Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Spookmelding

Gestart door GTIBert vrijdag 22 april 2016, 15:32:21

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Spookmelding
Ik heb een probleem met een spookmelding op bezetmelder 1.16 in blok 10.
Het volgende doet zich voor.
Er rijd een Cargo 421 van blok 11 naar blok 10 en deze trein mag alleen maar vooruit rijden.
Volgens koploper mag deze trein van blok 11 naar blok 17??? (zie bijlage)
Het lijkt dat deze trein volgens een treinstel rijd.
Waar of welke instelling staat niet goed?

Wie kan er ff naar kijken en mij verder helpen.

Alvast bedankt.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
Ik heb koploper niet op deze PC staan dus kan je koploperbestand niet openen.

Daarom ff uit het hoofd proberen, je verhaal is wat warrig als ik eerlijk ben maar zal kijken of ik het goed heb geïnterpreteerd. Ik vermoed dat je trein van blok 12 naar 11 is gereden en daar zal moeten gaan naar 10. als ik het goed zie in je afbeelding legt koploper echter een rijweg in om van 11 naar 17 te gaan en dat is niet de bedoeling. In "onderhouden blokken" heb je aan gegeven dat een trein wel van blok 11 naar 17 maar hebt niet aangeven dat een trein moet keren in deze situatie. Daarom gaat je trein dus gewoon rechtdoor van 11 naar 10 terwijl koploper verwacht dat de trein van 11 naar 17 gaat, dat geeft denk ik de spookmelding.

Maar ik begrijp ook dat je helemaal niet wil dat je cargotrein van 11 naar 17 gaat, dat zul je moeten instellen door een richtingverbod inte stellen voor de betreffende trein.

dit is ff wat me zo snel te binnen schiet.

Groeten Jan Willem
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spookmelding
Bert, hoe vaak hebben we je dit nu al uitgelegd en verteld wat de eventuele oorzaken zijn. In de afgelopen jaren toch al ettelijke keren. Zowel hier als op het koploperforum.

Zo te zien wordt melder 1.16 bezet gehouden door de achterkant van de trein. Zal zich vanzelf oplossen als hij vertrekt en verder rijd.
De gedachte kronkel omtrent de treinstellen snap ik even niet, en hebben ook geen invloed op het daadwerkelijk bezet zijn of houden van melder 1.16.
Op de dag dat jij begrijpt hoe het echt werkt, steken wij de vlag uit, en dan mag je zelf een heel groot feestje vieren.

Groetjes
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hoi Jan

Bedankt voor je reactie.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hallo Jan,

De trein moet in deze situatie niet keren, maar moet vooruit naar blok 10 en niet achteruit naar 17.
De spookmelding komt als de trein naar blok 10 rijd terwijl koploper aangeeft dat de trein terug naar blok 17 moet, en dat wil ik niet (achteruit tijden)
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Spookmelding
Hallo Bert,

in de eigenschappen van Blok 11 ben je 2 keer een keer opdracht vergeten aan te vinken,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 april 2016, 18:29:54
Hallo Jan,

De trein moet in deze situatie niet keren, maar moet vooruit naar blok 10 en niet achteruit naar 17.
De spookmelding komt als de trein naar blok 10 rijd terwijl koploper aangeeft dat de trein terug naar blok 17 moet, en dat wil ik niet (achteruit tijden)
Aha kijk eens aan een echte omschrijving van het precieze probleem, als dat nu gelijk in de openingsvraag en beschrijving had gestaan dan, was het zo opgelost, maar ook dit is al meerdere keren uitgelegd besproken, en op gewezen aan de hand van je database. Vinkjes zetten bij keerloc als dat nodig is, en als je dat niet doet dan vertrekt je trein gewoon in de verkeerde richting en koploper reserveert dan wel de juiste blokken, alleen de trein zal die nooit bereiken.

Groetjes
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Wim,

Bedankt voor je reactie.
Zou je mij er mee willen helpen?
Snap niet dat ik nog vinkjes zou moeten zetten.

Alvast bedankt.
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: wissels op vrijdag 22 april 2016, 19:21:31
In de eigenschappen van Blok 11 ben je 2 keer een keer opdracht vergeten aan te vinken,

Bert,

Lees eens goed de opmerking die Walter een paar posten terug heeft geplaatst.

