Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Micro Metakit.

Gestart door brutes dinsdag 03 mei 2016, 17:12:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Micro Metakit.
Lid sinds: 2012

offline
Micro Metakit.
Beste Forum leden, en bezoekers.

Momenteel heeft de firma Wentink een mooie verzameling met exclusieve gelijkstroom modellen in het assortiment.
Waaronder ook een aantal locomotieven van het merk: Micro Metakit. Al deze locomotieven zijn analoog. Ik heb de volgende vragen hierover:

-Is het mogelijk om zo'n locomotief te voorzien van een decoder?
-Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en deze wilt delen?

De eerste vraag heb ik ook gesteld aan Wentink, zij konden mij geen antwoord geven.
Ook mijn vaste modelbaan dealer kon mij niet verder helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Groet,
Bert
Re: Micro Metakit.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Micro Metakit.
Wat een kennis bij die 'vak' winkeliers. Elke locomotief kan omgebouwd worden. Maar voor elke locomotief zijn de werkzaamheden, keuze van decoder/materiaal anders.....
Re: Micro Metakit.
Spoorman
gast

Re: Micro Metakit.
Forumgebruiker Analogdriver rijdt met een LokSound op 3rail:



Gr, Ben.
Re: Micro Metakit.
Lid sinds: 2009

online
Re: Micro Metakit.
Ik meen me te herinneren dat er op het forum iemand melding heeft gemaakt een model van Micro Metakit te hebben, en er ook mee te rijden. Mooi materieel, maar ook erg prijzig. Zonder genummerd certificaat ook geen garantie bij MM zelf (begrijp ik uit het statement van MM op hun eigen website). Via Ebay worden er ook wel eens aangeboden, maar volgens hetzelfde statement zouden dat vaak probleemmodellen zijn die door ex-medewerkers zijn "ontvreemd".

Hebben de modellen bij Wentink een dergelijk certificaat?

Ombouwen lijkt me geen probleem, zoals al door anderen is beschreven.
Re: Micro Metakit.
nobody
gast

Re: Micro Metakit.
 @citaat Het ombouwen van die merendeels handgemaakte modellen lijkt mij niet zó gemakkelijk.
Is er ruimte voor een sleper?
Is de 2rail wielafstand gemakkelijk op 44,1 mm te zetten?
Enzovoorts...
Re: Micro Metakit.
Lid sinds: 2012

offline
Re: Micro Metakit.
Dank voor de reactie's.

@Wijbe
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, met het melden dat mijn vaste modelbaan dealer mij niet verder kon helpen.
Dat hij mij niet kon helpen, daar bedoelde hij mee: dat hij zelf geen ervaring heeft met het merk Micro Metakit. Sorry voor de onduidelijkheid van mijn kant.

@Ben,
Dank voor het plaatsen van het filmpje.

@William,
Dit verhaal ken ik, en wordt ook vermeld op de site van Micro Metakit. Ik heb tot op heden nog niet verder gevraagd aan Wentink of de nodige documentatie aanwezig is.

@Wim,
Gelukkig rij ik zelf gelijkstroom, dus hoef ik mij geen zorgen te maken of er genoeg ruimte aanwezig is voor een sleper :D.

Groet,
Bert

Re: Micro Metakit.
nobody
gast

Re: Micro Metakit.
Citaat van: brutes op donderdag 12 mei 2016, 22:34:45
@Wim,
Gelukkig rij ik zelf gelijkstroom,
Je rijdt met gelijkstroom... Waarom dan je vraag of er een decoder in past... :D
Of overweeg je om digitaal te gaan rijden... :P