Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

DR4024 vervolg na het opsturen

Gestart door Mark147 zaterdag 23 april 2016, 11:37:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DR4024 vervolg na het opsturen
Helaas helaas, wederom een programmeer probleem met de DR4024.

Inmiddels heb ik er 2 in gebruik en ik wil er een 3e bij zetten.
Ik heb wederom het probleem dat de servo na de benodigde stappen niet naar de middenstand loopt.

Boots ik dit na op één van de andere 2 die al in gebruik zijn, dan werkt dit op de 1e wel maar op 2e ook niet.
Dus de procedure die lukt wel.
Iemand een idee buiten dat het een mankement zou kunnen zijn??

Ook heb ik inmiddels een mail naar digikeijs gestuurd plus een ticket aangemaakt en ook nog eens contact gezocht via facebook.
Helaas na 3 dagen nog steeds geen antwoord.
Ik ga er vanuit dat deze dr4024 een mankement heeft en heb inmiddels een poging gedaan om het retourformulier te downloaden bij digikeijs. Helaas, de link hiervan ontbreekt, weet iemand waar deze wel goed staat op hun site?
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
Niemand?
Re: DR4024
Lid sinds: 2010

offline
Re: DR4024
Moet je voor garantie niet gewoon terug naar je leverancier. / winkel?
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
Jazeker Robin, maar ik vroeg me af of iemand weet waar die link staat van het retourenformulier en of iemand nog een andere optie weet wat het probleem zou kunnen zijn.
Re: DR4024
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: DR4024
Ik heb het vermoeden dat je toch wat fout doet. Als de servo niet naar de middenstand gaat, is hij waarschijnlijk gemonteerd zonder eerst in de 0 stand gezet te worden.

Zit je Servo al aangesloten op een mechaniekje? Eerst de servo in de middenstand zetten door te programmeren zonder dat deze al ergens op aangesloten is.
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
Hoi Wijbe,

De servo hoort toch naar de middenstand te lopen als je alle stappen juist hebt gevolgd en je de programmeerknop indrukt?
Dit werkt prima nl bij de 2e decoder, alle 4 de servo's lopen daar prima naar de middenstand.
Dus wat doe ik anders bij decoder 3?
Deze selecteer ik toch echt door via IB -> keyboard het juiste adres te geven.
Dan lopen de servo's ook prima heen en weer naar beide eindstanden als men wisseladres 9 schakelt.
Ook het adres staat op dcc loc 9999.
Re: DR4024
Lid sinds: 2010

offline
Re: DR4024
128 stappen op de IB bij lok 9999? F0, F1 en F2 uit staan? Als het niet werkt: eerst even een reset van de decoder. Dan opnieuw beginnen, dus adres aangeven. Instellen servos: Alle F-toetsen uit, programmeerknop decoder indrukken, De servo op 1 loopt naar het midden, vervolgens positie A en B instellen van servo 1. Wel zorgen dat de F-toetsen weer uit staan, Dan F0 indrukken (en weer zorgen dat hij uit staat) om naar de volgende servo te gaan om in te stellen. Dan loopt die servo naar het midden, dan weer instellen. Klaar? Druk de programmeerknop weer in. Dan is de decoder klaar voor gebruik.

Groeten Ronald.
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
Zo klinkt het heel simpel Ronald.
Echter mijn ervaring is anders.
Ik ben een hele tijd terug bij Robin (hero) langs geweest en we hebben het daar stap voor stap gedaan.
Daarna kon ik de 2 decoders prima programmeren.
Die kan ik nu nog steeds programmeren, alleen decoder nr 3 lukt me niet.
Ik volg daar toch ook dezelfde stappen lijkt mij, anders zou het bij 1 en 2 tenslotte ook niet lukken?

Alleen het resetten van de decoder dat lukt niet trouwens. Heb ook netjes de stroom eraf gehaald.
Maar goed, ik ga het zo nog eens opnieuw proberen.
Word er een beetje moedeloos van.
Re: DR4024
Lid sinds: 2010

offline
Re: DR4024
Heb je al eens de draden van het DCC-signaal al een keer omgedraaid? Soms helpt dat. Ook omdat je aangeeft dat het resetten niet werkt ( je programmeert toch waarde 8 in CV8?). Bij de IB kan je hem aansluiten op de railsuitgang en niet op het programmeerspoor.


Groeten Ronald.
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
@Ronald,

Resetten doe ik via:
knop mode net zolang totdat prgrammering mode komt.
menu.
dcc-program
pijltje naar rechts
dan hoofdspr prg opzoeken
pijltje naar rechts
locadres 9999
programmeerknop dr4024 indrukken
cv 8 naar rechts en dan 8 en vervolgens enter.
dr4024 nogmaals prog knop (licht gaat uit)
Dan stroom er 10 seconden af.

Is dit de goede handeling om te resetten?
Decoder staat nl niet op fabrieksadres 1 daarna. Blijft gewoon staan op oude adres.

Ga nu dit proberen met de draden omgekeerd.
Re: DR4024
Lid sinds: 2007

offline
Re: DR4024
Draden omgekeerd lukte ook niet
Re: DR4024 vervolg na het opsturen
Daar ben ik weer.
Inmiddels antwoord gehad van digikeijs.
Ze hebben de decoder op meerdere centrales geprobeerd en overal loopt de servo keurig naar de middenstand.
Ik heb gevraagd of ze deze volledig gereset terug kunnen opsturen.
Deze is nog niet binnen, maar ben heel benieuwd of ik er dan iets mee kan.
Ik hou jullie op de hoogte en als het wederom niet lukt kom ik weer om hulp schreeuwen :)
Re: DR4024 vervolg na het opsturen
Ik zou, voor de liefhebber, hier nog even op terugkomen.

Decoder "schoon" terug gehad en deze was meteen te programmeren.
Daarna decoder 1 ook maar eens gereset, en vreemd genoeg deed deze het toen ook meteen weer.

Daarna nog wel een keer gehad dat ik 3 uitgangen geprogrammeerd had en dat nr 4 weer "vast" zat.
Ook nr's 1 t/m 3 deden het toen niet meer qua teruglopen in de middenstand.
Decoder wederom gereset en vervolgens ging ie weer als de brandweer.

Al met al, volgens mij gaat het dan niet helemaal zoals het hoort, maar ik kom er wel uit en het werkt inmiddels allemaal wel.
Bedankt voor het meedenken allen.