Gr. Fred.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hallo Bert,  (zegt walter)

in de eigenschappen van Blok 11 ben je 2 keer een keer opdracht vergeten aan te vinken,

met vriendelijke groet,


En ik vraag om hlp, en krijg van deze antwoorden, zodat ik het zelf mag uitzoeken.
Ik snap nog steeds niet wat er niet goed is aangevinkt.
Re: Spookmelding
Spoorman
gast

Re: Spookmelding
IN 11 UIT 12 NAAR 17 = keer lok
IN 11 UIT 17 NAAR 12 = keer lok

Blok 11 is vrije baan zo te zien. Stel jezelf de vraag of je daar wel wilt keren. Verder ben je ieder geval bij mij niet zo populair met je gewis van je vragen op het Koploperforum. Ik help niet voor de kat z'n k*t....

Gr, Ben.

Re: Spookmelding
Lid sinds: 2008

offline
Re: Spookmelding
Misschien een overstap naar iTrain overwegen?
Schijnt veel makelijker te leren zijn dan Koploper... B)

Groeten,
Ton.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 april 2016, 18:29:54
Hallo Jan,

De trein moet in deze situatie niet keren, maar moet vooruit naar blok 10 en niet achteruit naar 17.
De spookmelding komt als de trein naar blok 10 rijd terwijl koploper aangeeft dat de trein terug naar blok 17 moet, en dat wil ik niet (achteruit tijden)

In dat geval gewoon een richting verbod aanmaken voor deze trein die verhinderd dat de trein van 11 naar 17 kan.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2010

offline
Re: Spookmelding
Of gewoon het vinkje dat je 11-12-17 op mag rijden weghalen.

Richting verbod is onzin.
Als alles goed is ingevuld moet de trein keren om die route te kunnen doen.
Dat mag niet en de route wordt dan dus niet gereden.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
De reden dat ik met die oplossing kom is omdat ik niet weet of het in het algemeen verboden is om van 11 naar 17 te rijden komende uit 12. Als er namelijk nooit een trein die uit 12 komt van 11 naar 17 mag rijden kun je inderdaad net zo goed dat vinkje gewoon weg halen bij "onderhouden blokken"
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: Spoorman op zondag 24 april 2016, 15:11:35Verder ben je ieder geval bij mij niet zo populair

Ik val zeer waarschijnlijk ook in deze categorie.

Edit: het voorzetsel "in" toegevoegd.

Edit: post aangepast en het woord "ook" in bovenstaande zin kan vervangen worden door "niet"; ik heb één en ander via PB met Ben (Spoorman) opgehelderd.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Heren,

Toch allen bedankt voor het reageren.
Ik wist niet dat je op dit forum eerst populair moest zijn om antwoord te krijgen op normale vragen.


P.s. Sorry Ben.
Re: Spookmelding
Freak
gast

Re: Spookmelding
Citaat van: Hans Biere op zondag 24 april 2016, 20:42:22
Misschien een schrale troost voor Bert. Ik val zeer waarschijnlijk ook deze categorie.
Denk dat er meerdere in deze catagorie vallen.


Mvg,
Peter
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spookmelding
Beste Bert,

Ik zou best eens willen komen kijken bij je, maar je woont in het zuidelijke deel van Limburg, dus te ver weg voor mij, en ik ken Koploper lang niet goed genoeg, maar is er geen Koploper gebruiker die bij je in de buurt woont?

Overigens klinken de verhalen (en ik lees ook mee op het Koploperforum) als: je bent de weg kwijt in het "juiste vinkjes plaatsen of weglaten op de juiste pagina", op zich kun je daar weinig aan doen, de één heeft het en de ander niet, net zoals "iemand heeft een talenknobbel of een wiskundeknobbel".

Elk jaar ga ik één of twee keer naar een collega Raptor gebruiker en elke keer corrigeer ik e.e.a., maar hij snapt het niet, hij heeft duidelijk de verkeerde "knobbel".

Groet, Anne W
Re: Spookmelding
Spoorman
gast

Re: Spookmelding
Citaat van: GTIBert op zondag 24 april 2016, 20:52:48

Ik wist niet dat je op dit forum eerst populair moest zijn om antwoord te krijgen op normale vragen.


