Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bouw van de Hembrug en de baan later (Laatste nieuws 11-2023.)

Gestart door ikke650 maandag 09 mei 2016, 18:22:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Wederom met plezier naar je update gekeken. :)
De balkjes met captain Iglo erbij zien er goed en mooi en vooral strak uit. :thumbup: :thumbup:
Met de loc's op de brug komt de brug helemaal tot leven en geeft meteen de ware schoonheid van de brug weer. :thumbup: :thumbup:
Succes met de verdere bouw en laat de update's maar komen zodat ik kan blijven genieten van dit moois. :) :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Ik had al grote bewondering voor je bouwkunsten, maar nu je er ook nog 2 mooie 1200's er op zet, heb je mijn modelbouwhart helemaal sneller laten kloppen  :favorite:

Echt zo ontzettend mooi wat je hier aan het maken ben.

Maar wat doet captain Iglo daar op die brug? Die mag daar helemaal niet komen :P
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
 :) Top brug  mooi man
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Bedankt voor weer een mooie update :thumbup:
De foto's laten goed zien dat het mooi in verhouding is.
En dat geldt ook voor de afwijking in lengte :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)

Hoi Erwin,

Ik volg je draadje met bewondering al vanaf het begin, dat is een giga-klus, waar je aan begonnen bent !
Hoogste tijd om te reageren dus  :P

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En daar laat ik het even bij  :D

Grtz Tony



Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Mooie foto's weer hoor!
(mooie loks ook trouwens)

Henk
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Das weer een zeer mooie update van je reeds knappe brug, tis heerlijk thuiskomen zo,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Kijk je even niet staan er allemaal leuke reactie's, maar ik zal alles even beantwoorden. :) :) :)

@Wim: bedankt voor je leuke reactie :thumbup: :thumbup:, dat geeft allemaal weer frisse moed met het toch wel erg warme weer. B) B) B)

@Remco: Leuk om te lezen dat je het mooi vind, :thumbup: :thumbup: ik probeer zoveel mogelijk naar de werkelijkheid te komen, ook met verlichting, maar ook bezig met de scheepvaart signalen.

@Michel: Leuke reactie :thumbup: :thumbup:, captain Iglo, nog niet eens bij stil gestaan. Maar hij kijkt wel uit wanneer hij kan varen. 8o 8o Deze loks had ik even gebruikt omdat deze een leuk gewicht hebben. En 2 gelijke bleef de brug stabiel liggen. Dit omdat de zijkanten er nog niet aan vast zitten.

@Patrick: Bedankt voor je leuke reactie :thumbup: :thumbup:. Wat captain Iglo daar doet is me ook een raadsel, volgens mij is hij ernaar aan het uitkijken wanneer hij mag gaan vissen :-) :-) :-). En deze loks had ik zomaar even opgezet om te kijken wat het gewicht van beide loks doet met de draagconstructie van de brug.

@Huub: Bedankt voor je reactie. Leuk al die mensen die het volgen :) :) :)

@Erik: Op verzoek had ik er een preiser op geplaatst. Naderhand gezien zag het op de foto's beter uit. Bedankt voor je idee. :thumbup: :thumbup: En we bouwen rustig door, ook al duurt het even voordat dit deel klaar is.

@Tony: leuk om te lezen dat je me vanaf het begin al volgt :thumbup: :thumbup:, Deze giga klus kost me dan we een hoop tijd, maar ik krijg er wel wat voor terug. Dit zijn voor mij herinneringen en ook ik was altijd onder de indruk van deze grote draaibrug. En bedankt voor de vele  :thumbup: :thumbup:

@Henk: Bedankt voor je reactie.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:We bouwen rustig door, en deze nederlandse lok vond ik altijd 1 van de mooiste. Heb er dan ook 4 verschillende. Ondanks mijn nederlandse brug rij ik met materieel wat ik er mooi uit vind zien. Dus er zal als ik zover bent allerlei materieel over rijden.

@Jørg: Dank je wel voor je reactie, en een goede vakantie gehad, ik ga bijna dan zal de update even stil liggen.

Zal nog voordat ik op vakantie gaat nog een paar foto's plaatsen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,


Die locs op je brug ja mooi heel mooi, en zoals eerder gezegd je levert heel mooi werk.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat gaat heel knap worden als die op zijn plaats staat, en daar water onder komt  :help: of sporen  :help:




Groeten

Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Peter,

Er komt water (kanaal) onderdoor.
Bijgevoegd luchtfoto van de brug. (Zoals deze was)

Bron: RWS

En dan ben ik nu bezig met het deel wat rechts is op de foto ( Zaandam zijde)

M.vr.gr. Erwin

Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Super vakantie achter de rug, veel cultuur opgedaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Citaat van: ikke650 op zaterdag 23 juli 2016, 11:50:08
@Henk: Bedankt voor je reactie.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:We bouwen rustig door, en deze nederlandse lok vond ik altijd 1 van de mooiste. Heb er dan ook 4 verschillende. Ondanks mijn nederlandse brug rij ik met materieel wat ik er mooi uit vind zien. Dus er zal als ik zover bent allerlei materieel over rijden.

