Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT

Gestart door ffxpvc maandag 25 april 2016, 14:36:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT
Beste,

Ik heb de S88 via MRDIRECT en een S88LPT op 1 pc draaiend en die is verbonden met Koploper.
Ik ben aan het experimenten geweest met een Arduino om de S88 meldingen via een Arduino op de MRDIRECT PC te krijgen.
Mijn uiteindelijk doel is Arduino te gebruiken als S88 terugmeldingen en rechttreeks naar Koploper sturen en dus niet via MRDIRECT.

Een beetje zoals hier https://rudysmodelrailway.wordpress.com/2014/10/03/arduino-used-as-an-s88-occupancy-detector-board/
maar dan zonder ECOs en met koploper/mrdirect.

Ik denk het niet werkt omdat MRDIRECT het IB protocol gebruikt ofwel ligt het aan de S88lpt print.

ik hoor het wel

alvast bedankt
Danny

Re: Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT
Om je s88 direct naar Koploper en de Koploper PC te sturen, kun je gebruik maken van de HSI88. Als je MRDirect, in de LOCONET versie gebruikt kun je dit via de LocoNet interface en de s88LN doen als je LocoNet-standalone gebruikt. Beide versies zijn uitgetest en werken zonder het opnieuw te hoeven uitvinden van het wiel.


Groetjes

edit wakkie: link naar produkt in eigen webshop verwijderd.
Re: Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT
Hallo Danny,

Citaat van: ffxpvc op maandag 25 april 2016, 14:36:35
Mijn uiteindelijk doel is Arduino te gebruiken als S88 terugmeldingen en rechttreeks naar Koploper sturen en dus niet via MRDIRECT.
Met de Arduino kun je S88 modules inlezen en via USB of RS232 naar Koploper sturen net als een HSI88.


Mvg,
Peter
Re: Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT
Peter,

Kan je me op weg helpen. hoe ik S88 modules inlees via Arduino en naar Koploper stuur.

ik heb dat geprobeerd maar het is me tot op heden niet gelukt.
Wellicht heb ik het goede arduino programma nog niet gevonden.

mvg
Danny
Re: Alternatief voor S88 via MRDIRECT en S88LPT
Hallo Danny,

Ik heb voor je enige documentatie om je op weg te helpen.
Bestaande uit:
Schema met 3 x S88 bus, DCC ingang, Loconet interface en RS232 / USB (alles op 1 printje)
PDF bestand met de nodige informatie.
Arduino (INO) bestanden waar mee je kan experimenteren.


Bij interesse stuur via PB even je e-mail adres.


Mvg,
Peter