Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

elektro motortjes

Gestart door Wim65 zondag 03 april 2016, 12:04:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
elektro motortjes
Wim65
gast

elektro motortjes
Forumleden

Er vanuit gaande dat ik elektronica niet echt in de vingers heb het navolgende:
Faller overweg 120171 aangeschaft. Daarbij moet je een tandwiel kastje inelkaar zetten
Met daarin een motortje. Geen gegevens bekend. Dus alles in elkaar even kijken of het soepel loopt
Aangesloten op de trafo van marklin 50 nogwat?  Liep heel even mooi toen twee maal een soort tic
en....einde motortjes.
Ik had de trafo natuurlijk op de schakel unit aan moeten sluiten maar ik dacht ff kijken.
Is er aan die motortjes te komen zit een worm op, en wie weet waar!
Wie weet, wanneer uitgelachen,  raad!
Ik hoor graag van jullie

Wim68
Ouderdom brengt niet altijd meer wijsheid!
Re: elektro motortjes
Roberd
gast

Re: elektro motortjes
Kan je een fototje plaatsen, ik heb net een (goed) motortje in de prullebak gekieperd, met wormwielaandrijving

Zo'n rond ding met twee platte kanten
Re: elektro motortjes
FredMa
gast

Re: elektro motortjes
Re: elektro motortjes
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: elektro motortjes
Citaat van: Roberd op zondag 03 april 2016, 17:30:50
ik heb net een (goed) motortje in de prullebak gekieperd, met wormwielaandrijving

8o, vind je dat niet zonde?
Re: elektro motortjes
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: elektro motortjes
Frank,

Er zijn zoveel motortje die er exact uitzien zoals jou motortje, maar een andere voltage of toerental hebben, en misschien net een millimeter te groot of te klein zijn.
Staat er ergens op het motortje een type-nr ofzo ?
Moest aan de motortjes niet meer te komen zijn, wil ik je wel helpen met ombouw naar servo sturing.
Zodanig dat je die ook met een knopje open/dicht kan laten gaan of op een decoder kan aansluiten enz ...
(voordeel van servo is dat je ze net iets levensechter kan laten bewegen, zelfs beetje laten terupwippen als ze dichtgaan enz ...)

succes bij je zoektocht,
groeten,
Kris
Re: elektro motortjes
Ja dat is de bouwbeschrijving, staat verder niets over voltage, type, oid toch bedankt
Wim
Re: elektro motortjes
Kris daar houd ik je aan als het mag.
Zo'n decoder zit erbij waar de lampen/bomen en schakelrail op kunnen worden aangesloten.
Daarop zit ook de aansluiting voor de trafo.

Gr. Wim
Re: elektro motortjes
Lid sinds: 2012

offline
Re: elektro motortjes
Beste Wim,

Ik heb even bij de site van Faller De gekeken het is een zeer actueel model. Dus als je een mail naar de Kunden dienst stuurt met een korte uitleg dat de twee motoren defect zijn geraakt. Kunnen zij waarschijnlijk het partnummer en de prijs geven voor twee nieuwe motoren. Je moet dan waarschijnlijk via pay=pal betalen.
Voorzetje mail, taalfouten mag het is geen Duits examen, strekking is duidelijk.
http://www.faller.de/
Meine Damen und Herren. Leider habe ich ein Fehler gemacht beim anschluss von die zwei motoren von die BESCHRANKTER BAHNÜBERGANG Art. Nr. 120171. Jetzt arbeiten diese motoren nicht mehr. Ich hoffe, dass es möglich ist,, mir zwei neue zu schicken.
Mit Freunliche grusse.


Re: elektro motortjes
Roberd
gast

Re: elektro motortjes
precies zo'n motortje...

Zal ik het opsturen? misschien werkt t wel
Re: elektro motortjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: elektro motortjes
Hoi Robderd Wim, maak eerst de aandrijfkastjes eens open. Je hebt ze direct op een trafo aangesloten, hierdoor zijn ze wellicht door hun eindstand heengedraaid en is er misschien iets vastgeslagen. Zou wel heel apart zijn als er 2 motortjes tegelijk doorbranden.
Re: elektro motortjes
Roberd
gast

Re: elektro motortjes
Daar kan je maar goed gelijk in hebben, motoren gaan niet zo snel stuk, die kunnen best een beetje verdragen.
Re: elektro motortjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: elektro motortjes
Oeps, ik bedoelde natuurlijk Wim, Roberd... :?
aangepast in mijn vorige reactie
Re: elektro motortjes
Roberd
gast

Re: elektro motortjes
Begreep ik al :O
Re: elektro motortjes
Ik ben maar via via naar dealer Nederland gegaan.
Erg goed geholpen door Fallerstore!
Resultaat (je schrikt je kapot wat een motortje kost ) twee motors voor de prijs van een!

Jullie allemaal bedankt voor inzet en meedenken,  zelfs voor de Duitse tekst om uitleg aan Faller te geven.
Te gek
Bedankt
Met vr.gr.
Wim65