Erwin,

Zo denk ik er ook over.
Was trouwens gisteren bij Harlaar in Badhoevedorp voor een paar losse onderdelen.
Hij had zeven verschillende 1200'en op een rij staan met een gemiddelde prijs van ? 325,--.
Ik moet toch maar eens de hoofdprijs in de loterij winnen.  :-) :-)

Henk
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Jørg: Dat is mooi, ik ga nog. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Henk: Maar dit zijn nog de oude type's, van de nieuwe uitvoering heb ik er 1 en de oude type 1200 heb ik er 3 waarvan 1 digitaal.
Zelf wil ik nog diverse ombouwen. Voorheen dat ik begon had je nog geen digitaal. Dus er is nog veel te doen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,

Die 1200 staan wel erg stoer op je brug  :thumbup:  :thumbup:
Leuk dat je de 1223 hebt, deze stoere loc heb ik ooit van mijn ouders gehad en ik zeker 40 jaar oud.

De verlichting die je aangebracht hebt is prachtig, een hoop priegelwerk maar dan heb je ook wat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo allemaal,

We zijn weer terug van vakantie.
Hiervan plaats ik nog een paar leuke spoorse foto's.

En @Peter, beter laat dan .... bedankt voor je reactie. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Deze lok heb ik ook al jaren. Al is hij niet meer de allermooiste rijden doet deze nog goed.

En de laatste beloofde foto's, deze was ik nog vergeten te plaatsen.
Nog net voor mijn vakantie ben ik begonnen met de onderzijde geheel op te bouwen.
Ook al zie er zo bijna niets meer van, ik vind het wel leuk om dit geheel naar origineel te bouwen. :) :)

En ik zal diverse nieuws eerst even doornemen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin


Dat is gewoon een heel knap staaltje modelbouw werk hoor  :thumbup: :thumbup: :thumbup: dit doe ik je niet na hoor.  :)




Groeten


Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Goed dat je terug uit vakantie bent, nu kunnen we opnieuw van je mooie updates genieten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)

Mooie terugkomer, Erwin  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Verdomd denk ik van alles zowat gezien te hebben kom ik dit weer tegen. Verdekke knap werk echt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
dat zijn de dingen dat een hobby een hobby maken
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Peter, bedankt voor je complimenten  :thumbup: :thumbup: :thumbup: zal weer verder gaan bouwen. :) :)

@Jorg, Zelf vind ik het erg jammer, op vakantie in Oostenrijk heb ik altijd veel baat bij de goede lucht daar. Na terug komst heb ik altijd weer een aanloop nodig om weer een beetje in mijn ritme te komen. Maar vind het wel leuk dat er weer gewacht wordt op een vervolg. Ook heb ik de foto's geplaatst. Zie onderaan mijn bericht.

@Tony, Bedankt voor je reactie, ik ga weer waar we gebleven waren. :thumbup:

@Michel, bedankt voor je leuke reactie, zal weer een vordering plaatsen binnenkort.

Zoals gemeld zijn de foto's in het grootspoor rubriek is geplaatst.
Zie onderaan bij mijn onderschrift.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Bij deze weer een update.
Nu de onderkant afgemaakt. Alle schoren zijn geplaatst.
Alleen waar nog witte gedeelte is te zien moet nog worden gelijmd.
De zijkanten zitten namelijk nog los, voor het gedeelte waar de bovenleiding moet komen.
Van dit deel ga ik alleen nog het brugdek afbouwen, en daarna ga ik verder met de volgende boog.
Waarschijnlijk ga ik de 2e vaste boog maken.

Als ik dan de bovenleiding ga afmaken kan ik meerdere tegelijk doen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Zelfs de onderkant is prachtig Erwin. :) :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Vermoedelijk zit de brug in de eindfase en kan je met de afwerking beginnen, ziet er bangelijk goed uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
het enigste wat ik mis zijn foto's terwijl alles in elkaar word gelijmd of hoe je de onderdelen maakt(uitsnijd knipt of zaagt)zie nu alleen maar iets als een onderdeel af is en wat van lijm gebruik je zoal?
Maar voor de rest ziet het er mooi en knap gemaakt uit :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Michel: Bedankt voor je reactie.  :thumbup: :thumbup:

@Jørg: Bedankt voor je reactie. De eindfase duurt nog even. De gehele bovenkant moet nog worden gemaakt waar o.a. de bovenleiding in zit. Maar ook de overgang van de bovenleiding naar de andere delen. Maar ik ga eerst met een volgende deel beginnen, want ik heb nog niet alle profielen binnen.

