Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Win digipet 2012

Gestart door josje40 zondag 23 oktober 2016, 08:09:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Win digipet 2012
Lid sinds: 2007

offline
Win digipet 2012
Hoi
Onlangs ben ik overgestapt van win digital naar win digipet.
Via win digital kon ik de wissels, seinen e.d besturen via de schakelrails in de baan.
Die schakelrail geeft een signaal door via de s88 naar de pc, die er weer voor zorgt dat de wissel in de juiste stand komt te staan.
Met win digipet krijg ik dit niet klaar. Als nieuwe gebruiker van win digipet zal ik wel iets fout doen, maar wat.
Via het windigipet forum proberen op te lossen, helaas zonder resultaat.
Probeer het daarom eens op dit forum.
Jos
Re: Win digipet 2012
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Win digipet 2012
Hallo Jos,

Windigital was qua opzet meer een blokgestuurd systeem, waarbij alles getriggerd werd vanuit bezetmeldingen. Pas in de laatste versie werd dit eigenlijk pas losgelaten.

Windigipet is meer gebaseerd op autonoom rijden, en kan veel meer dan Windigital.

Even bijgelezen in jouw draadje op het Windigipet forum, van de gebruikers daar heb ik zeker 1 gebruiker op weg heb geholpen met de overstap van Windigital naar Windigipet. En die moest eigenlijk ook het principe van Windigital loslaten voordat hij Windigipet begon door te krijgen.

Seinhuiswachter in Windigipet is niet zo zeer bedoeld voor de treinbeinvloeding. De belangrijkste basis van Windigipet zit in de wisselstraten, waarbij je vanuit een melder seinen kan beinvloeden in combinatie met wissels schakelen.

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Win digipet 2012
Lid sinds: 2013

offline
Re: Win digipet 2012
Beste Josje

ik heb het op het Windigipet forum reeds proberen uitleggen:
Je maakt een Rijweg FS aan waarin je bezetmelder is opgenomen.
Dan maak je voor die rijweg een profiel aan waar je bij het bereiken van de bezetmelder een magneetartikel laat schakelen. Dat is exact wat je vroeger ook deed.
Het is vrij gemakkelijk en als je de moeite zou nemen om de manual stap voor stap door te nemen dan zou je snel ontdekken hoe Windigipet werkt en hoe het te gebruiken.
Ik en alle andere Windigipet gebruikers hebben het zo geleerd.
Je kan van een alles omvattend programma zoals Windigipet niet verwachten dat je geen moeite moet doen om het aan te leren.
Maar ik kan je verzekeren eens je het onder de knie hebt gaan er zoveel mogelijkheden open waarvan je in de verste verte niet kon beseffen dat het kon

Succes ermee

Luc Diels
Re: Win digipet 2012
Lid sinds: 2007

offline
Re: Win digipet 2012
Bedankt Luc

Ik ben afgelopen zaterdag naar Culemborg gegaan en daar ben ik al veel wijzer geworden.
Jos