Als je een vraag stelt op welk forum dan ook zou je (vind ik) het fatsoen moeten hebben tenminste iets van je te laten horen. Helpers doen moeite, downloaden je database en zoeken mee naar een mogelijke oplossing. Voorts je post verwijderen is niet zo chique. En ik ben niet de enige die dat vind.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=60681.0
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5431
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5493
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5505

Gr, Ben.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Spookmelding
Ik ervaar in dit draadje bepaalde incoulante stellingnames over en weer. Het is treurig als mensen zich zo uit de tent laten lokken. Is het wel normaal om met Koploper, Raptor of iTrain te willen rijden? Is het wel normaal om vanzelfsprekend antwoorden te verwachten? Is het wel normaal om normale antwoorden te verwachten? Dit is een forum, weet je wel?

Als ik de diverse inhoudelijke reacties bekijk, denk ik: Simpeler uitleg kan haast niet, wel abstracter.

Als mensen geen aanleg hebben voor de omgang met bepaalde software, kunnen ze beter analoog blijven rijden. Daar wijst zich alles vanzelf, vindt deze verstokte analoog rijder.

Re: Spookmelding
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spookmelding
Bert,

En zo kunnen we nog wel even doorgaan met het plaatsen van verwijzingen naar vragen van je over hetzelfde probleem, en waar het antwoord en de uitleg al meerdere keren is gegeven aan je.

Nogmaals dan maar.

Koploper is in basis heel simpel, tijdens het blokken proces vink jij aan waar de trein naar toe mag als hij ergens vandaan gekomen is. En tijdens dat aanvinken stel jij je de vraag, kan de trein dit blok bereiken als hij gewoon in dezelfde rijrichting blijft rijden, of moet hij de andere kant op, dus terug.
Bij de eerste vraag met ja beantwoord dan zet je het vinkje bij keerloc niet, bij het antwoord nee, dan zet je het vinkje bij keerloc wel. Dat doe je iedere keer als je een vervolg blok aanvinkt, als je in de database hebt opgegeven dat je in beide richtingen kunt rijden. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan, dat is wat we je al jaren vertellen en uitleggen. En iedere keer als wij je daar op wijzen, ga je met moddergooien naar degene die je helpen. Niet echt netjes.

Groetjes
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
 @citaat

Simpeler als dit kun je het idd niet uitleggen en klopt als een trein  :P Als dit kwartje niet wil vallen dan is wat Jan Willem zegt de beste oplossing en lekker analoog gaan rijden, de besturing simpel houden en je meer gaan focussen op scenery en aanverwante zaken.


Edit Frenkievee: citaat van geheel voorgaande bericht verwijderd.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hoi Wim.

Bedankt voor deze duidelijke mooie uitleg.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hoi Jan,

Bedankt voor de tip om maar naar Analoog rijden te gaan. :thumbup:
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hoi Ben.

Jij ook bedankt voor je reactie.
Re: Spookmelding
Spoorman
gast

Re: Spookmelding
Graag gedaan Bert. :D
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hallo Walter/Fred/Tom/Hans/Peter,

Jullie ook bedankt voor het plaatsen van een reactie. :thumbup:
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
Mijn reactie was oprecht bedoeld en niet als belediging. Koploper is echt kinderlijk eenvoudig maar er is wel een bepaalde basis aan inzicht nodig om te begrijpen hoe het werkt. Je kan het daarna zo ingewikkeld maken als je zelf wil maar in beginsel is het allemaal niet moeilijk.

Bij "onderhouden blokken" geef je gewoon aan waar een trein heen mag, komende uit een voorliggend blok. Moet er naar het volgende blok gekeerd worden? dan zet je wel of geen vinkje. Als jij nooit wil dat een trein komende uit blok A via blok B naar blok C mag zet je daar dus ook geen vinkje, dan zal koploper dus nooit een trein die uit blok A komt via blok B naar blok C laten gaan.

Kortom, ga eens heel rustig je instelling bij langs van je blokken. Open de handleiding erbij en ga eens goed lezen wat het allemaal betekend wat je op je scherm ziet staan. Alleen op die manier kun je het goed leren.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Hallo Janvis,

Bedankt voor de mooie uitleg.
Ik rij via een Ecos-2 en koploper-9
Dus ik wil niet naar Analoog rijden, ook al is dit dan de simpele manier van rijden.
Maar met de tekst "handleiding lezen" ben ik ook niet geholpen als ik serieus een vraag stel.
En als een iemand dit dan vervelend vind moet hij mij gewoon niet antwoorden.

