Je kan 3 dingen doen:
1) Relex-snap-koppelingen uitwisselen voor snapkoppelingen met kortkoppelingskop.
Koppeling koppelt min of meer net zo kort als nu, maar zonder speling in trek- duw-richting)
(dan kan je deze rijtuigen behouden. Kosten ca ? 3 per set van 1 rijtuigovergang)
2) Symoba kortkoppelingsschacht eronder lijmen. (oude koppeling word van draaistel afgenomen; eventueel in de weg zittend deel afknippen)
Kosten ca. ? 9,- per set van 1 rijtuigovergang EN 2 Märklin NEM-kortkoppelingen (+ ? 3,=) of vaste NEM-koppeling.
Koppeling koppelt net zo kort als de rijtuigen met standaard kortkoppeling met schaargeleiding uit de 4200 serie.
3) De TEE-rijtuigen uit de 4200 serie kopen en er ? 20 / 30 extra aan besteden. (die ben je anders ook kwijt bij optie 2)
Wagens uit de 4200 serie kosten ca 15 - 25 per stuk, naar gelang staat en aanbieding.
Dus de TEE-wagens uit de 4100 serie moeten niet veel meer dan 7,50 - 12,50 kosten om een verbouwing van de koppeling interessant te houden.
En bij een 4200 wagen blijft het origineel, en kan je veel makkelijker stroomvoerende koppelingen realiseren.
Succes met je keuze.
M.v.g. Marcel