Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)

Gestart door anton_79 zaterdag 09 april 2016, 12:08:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Goede morgen allen,

Ik zag dat enkele leden van dit forum, dit (naar mijn idee, zeer mooie) treinstel ook op hun baan hebben staan.

Zelf heb ik hem vandaag voor het eerst uit de doos gehaald, om op sommige punten van mijn baan in aanbouw te checken of hij qua hoogte wel zou passen. Gelukkig was dit dit geen probleem  :)

ECHTER: tijdens het zelf voort duwen van een tussenwagen, kwam ik er achter dat hij op alle afslaande wissels (C-rails, 24611 & 24612) vastloopt op de wisselverlichten en in sommige gevallen, zelfs om de hendel... :-( Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand hier per ongeluk al een oplossing voor de vonden?

Alvast bedankt voor de tips!
Anton
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Rijtuigen op schaal 1:87 en R1 bogen gaan niet samen.

Gr, Ben.
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
 @citaat Dat is waar, doch C-rails, 24611 & 24612 en zijn uitgevoerd in R2.
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Door alle R1 bogen loopt hij ook probleemloos. Moet enkel op 1 punt de ondersteuñing van het bovenliggende deel nog wat invijlen.

Daarnaast heb ik met andere liliput modellen (2domino's) ook absoluut geen problemen. Het gaat hier echt om de lage bodem van deze dubbeldekker. .......
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Citaat van: nobody op zaterdag 09 april 2016, 12:45:23

@citaat Dat is waar, doch C-rails, 24611 & 24612 en zijn uitgevoerd in R2.


Oké, waar staat "R1" moet dan zijn "R2". Hoe dan ook: de zijdelingse uitwijking is te groot.
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Ja, hoe dan ook, lange wagens op krappe bogen: Geen porum... :D
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Citaat van: nobody op zaterdag 09 april 2016, 13:35:12
Ja, hoe dan ook, lange wagens op krappe bogen: Geen porum... :D

Vandaar dat deze allemaal verdekt liggen. Maar voor de slanke wissels heb ik toch echt te weinig ruimte, vandaar dat ik overal de "normale" c-wissels gebruikt heb.

De wagon is trouwens ook niet langer dan een normaal ICE-rijtuig van M*

Gr
Anton
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Ook hier is duidelijk het verschil te zien in schaalverhouding, 1:93.5 boven en 1:87 onder.

Grt, Ronald.
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Hoi Ronald,

Dat zou betekenen dat er 2 centimeter verschil in lengte zou moeten zitten tocn (28,5 tov 30,5cm). Ik denk dat het komt door de invalshoek van de foto, want in werkelijkheid is het verschil met 2mm (lengte KISS rijtuig is 28,7cm).

Maar zelfs als dit het is. Is er dan een andere oplossing, dan het slopen van de verlichting?

Gr
Anton
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
Denk het niet. De bakken liggen erg laag bij dit stel, het is immers een dubbeldekker.

Als wissel vervangen niet mogelijk is lijkt mij wissel "slopen" de enige oplossing.
Re: Liliput 133930 (KISS - Dubbeldekker SBB/ZVV)
CiteerOok hier is duidelijk het verschil te zien in schaalverhouding, 1:93.5 boven en 1:87 onder.

Volgens mij is de ICE3 van Märklin nou juist precies op schaal, maar ik kan me vergissen....