Nogmaals bedankt. :thumbup: :thumbup:
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spookmelding
Beste Bert,

Walter heeft je hier aangegeven wat je moet aanpassen in je database, Ben heeft dat nog dunnetjes overgedaan en het specifiek gemaakt. En als wij je naar de handleding of de help in koploper verwijzen heeft dat een rede, en die rede is als wij het blijven voorkauwen, dan leer je het nooit, en blijf je deze beginnersfouten maken keer op keer.
Wat wij vervelend vinden is dat je niet wil luisteren of leren van je eigen fouten, en als we je daar op aanspreken je onaardige berichten begint te sturen, of deze zelfs helemaal verwijdert, of zo aanpast dat niemand meer weet waar het om ging.

In het verleden is er al eens een goedwerkende database je richting opgestuurd, waar vervolgens geen reactie op is gekomen, en er dus ook geen idee is of je die begrepen hebt, en of je daar vragen over had, omdat dingen onduidelijk waren. Iemand helpen is niets teveel gevraagd, maar we mogen ook wel een klein beetje zelfredzaamheid verwachten, zeker als je hier al jaren mee aan de gang bent.
Ook nu kunnen we je weer een aangepaste versie sturen, maar daar leer jij helemaal niets van en de volgende maand heb je weer hetzelfde probleem.
Nogmaals lezen, proberen en snappen wat we je schrijven. Dat is geen onwil, maar in je eigen belang.

Groetjes
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: GTIBert op maandag 25 april 2016, 14:55:49
Hallo Janvis,

Bedankt voor de mooie uitleg.
Ik rij via een Ecos-2 en koploper-9
Dus ik wil niet naar Analoog rijden, ook al is dit dan de simpele manier van rijden.
Maar met de tekst "handleiding lezen" ben ik ook niet geholpen als ik serieus een vraag stel.
En als een iemand dit dan vervelend vind moet hij mij gewoon niet antwoorden.

Nogmaals bedankt. :thumbup: :thumbup:

Als je aangeeft dat je weigert om de handleiding te gaan lezen dan houdt alles op, eerlijk gezegd baal ik een beetje van die tekst. Ik heb zelf veel, maar dan ook echt heel veel tijd en energie gestoken in het lezen van de handleiding van koploper. Dagen en dagen achter elkaar heb ik achter de pc gezeten met de handleiding erbij, dat heeft er voor gezorgd dat ik koploper nu behoorlijk goed begrijp en kan verklaren waarom dingen soms fout gaan.

Als ik dan die ervaring gebruik om iemand te helpen die vervolgens doodleuk aangeeft er niet mee geholpen te zijn met de tip om eens de handleiding te gaan lezen maakt me dat op z'n zachtst gezegd een beetje pissig.

Re: Spookmelding
Jørg
gast

Re: Spookmelding
We kunnen beter niet antwoorden indien er nog een vraag gesteld wordt.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Janvis,

Geef jij nu aan dat ik weiger om de handleiding te lezen.
Volgens mij heb ik dat nooit gezegt.
Ik krijg vaak op een vraag als antwoord "handleiding lezen"
Ik heb de handleiding compleet en in kleur hier liggen, en je gelooft het niet, ik lees er ook geregeld in.

We kunnen deze topic nu beter afsluiten, komt niet meer goed.


Allen toch bedankt voor de leerzame tips en trucs.
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Spookmelding
Beste Bert,

Ik heb alleen het knelpunt aangegeven, waarbij anderen de vinger op de zere plek konden leggen,

Jouw database is niet groot, maar zeker ook niet overzichtelijk door diverse rijmogelijkheden,

Ondanks dat Wim het al heeft uitgelegd, moet je de blokken in Koploper als volgt lezen.

Uit blok 12 moet in de eigenschappen van Blok 11 moet een trein naar Blok 17 keren (om in blok 17 te komen, dus vinkje zetten bij keer loc in blok 11)
Uit blok 17 moet in de eigenschappen van Blok 11 moet een trein naar Blok 12 keren (om in blok 12 te komen, dus vinkje zetten bij keer loc in blok 11)

De enige mogelijkheid in Koploper waar keeropdrachten gezet worden is in onderhouden blokken, gaat de trein de andere kant op dan je verwacht, moet je het dus altijd zoeken in onderhouden blokken, (mits de decoder rijrichting herkenning heeft.)

met vriendelijke groet,

Walter



Re: Spookmelding
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spookmelding
Bert,

misschien het overwegen waard. Stap over naar de wondere wereld van WinDigiPet. Dat kost wel een paar centen maar je hebt wel wat.  :D daarmee niets ten nadele van Koploper. Dat ken ik niet en kan / zal daar totaal geen oordeel over geven
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Spookmelding
Hallo Hans,

ook in Windigipet moet je zelf aangeven dat de loc moet keren, ondanks dat ik het een zeer mooi programma vind, denk ik dat de niet gezette keeropdracht ook in Wdp vergeten kan worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Spookmelding
Spoorman
gast

Re: Spookmelding
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spookmelding
Hoi Walter,

Bedankt voor je reactie!

