Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Allergisch voor gips :-(

Gestart door Wim Vink zaterdag 23 april 2016, 13:41:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Allergisch voor gips :-(
Lid sinds: 2009

offline
Allergisch voor gips :-(
Vorig weekend ben ik druk bezig geweest met gips. O.a. rotsen gemaakt met mallen. Heb zoals altijd model bouwgips gebruikt. Nooit problemen mee gehad. Maar deze keer een behoorlijke allergie reactie: rode branderige huid in hoofdzaak in gezicht en handen en armen. Ook irritatie van de luchtwegen en longen.
Heel vreemd allemaal want ik heb er nog nooit last van gehad. Het gips is natuurlijk na een week allang droog maar ik heb er nog steeds last van en als ik in de buurt van dit gips kom speelt de allergie weer stevig op.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? En zijn er misschien gipssoorten die geen allergische reactie veroorzaken?
Hoor graag van jullie. Alvast bedankt !!
Re: Allergisch voor gips :-(
 @citaat
"Gips allergiesymptomen

Een allergie voor gips kan de gebruikelijke allergiesymptomen, die, volgens de Mayo Clinic, luchtwegen problemen zoals congestie of een jeukende of loopneus lawaai omvatten veroorzaken. Contact dermatitis of eczeem is aangegeven met jeukende, rode, peeling of schilferen huid. Symptomen in het oog zijn jeukende of rode ogen (conjunctivitis). Verlies van bewustzijn, kortademigheid, snelle of zwakke pols, misselijkheid en braken en een gezwollen airway zou symptomen van anafylaxie, waarvoor directe medische interventie."

Bron ===> klik