Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Badische Schönen

Gestart door Laenderbahn027 vrijdag 22 april 2016, 14:42:33

Badische Schönen

Badische Schönen
Hallo,

Naast een draadje over Preussen en Bayern, mag het minder bekende Baden natuurlijk niet ontbreken. Eén van de locs die in dit draadje thuis hoort, is de Xb van Liliput (L131350). Mooie afwerking, voldoende details, alleen 2-rail. Nou ja, wat is er mis met een beetje horizonverbreding?

Oordeel zelf:

Re: Badische Schönen
nobody
gast

Fraaie dame en door jou in alle standjes (mooi) op de chip gezet. Bedankt voor 't showen :thumbup: :important:

Boem zegt'ie!

Hola,

Toegegeven, ik heb zelf geen enkele Badense schone in mijn harem. Mijn bijdrage zal dan ook zeer beperkt blijven. Maar voordat iemand anders de euvele moed heeft een foto van deze meid te plaatsen, doe ik het lekker zelf... :P

Marklin 3091 P8

Hasta la Pasta
Fred
BR98-10
gast

Hela.

Ik wel: naast het model van Fred deze:
Wanneer gaan we van start met"Sachsen" ?
FredMa
gast

Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 22 april 2016, 14:42:33
Nou ja, wat is er mis met...
Als dit een prijsvraag is wil ik wel antwoorden: hier en daar wat verplooide trapjes  ;)

Was me ook opgevallen Franky, maar och, voor ?75...
FredMa
gast

Dat is toch zo weer rechtgeplooid?

Mijn ervaring is dat het dan vast en zeker afbreekt...

tijdperk I en II

Als liefhebber van de Badische Staatspoorwegen juich ik dit draadje toe!  :)

De Kittel van Marklin (37257) uit 2010 mag natuurlijk niet ontbreken in de lijst. Genummerd met no. 1004 en in originele groene kleurstelling reed deze 100 jaar geleden door Baden.

Fraai! Ik heb ook de 39021, ergens in een doos....

tijdperk I en II

Bij deze uit de doos..  :D

De Badische IVh was een pareltje van de Badische Staatspoorwegen, met haar grote wielen en gestroomlijnde uiterlijk! De 1002 en de 1013 zijn door Marklin uitgebracht (39021 en 39022), later ook nog in DRG uitvoering met no. 18.320.
FredMa
gast

Citaat van: Laenderbahn027 op zaterdag 23 april 2016, 03:06:57
Mijn ervaring is dat het dan vast en zeker afbreekt...
Jammer dat je deze ervaring hebt, ik kan het niet meer tellen hoeveel van dergelijke mankementjes ik in de laatste 50 jaar succesvol heb verholpen...
2 tips: probeer nooit recht te buigen waar je al een barstje in ziet, dat gaat bijna zeker mis en let een beetle op de temperatuur, probeer nooit iets te buigen dat heel koud staat, ik verwarm altijd (met mate!) met de warme lucht blazer, zowel voor kunsstof als gietmetaal.

Warmeluchtblazer, als in föhn?
FredMa
gast

Ik gebruik altijd een warme (hete) lucht blazer die ik gebruik voor krimpkous, maar een föhn moet zeker en vast bruikbaar zijn en zal het voordeel hebben dat het voor verf en kunsstof veiliger zal zijn.
Nu warm ik ook nooit extreem op, want het verschil tussen laat zeggen een graad of 70 en 7 graden maakt al een wereld van verschil bij het plooien.
nobody
gast

Plaatjes van warme/heteluchtblazers ===> klik

Als moeder de vrouw een haarföhn bezit, mag die misschien even geleend worden.
Eventueel de blaasopening aanpassen. Lees: Verkleinen.

Veel valt er niet te verzamelen in deze hoek vrees ik: http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Bad.St.B....