Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Roco 69123 TEE RAm

Gestart door Jasperkc vrijdag 22 april 2016, 16:30:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 69123 TEE RAm
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Roco 69123 TEE RAm
Hallo allemaal,

Ik heb dit treinstel al een tijdje en nu wilde ik bij het treinstel eens beluisteren welke geluiden er allemaal in zitten. Ik kwam de volgende geluiden/functies tegen:

F0 = licht
F1 = geluid
F2 = toeter hoog
F3 = toeter laag
F4 = ?
F5 = bel
F6 = ?
F7 = toerental motor toenemen
F8 = toerental motor afnemen

Al deze functies begrijp ik. Echter functie F5 begrijp ik niet. Waarom zit er in dit treinstel een bel? Waar diende deze bel voor en in welke landen was deze bel verplicht? Of is de bel erin gezet voor de toekomstige ombouw naar de northlander en dat Roco de geluidsfuncties gelijk heeft gezet?

Groet, Jasper
Re: Roco 69123 TEE RAm
Spoorman
gast

Re: Roco 69123 TEE RAm
F4 is binnenverlichting, F6 is rangeergang/optrek-afremvertraging. De bel krijg je er gratis bij. Ik meen me te herinneren dat er een LokSound 3.5 in zit. Hang 'm maar aan de LokProgrammer en je weet het. Kun je ook de bel er uit halen.

Met groet,
Ben.
Re: Roco 69123 TEE RAm
Lid sinds: 2008

Venlo 1-7-2010, 189 065-6

offline
Re: Roco 69123 TEE RAm
De bel onder F5 is in de TEE RAm nooit aanwezig geweest. Wel in de RAm toen dit treinstel in Canada reed als Northlander.
De soundsoftware is bij Roco bij beide modellen gelijk.
Met de ESU LokProgrammer kun je in de TEE RAm op eenvoudige wijze de bel uitschakelen.

Heb ik bij mijn exemplaar ook gedaan.


Grz,
GĂ©rard Drost
Re: Roco 69123 TEE RAm
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Roco 69123 TEE RAm
Citaat van: Spoorman op zaterdag 23 april 2016, 14:50:45
F4 is binnenverlichting,

Met groet,
Ben.
Bij het Roco model Ben??

Ik heb er geen binnen verlichting in, wat ik wel graag zou willen hebben, maar dat setje heeft Roco nooit uitgebracht toch??
Re: Roco 69123 TEE RAm
Spoorman
gast

Re: Roco 69123 TEE RAm
Is voorbereid voor binnenverlichting via de koppelingen en de decoder dragerprint. Setje zelf moet apart aangeschaft worden naar ik begrijp.  :help:
Re: Roco 69123 TEE RAm
Lid sinds: 2016

offline
Re: Roco 69123 TEE RAm
Als je met de MS2 rijdt heb je op deze TEE nog extra functies als je de SHIFT knop ingedrukt houdt, dit geldt ook voor de Northlander.
Re: Roco 69123 TEE RAm
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Roco 69123 TEE RAm
Goedenavond allemaal,

Ik heb dit mooie treinstel vorige week een grote update gegeven in de vorm van een V4 M4 sounddecoder van ESU. Nou wat is dat een verbetering! Ik heb nu een treinstel wat zichzelf aanmeldt bij de ecos met Railcom en als de centrale MFX heeft dan meldt hij zich daarmee aan. De geluiden zijn hetzelfde gebleven en de bel is weg! Ik kan deze update bij iedereen aanbevelen. Voor deze sounddecoder kan je de bijbehorende ovale luidspreker van ESU aanschaffen met het artikelnummer 50334. Deze is 20x40mm en is 4 Ohm.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: Roco 69123 TEE RAm
Ben den Hollander
gast

Re: Roco 69123 TEE RAm
Citaat van: Jasperkc op vrijdag 10 november 2017, 21:01:34

Nou wat is dat een verbetering! Ik heb nu een treinstel wat zichzelf aanmeldt bij de ecos met Railcom en als de centrale MFX heeft dan meldt hij zich daarmee aan.


Als dit de verbetering is lijkt het me een slechte investering. De geluiden zijn hetzelfde gebleven zeg je en de bel kun je wegmappen met een LokProgrammer.

Gr, Ben.