Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Dirty Stuff

Gestart door milocomarty vrijdag 01 april 2016, 01:55:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Dank je wel voor de tips had eerst het model gespoten in kleur en dan roest en dan pas chipping medium en dan de kleur.
Maar kan mss beter eerst een primer doen, dan roest chipping en kleur gaat helemaal goed komen dan.
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Het is alweer een tijdje geleden dat ik aan de USATC tanker gewerkt heb, geloof dat ik hem nu wel klaar vind, hopelijk vindt Big Mike hem ook ok...











Re: Dirty Stuff
Jørg
gast

Re: Dirty Stuff
-Martin:
Prachtig resultaat,  :thumbup:
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Dirty Stuff
Even vooropgesteld dat het technisch gezien weer een waar kunstwerkje is, maar er is "iets" met dit wagonnetje waardoor ik niet zo enthousiast word. In eerste instantie dacht ik dat ik het roesteffect te overdone vond, maar als je dan de detailfoto's bekijkt, is dat niet het geval.
Waar het denk ik gevoelsmatig niet helemaal lekker gaat is de overgang van tank naar onderwagen. Als die tank zo enorm verroest is, dan moet dat toch ook zijn sporen achterlaten op het onderliggende  stuk? In hoeverre heb je daar nog een "koppeling" in aangebracht in de vorm van leksporen vanaf de tank naar de onderwagen? Dat is nu op deze foto's niet zo goed te zien. Het komt nu een beetje op mij over of er een oude tank op een nieuwe wagen is geplaatst.

Ondanks dat ben ik nog steeds zwaar jaloers op jouw weathering skills hoor....:)
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Pat, ondanks roest op de wagen zal deze in gebruik toch hoofdzakelijk vuil zijn. De vuillaag ligt als ware over de roest..
Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Pat

Ik vind het gewoon prachtig gedaan, en heb op de gastendag ook twee wagons onderhanden genomen.
En moet zeggen, ga zoeken achter goedkope ketelwagons die ik ook wil weatheren en met chipping behandelen.
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Heb hier geen chipping medium gebruikt, wel acrylverf, enamel washes, pigmenten en olieverf..
Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Dat merkte ik  :) maar heb dankzij jou sommige voorbeelden, 2 wagons gedaan op de gastendag.
En die waren zo mooi, dat ik de smaak te pakken heb  :P
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Pas op Peter het is verslavend  ;)

Meer geknoei met de oilbrushers, even een kant van een 2400 onder handen genomen. Contrasten tussen de panelen verhoogd en wat verbleekte lak..





Re: Dirty Stuff
Jørg
gast

Re: Dirty Stuff
-Martin:
Je ziet het relief nu veel beter, top,  :thumbup:
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Dirty Stuff
Heb je dit alleen met oilbrushers gedaan Martin? Of heb je ook met andere materialen gewerkt?
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Zit ook nog een pinwash met een Ammo PWL in, beetje zwartbruine enamel..
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Dirty Stuff
Zo, nou dan is dat wel erg tof spul zeg!
Mooi alternatief voor de luchtkwast.
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Ja, werkt goed voor dat wat je ermee wilt bereiken..

Voor mij is deze NME getreidewagen Tagnpps wel klaar, zie zo niet meer wat ik er nog aan moet doen. En dat is meestal het moment voor mij ermee te stoppen. Als onderdeel van een verloting tijdens OntraXS! in samenwerking met Bentink modelspoor en Hobbytime is de nieuwe eigenaar er zometeen erg blij mee.





Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Dirty Stuff
Tsja, het begint een beetje op een grammofoonplaat die blijft hangen te lijken, maar het resultaat is echt weer schitterend Martin.

Wat dat betreft heb je echt wel je roeping gevonden in de modelbouw.
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Dank je, erg leuk om te doen.

En de laatste voor de OntraXS! verloting van Bentink..een NS LACS...













Hopelijk komt deze binnenkort ook bij een winnaar terecht en is hij/zij er zeer gelukkig mee..
Re: Dirty Stuff
nobody
gast

Re: Dirty Stuff
Mooi gedaan Martin. :thumbup:
Vooral de houten dekken zijn érg goed gelukt (vind ik),
Maar waarom zijn de binnenzijden zo onwaarschijnlijk fabrieksnieuw?
Re: Dirty Stuff
Jørg
gast

Re: Dirty Stuff
-Martin:
Weer een schitterend weather klusje, top man,  :thumbup:
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Stomweg vergeten Wim.. 8o
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Dirty Stuff
Hi Martin,

Ondanks dat je iets "vergeten" bent ziet het er prachtig uit.

groet
Harald
Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Hoi Martijn

Het is altijd mooi om jou werken te mogen zien prachtig gedaan weer die wagon, zeker dat hout is super gedaan  :thumbup: :thumbup:
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Dank u!

