Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 60972

Gestart door Cavia maandag 02 mei 2016, 20:20:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 60972
Lid sinds: 2008

offline
Marklin 60972
Beste mensen,

Heb de "sprong gewaagd" en een nieuwe marklin decoder 60972 in mijn koploper 37421 gezet.
Omdat de bestaande decoder defect was.(had eerst nog een ESU ingezet gaf geen goed resultaat

Echter nu wil ik het adres veranderen van de koploper en wel via de CS2, echter dit lukt mij niet.
Weet iemand een goede handleiding waarin staat het veranderen van adres (60972 met en CS2)

alvast hartelijke dank voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,
Rob
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 60972
Hallo "robbie103",

Dat klopt maar als ik de handleiding volgt en ik wil via CS2 het adres (CV1) veranderen krijg ik geen toegang tot adres (tabel CV-tabelfx (mm)veranderen.

Groeten
Rob
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Marklin 60972
Waarom zou je het adres willen veranderen. Het is een mfx decoder en iedere mfx decoder heeft zijn eigen uniek adres.
Dat is juist de kracht van mfx. Mvg.
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 60972
hoi Rob,
Binnen het mfx systeem krijgt iedere lok een adres toegewezen als hij zich aanmeld.
Je kunt wel zelf een adres programeren in de DCC modus. Bij ESU decoders kan dat in iedere geval wel.
Meldt de lok zich aan binnen mfx dan krijgt hij toch automatisch een aangewezen (door centrale) adres.
Bij ESU decoders heeft heeft DCC met Railcom plus de hoogste prioriteit, daarna mfx , DCC of Motorola en als laatste Selectrix.
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 60972
hallo allemaal,

Bedankt voor de nuttige informatie, het gaat mij nu alles een stuk duidelijker worden.

Met vriendelijke groet
Rob
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Marklin 60972
Hallo Allemaal,

Op deze decoderprint zit een Susi schnittstelle. Ik heb gehoord bij mijn treinendealer dat als ik daar een geluidsmodule aankoppel ik dan van een decoder een geluidsdecoder kan maken. Geschikte geluidsmodule is de module van Dhoeler en haass en de module van Uhlenbrock. Ik zou alleen niet weten hoe ik de geluidsmodule kan activeren. Ik heb zelf een geluidsmodule van Uhlenbrock en wil het wel eens uitproberen, maar weet alleen niet hoe ik het dus aanzet?

Groet, Jasper
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 60972
SUSI doe je in de decoder instellen ik heb het met mijn Mld3 via de decodertool gedaan dan kun je bvb SUSI 1 aan F7 koppelen het zal waarschijnlijk ook wel via CV instellingen kunnen.
Met welke decoder wil je het gaan aansturen?
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Marklin 60972
Hallo Mark,

Ik wil de bijbehorende Mld3 ervoor gaan gebruiken. Alleen, waar vind ik in de decodertool de functie om de susi te activeren?

Groet, Jasper
Re: Marklin 60972
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 60972
Sorry voor de late reactie voor het aanpassen het je de MDT software nodig van marklin en een CS2/3 of de decodertool.
Misschien kan het ook via CV waarden maar dat durf ik zo niet te zeggen.