Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?

Gestart door M-er woensdag 27 april 2016, 11:47:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Even een vraagje;
Het Roco ICL-rijtuig 45144 is voorzien van sluitlichten, welke via een standaard ingebouwde functiedecoder schakelbaar zijn.


(bron:Roco)

Op het net heb ik kunnen vinden dat er nog een extra, apart schakelbare aansluitmogelijkheid op deze functiedecoder zit, waar je bijvoorbeeld interieurverlichting op aan kan sluiten. Decoder ziet er zo uit:


(bron: beneluxspoor, gebruiker John18)

De Roco is uiteraard bedoeld voor gelijkstroom, maar wel van wisselstroomwielen en een sleper te voorzien.

Nu hoop ik dat jullie misschien een antwoord hebben op mijn vraag of deze decoder ook geschikt zou zijn voor Märklin.
Moet er dan bijvoorbeeld nog een gelijkrichter en elco tussen?
En kan het rijtuig dan zowel digitaal als analoog gebruikt worden? In het laatste geval uiteraard niet schakelbaar, maar kan de decoder tegen de omschakelpuls?
En is deze decoder dan programmeerbaar (met name bijvoorbeeld het adres) via een Mobile Station?
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Wat je moet proberen (uit) te vinden is of de decoder geschikt is voor Motorola ofwel MM-formaat.
Dan is hij in principe geschikt.
Als je niet digitaal rijdt, dan moet hij ook geschikt zijn voor AC.
Dat staat in principe in de specificatie van de decoder en het rijtuig.

John
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
het antwoord staat in het topic dat je vermeld via de foto
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Ik heb het hele topic nog eens doorgenomen, maar ik kan het toch echt niet vinden  :?
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Dat heb ik gelezen, maar volgens mij staat daar niet tussen of de decoder nou geschikt is voor Märklin of MM formaat  :help:
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Ik ook niet. ;)

De decoder luistert naar Motorola en DCC digitaal protocol. Dus sleper er onder en rijden maar met je MS. Verder kun je er mee op 2rail gelijkspanning en 3rail wisselspanning rijden. Doorgaans kunnen deze decoders niet zo goed tegen de omschakelpuls van de oude blauwe Marklin trafo's.

Met F8 kun je de sluitlichten schakelen. En het rijtuig is op lengteschaal dus 30,3 cm lang. Dus effe opletten of je door de bogen en langs wissels kan.

Gr, Ben.
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Kijk, daar kunnen we wat mee  :thumbup:
Als we al analoog rijden dan is dat met de bekende witte 32VA trafo.
Op de decoder zitten nog 2 extra soldeereilandjes die schakelbaar  zouden moeten zijn onder f7.
Remco heeft inmiddels het 1e klasse rijtuig gekocht (de 45141), en die rijdt prima op de baan. Maar inderdaad wel na een kleine aanpassing van de rails.
Re: Roco 45144 ICL-rijtuig met sluitlichten, is funtiedecoder geschikt voor Märklin?
Yep.