@Mark: Allereerst bedankt voor je reactie. Sommige delen zijn al eerder beschreven en staan er foto's op.
Van de boog en het spant heb ik eerst een 1:1 tekening gemaakt na eerst allerlei gegevens te hebben verzameld en uit eigen archief. Jørganuit daar ben ik gaan bouwen. Een aantal profilen heb ik zo besteld en de platte profielen komen uit platen styreen met een afmeting van 100 x 50 cm.  Deze snij ik met een Stanley Vast Mes Titan. Deze kerf je een deel in en snij deze vervolgens door.

De dikke H profilen snij ik met een cutter voor hout. Deze snijd de profielen perfect. De overige knip ik met een fijne elektra knipper aan de hand van gemaakte malletjes.

De lijm voor de dragende profilen id Ruderer L530. Nadeel is langere droogtijd. En ik klem deze in voor uitharding. En Flex I File. Deze is voor mij niet handig, omdat het veel kleinere lijm oppervlakken zijn. De overige lijm ik met Loctite 401 en 406 en Pattex gel secondelijm. Deze is soms handig voor een kleine opening, en is wat dikker.

De kleine strookjes tussen de profilen lijm ik eerst op de profilen en knip deze vervolgens vlak af met de fijn kniptang. Anders kan ik deze moeilijk bevestigen.

Hopend heb ik je hiermee verder geholpen, en zal van het volgende deel meer foto's plaatsen.
Ook zal ik nog een foto plaatsen van de huidige boog zonder de zijspanten en rails. En een stukje van het begin.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Bedankt voor de verdere uitleg en hoe bevalt de bouw tot nu toe valt het je mee of tegen?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Moeilijke vraag, maar in het algemeen valt het mee, al was het in het begin een beetje priegelen hoe je het gaat bouwen. En vooraf lang nagedacht wat de bouw volgorde moet worden.

Eerst de bodem (wat je meestal ziet) of de spanten en daarvan uit het geheel opbouwen. En volgens mij is dit de juiste keuze geweest.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin


Je brug ziet er als maar mooier en mooier uit, dit gaat echt prachtig worden op je baan.  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)


Hoi Erwin,

Ik zit telkens met bewondering te volgen hier. Een project van de lange adem, waarbij het heel lang gaat duren, voordat er eens een trein over de brug zal denderen. Dat vergt veel innerlijke rust en doorzettingsvermogen !
Alleen daar al voor;  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dag Erwin.

Ook hier één en al bewondering voor de werkzaamheden en
het doorzettingsvermogen waarmee deze worden uitgevoerd :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Peter: Dank je wel voor je reactie, we doen ons best om het steeds mooier te maken. :thumbup: :thumbup:

@Tony: Leuke reactie , en het duurt nog even voordat buiten de proeven er een trein overheen gaat. :) :)

@Erik: Dank je wel voor je reactie. Het was altijd een grote wens en ook voor mij een zeer leuke herinnering. En misschien van daaruit het doorzettingsvermogen ??

Ben nu nog bezig met de houten looppaden. Zal er nog wat foto's van plaatsen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

Zoals belooft de vordering van de houten vloer. :P :P

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Ziet er weer geweldig uit, je moet wel engelen geduld hebben om dit te bouwen.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Wat een fantastisch priegelwerkje, maar het loont,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik neem aan dat het geen lucifers zijn die je gebruikt, en ga je die nog een kleurtje geven of transparante lak er op?
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Je bent even bezig maar het resultaat is prachtig. :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,

Je levert weer prachtig werk op, het word steeds mooier en mooier je brug.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo,

@Piwie: Leuke reactie ja een engeltje heb ik ook wel eens bij me. (Leg ik je nog wel een keer uit).

@Jørg: Dank je wel voor je reactie en deze wil ik de kleur geven die het origineel ook had. En zal nog weer een paar foto's plaatsen. Mopet namelijk nog de beide zijkanten aankleden. Heb even grof gerekend maar dat zijn circa 760 houtjes.

@Michel, Dat is ook het leuke van de bouw, telkens een stukje verder.

@Peter: Het gaat steeds leuker worden. Zometeen de boven gedeelte. Daar ben ik ook nog even mee bezig.

En gisteren en vandaag begonnen met het knippen voor de beide zijkanten. Lang 12 mm en breed 2 mm.
Ben nog even bezig met knippen, :)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Ziet er weer goed uit hoor!  :thumbup:

Henk
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Knap hoor !
Vroegah ging ik er dagelijks overheen... ;)
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Dit is geen hobbybrug meer maar een kunstwerkje .Respect echt 👍👍👍👍👍👍
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Heren,

Bedankt voor de reactie's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Zal voor vandaag het paneel plaatsen waarmee de brug wordt bediend.

