Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

CS1 ziet de S88 niet meer

Gestart door Wishmaker dinsdag 05 april 2016, 13:30:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 ziet de S88 niet meer
Wishmaker
gast

CS1 ziet de S88 niet meer
Hallo

Ik heb een CS1 en 3 S88 terugmelders van Märklin. Na het plaatsten van een LTD DB2 booster ziet de CS opeens geen terug meldingen meer. De booster zit op een elektrisch afgescheiden deel .

Hoe kan ik controleren of nu de terug meld poort op de CD defect is of de S88?
De CS werkt voor de rest gewoon normaal ik kan rijden en schakelen maar bij S88 - configuratie en in Koploper geen reaktie.

met vriendelijke groet

Alfons Houben
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Beste Alfons,

Waar heb je de DB2 op aangesloten?

Groet, Anne W
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Massa's doorverbonden?

Of de massa van de booster aangesloten op de s88?
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
ik heb de DB2 op een stuk aangesloten dat elektrisch is gescheiden van de CS. 2 x S88 heb ik met massa van de CS aangesloten en 1 met die van de DB en ik vermoed dat daar iets is fout gegaan nu ik het type.

Ik heb 2 nieuwe S88 gekocht en aan de CS aangesloten maar geen reaktie van de CS.

m.v.g.

Alfons
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Dag Alfons.
Heeft deze CS1 (met S88 update?) eerder wel gewerkt met S88?
En welke software versie heeft deze?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
hallo AlbertJan

De software versie is 2.04 ik was helaas te laat om de RL update te kopen .
De CS heeft gewoon gereageerd ik heb tot dit probleem optrad met koploper zonder problemen automatisch gereden. Zelfs een uur voordat de CS dit euvel vertoonde zonder problemen gereden. Ik weet niet hoe ikzelf kan controleren of de S88 module van de CS een "optater"heeft gehad en de geest heeft gegeven. Het rijden etc werkt nog steeds perfect ook met aangesloten DB2 alleen automatisch rijden zit er niet meer in.

m.v.g.

Alfons
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Sluit iedere s88 even apart aan op je centrale. Sluit een ingang kort met massa en controleer in de terumeldmonitor of het betreffende vakje oplicht.


Mvg,
Peter
Re: CS1 ziet de S88 niet meer
Hallo Peter

Deze aktie had ik ook al gedaan maar helaas geen reactie. ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe centrale of deze ter reparatie aanbieden maar gezienb de "leeftijd"van de CS zal dit wel een te duur grapje gaan worden.
Raar is alleen dat de rest van de CS goed functioneert .


bedankt allemaal voort de reakties:)

gegroet

Alfons