we niet meer in het stenen tijdperk leven. Dat noem ik nu klantvriendelijk. Vermeld het dan duidelijk en juist in je mail !!! En geen rare toon geven als je het niet goed doet, na al die jaren.
En de bestelling lag niet klaar zoals telefonisch belooft, en ja wat denk we hebben het druk. Tjonge wat een service. :thumbdown: :thumbdown:

KLIK: Me Too met deze winkel.

Maar, het was wel gezellig met Erwin, vrouw en dochter.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Erwin

Mooi met die verlichting er in, en ja tegenwoordig zijn winkeliers echt niet meer zoals het vroeger was.

Mijn pa had vorig jaar een mecano kraan gekocht van M ja die hele dure en grote kraan, mijn pa vraagt hulp aan iemand wat is het nu er ontbreken stukken van die kraan hij naar de winkel terug. die jongen zij doodleuk je had moeten nakijken hier in de winkel ja echt zo een antwoord. nu ging die jongen een mail sturen naar M maar heb nog niets gehoord en gekregen.


succes verder met je brug ze word echt prachtig.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Probleem :-( )
Hallo allemaal,

@Michel: Bestel niet altijd bij dezelfde winkel, maar vind het niet echt netjes.
En boren wist dat daar de pennen zat van een led lampje, maar gelukkig werkt alles nog.  :D

@Frank: Oef gelukkig niet, voor tandarts ben ik niet weggelgd.
Maar had gezien dat de andere toch wel aardig wat meer vroegen voor de koppelingen. Het gaat om de Roco universeel koppelingen. Deze heb ik op aanraden van Laurent gekocht. Deze had mij het advies gegeven.

@Tony: Nee niet alles is meer zoals het was, en waarom bestellen zie het toch via internet ? Dan heb je die antwoorden niet. :-) :-)

Dank je wel, en we laten ons er niet van weerhouden, we bouwen lekker verder.

@Jørg: Was inderdaad even leuk, en volgende keer maar weer even bijpraten. En dank je wel voor je complimenten.

@Ronald: Dank je wel, als je ook via web besteld en je laat het thuis komen is er ook geen probleem. En trouwens daarvoor op geen enkele manier. Tot de laatste beurs.

@Henk: Vond ik ook, en het was eigenlijk maar goed dat we nog even keken wat voor versie decoder je had.
Gelukkig had je het kunnen ruilen.

@Peter: Gelukkig ging het bij mijn niet om zo'n bedrag. Maar gewoon het principe. Maar wel slordig dat het dan nog niet goed is.

En dank je wel voor reactie, we gaan nog lekker verder bouwen.

M.vr.gr. Erwin