Grotendeels lijkt het op het origineel alleen deze is horizontaal en een stukje kleiner.

De lampjes worden led verlichting en gaat oplichten en knipperen bij de juiste handeling.
Dit overeenkomstig met de brug.

Leuke uitdaging, maar we zijn eruit.

Deze wordt uitgefreesd en de teksten wordt hierin mee genomen.
En op 1 schakelaar na hebben we alles.
De bedoeling is dat het uit een plaatje aluminium met aan beide zijde kunststof wordt gefreesd.
(Naam even kwijt)

Voorlopig voorbeeld zie foto.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Erwin,

Mooi paneel maar ik begrijp het niet helemaal, kun je uitleggen wat alles betekend?

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Piwie,

Ga me best doen.
Vanaf links komt een regelaar voor de snelheid van het draaien van de brug.

Mistlampen. De brug had tijdens mist extra lampen. Deze worden ook op de brug gemonteerd en op deze plaats komt een aan uit schakelaar voor de mistlampen.

Brug half op en dicht. Aan uit schakelaar dat de brug in z'n geheel opent of tot halverwege. Makkelijk als je ergens bij moet zijn.

Verlichting. Aan uit schakelaar voor de verlichting die zich nu op de brug al bevind. Dit worden er 40. Oftewel looppad verlichting.

Alle gekleurde rondjes is de kleur van de led die worden gemaakt. Deze is in overeenkomst met de verlichting op de brug. Deze heeft een 5 standen schakelaar. Waarin of de verlichtin brand of uit is, maar bij sommige handelingen ook knippert.

5 Standen schakelaar om de brug te bedienen met
1 Brug gesloten grote doorvaart verboden
2 Brug voorbereid om open te gaan.
3 Brug wordt geopend.
4 brug open grote doorvaart toegestaan.
5 brug wordt gesloten.

En dan begin je weer opnieuw.

Doorvaart aantal schepen.
Een 4 standen schakelaar deze werd gebruikt om aan te geven hoeveel grote schepen er door mochten. i.v.m. de tijd die de brug open was voor het doorgaande verkeer van de treinen.

Brug gestoord schakelaar als er een probleem optreed.

Paneel is bijna in overeenkomst met het origineel.
Alleen was deze verticaal en de schakelaar zaten aan de onderzijde. Het licht tablau werkte zo als deze niet oplichte was er een lamp defect. En wist de brugwachter meteen dat de verlichting niet in orde was.

Het wordt dus een paneel met schakelaars en led lampjes.
Deze worden ook op de 3 delen brug geplaatst, maar ook op de pijlers.
( We zijn er nog lang niet. )
Krijg hulp van een maat van me voor de elektonica en de freest de panelen en maak de lampjes klaar voor montage. En de aandrijving zie begin dit draadje.

Hopend is hiermee het een en ander duidelijk geworden.

M.vr.gr. Erwin

Lampen kapjes volgt nog foto's.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Dank voor de deskundige uitleg over de werking van de lampen op de brug,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gaat best wel een gecompliceerde schakeling worden denk ik.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hallo Jørg,

Bedankt voor je reactie. En meteen nog een update vandaag. :)

En nog een vordering van de bouw van de boog.
Foto 1 en 2 de kleur wat de houten looppaden gaat worden.
En 3 en 4 de voorraad wat er nog verwerkt gaat worden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi Erwin,


Je schakelbord gaat ook iets heel mooi worden, zoals je brug word heel mooi.
Lekker houtjes knippen en lijmen, maar het word in een woord hop twee woorden dan heeeeel moooi  :-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
-Erwin:
Kleur ziet er best ok uit mooi vervuilde looppaden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Erwin,

Bedankt voor de goede uitleg, het is mij nu helemaal duidelijk.

Gr.
Piwie.
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Hoi allemaal,

@Peter: Houtjes en nog eens houtjes pfff Maar ik heb nu 1 kant gereed. :) :) :)
Nog 1 zijde en dan is het voor elkaar.

@Jørg: Kleur is bijna goed, ben tot tevreden. Het moet zo'n beetje dezelfde kleur worden als de rails, en deze wil ik nog verder te vervuilen

@Piwie: Graag gedaan, we gaan het eerstdaags frezen. :) :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Bouw van de Hembrug en de baan later (Bouw van de stalen constructie)
Citaat van: ikke650 op donderdag 01 september 2016, 14:12:42
Het moet zo'n beetje dezelfde kleur worden als de rails
Allereerst: Een prachtig stuk modelbouwwerk :important:
Een verweerd houten brugdek is meer grijs(achtig), dan bruin(achtig), van kleur.