Dat is mij bekend. Met veel plezier ben ik al jaren WDP gebruiker. Hoewel, nog steeds een beginneling. Ook dat is nou niet bepaald een programma dat "simpel voor mij te begrijpen" is. Maar het komt, zo langzamer hand. Oorzaak: tijd. Ook nu heb ik de actuele versie in bezit. ik heb inmiddels wel voor elkaar dat ik het aanwezige op mijn baan kan besturen, bedienen en verder.... verder.....

En altijd de handleiding in de buurt. Het is ook mijn gewoonte om EERST de handleiding er op na te slaan ALVORENS vragen op de diverse prachtige fora te gaan stellen. Daar staat altijd wel een helpende hand paraat (waarvoor alle lof) maar dat vind ik wel al te gemakkelijk en zoals velen hiervoor al terecht al op merkten: van voorzeggen leer je niet al te veel.

Re: Spookmelding
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spookmelding
Ben,

Ik vind de tegelspreuk heel leuk gevonden en nog gefeliciteerd met je kluppie. Je weet waarschijnlijk dat ik wat software betreft WDP-fan ben.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Walter,

Bedankt voor deze reactie.
Ik ga hier mee aan de gang.
Het gaat zeker goed komen.

P.s. Zit ook nog met een 2 richtings melding in blok-16 richting blok-1
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Spookmelding
Hallo Bert,

Blok 1,2 en 3 vormen met zijn drieën in jouw database in 2richtingsblok Nr.1, maar blok 3 behoort ten onrechte tot 2-richtingsgroep van blok 1 en 2 lijkt mij,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spookmelding
Citaat van: GTIBert op maandag 25 april 2016, 18:02:52
Janvis,

Geef jij nu aan dat ik weiger om de handleiding te lezen.
Volgens mij heb ik dat nooit gezegt.
Ik krijg vaak op een vraag als antwoord "handleiding lezen"
Ik heb de handleiding compleet en in kleur hier liggen, en je gelooft het niet, ik lees er ook geregeld in.

We kunnen deze topic nu beter afsluiten, komt niet meer goed.


Allen toch bedankt voor de leerzame tips en trucs.

Laten we dit dan maar op een misverstand houden.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spookmelding
Het zal wel in elk programma zo zijn dat je aan moet geven of de trein moet keren of niet, ik heb het al eens meer gezegd, elk mens heeft zijn kwaliteiten en zijn zwakheden, zo'n zwakheid kan zijn het niet begrijpen hoe een programma te instrueren dat een trein op een bepaalde plaats moet keren.

Groet, Anne W
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Spookmelding
Ik mag dan een verstokte analoogrijder zijn, maar zelfs ik lees de handleiding van Koploper op z'n tijd.
Er staan van die nuttige dingen in over treinen in blokken. En of je nou analoog of digitaal pendelt of kop maakt, het principe blijft gelijk. Sommige mensen zetten liever vinkjes voor digitale locs dan schakelingen te moeten verzinnen die effectief het zelfde doen voor analoog schakelende locs.
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spookmelding
Beste Jan Willem,

Natuurlijk, iedereen "leeft" het leven op de manier zoals hij/zij dat wil leven en dat geldt natuurlijk ook voor het "modelspoor leven".

Groet, Anne W
Re: Spookmelding
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spookmelding
Heren,

Jullie geloven het misschien niet maar ik heb diverse vinkjes gezet en ik rij nu al meer dan een uur zonder een foutmelding.
Ik heb alleen nog een beperking erin staan dat ik nu eerst met maar 5 treinen rij.
Als dit nu goed blijft rijden ga ik morgen eens kijken of ik dan met meer treinen ook goed weg kom.

Ik ga het jullie laten weten. :thumbup:
Re: Spookmelding
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Spookmelding
Hallo Bert,

mooi grote stap vooruit dus, en blijkbaar heb je de keeropdrachten nu onder de knie,

met vriendelijke groet,

Walter