Tussendoor maar verder met die ranzige BNSF bak, fluttige iPhone plaat op mijn Macbook met een van de voorbeeld platen en 2 shots van de zijkant die er aardig op begint te lijken. Nadeel aan olieverf is wel de droogtijden, voordeel zijn niet allemaal op te noemen. Hoofdzakelijk met wat van die oilbrushers en hier en daar wat andere tinten uit de tube..





Re: Dirty Stuff
nobody
gast

Re: Dirty Stuff
 :thumbup: :important:
Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Gewoon prachtig gedaan  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Dirty Stuff
Het lijkt net echt.......nee......het is echt! Kunstig gedaan, alweer. :)
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Merci !
Wat doe je zoal op een zondag, normaal een beetje modelbouw en versmeer tijd maar in dit geval gewoon aan het werk. Paar kleine aanpassingen in een maatkeuken, de laatste, die ik aan het bouwen ben en om morgen verder te kunnen de spuitcabine maar aangetrapt. Zo na een uur of 5 dan maar eens wat knoeien met modelbouw verf. Al een tijdje bezig met een paar Belgische hokken voor de MSM, dus daar maar wat mee lopen klooien en plaatjes schieten. Tussendoor wat probeersels om karton er uit te laten zien als een of ander smerig betonnen kippenhok..heb wat laatste Mig Productiom washes kunnen scoren en die moest ik toch fijn proberen.







Re: Dirty Stuff
peterke33
gast

Re: Dirty Stuff
Martin

Ik vind die loc heel erg mooi gedaan, het lijkt net echt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Dirty Stuff
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dirty Stuff
Citaat van: milocomarty op vrijdag 14 april 2017, 00:02:25
Stomweg vergeten Wim.. 8o

Hoe zo vergeten? Was gewoon een reparatie aan de wagen.  ;)

Ik vind dit soort dingen razend knap.  :)  :thumbup: Maar anderzijds dood zonde.  ;)
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2016

offline
Re: Dirty Stuff
Martin, na mijn eigen betonpogingen maak ik maar weer eens een buiging!
Ik was en ben tevreden over mijn geknutsel, maar het kan altijd nog een of meer graadjes beter, constateer ik, als ik je 'kippenhok' zo zie.
Supermooi resultaat!

Groet,

Peter
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Dank u !

Citaat van: Olav op maandag 24 april 2017, 07:03:43
Maar anderzijds dood zonde.  ;)

Eh, waarom als ik vragen mag ?
Re: Dirty Stuff
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dirty Stuff
Omdat ik het gewoon zonde vind om treinen vies te maken, ook al is het realistischer.

Mijn treinen zijn brandschoon. Maar ik heb dan ook veel preisertjes die wassen. :)
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Dirty Stuff
Zeer fraai, hoor!
Ik ben zelf een absolute novice op het gebied van het patineren. Hoewel mijn eerste probeerseltjes best aardig gelukt zijn, speel ik echt nog 3e klasse amateurs vergeleken met jou, Martin!

H la P
Fred
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Twee 1:87 machines op de werkbank, de 2400 is voornamelijk aangepakt met Ammo oil brushers, het bakbeest van een PRR T1 stomer heeft tot nu toe alleen een behandeling met Ammo acrylics gekregen. Earth op de onderzijde, en washable op de bovenste delen. Still works in progress.



Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Beetje knooi'n met pigmenten, fuel stains and rust washes, allemaal Ammo by Mig producten.











Re: Dirty Stuff
Jørg
gast

Re: Dirty Stuff
-Martin:
Zoals gewoonlijk een schitterend resultaat,  :thumbup:
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Effe wat geels op de werkbank, basis van nato bruin en zwart voor een smerige onderzijde..

Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Nog steeds lekker aan het knoeien met olieverf, 2 kleurtjes gewoon omdat het kan..



Re: Dirty Stuff
snijder
gast

Re: Dirty Stuff
Zeer realistisch, goed gedaan. :thumbup:

Geef je hier soms ook cursus in?
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Werk ik aan, waarschijnlijk tegen het eind van het jaar in samenwerking met Bentink in Apeldoorn.
Re: Dirty Stuff
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Dirty Stuff
Schrijf mij maar vast in Martin! Als het net zo'n topdag wordt als je scenery workshop destijds, dan doe ik maar al te graag mee.
Re: Dirty Stuff
milocomarty
gast

Re: Dirty Stuff
Nog even geduld Pat, deze gaat samen met Bentink en we zijn het aan het uitwerken..