Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin Hobby-model 36857

Gestart door Sascha dinsdag 23 mei 2006, 14:29:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Märklin Hobby-model 36857
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Märklin Hobby-model 36857
Hallo allemaal,

Deze informatie mocht ik per mail ontvangen van een van onze forumleden :

Ontdekt op de Duitse website van Conrad het volgende Märklin Hobby-model



Het model schijnt exclusief voor Conrad Duitsland gemaakt te zijn.
Zoek even op de Duitse site  http://www1.conrad.de onder artiekel nummer 242665-62 Daar vindt je het model voor 99.95 euro.
Het catalugus nummer wordt opgegeven 36857, dat vindt je nergens anders dan bij Conrad Duitsland.
Het model wordt ook in de Trix versie aangeboden zie artikel nummer 242669-62 (zelfde prijs).

Ik heb het model al op e-bay gevonden voor 123 euro. (afzetters)

Bij Conrad Nederland staat het model (nog?) niet in database. Ik heb Conrad NL al per e-mail aangeschreven of het wel leverbaar is via Conrad NL.
En ik heb net antwoord gekregen van Conrad Nederland. Van af morgen is het model ook via de Nederlandse site te bestellen. Ze hebben hem vrij gegeven.
Märklin Hobby-model 36857
Adviesprijs Marklin is 99 euro. Meer moet je ook nooit voor betalen.
Deze soort type hobby locs rijden massaal al op onze treinbaan van de vereniging. Ze rijden niet slecht en zijn stukken beter dan een loc met een deltadecoder.
Märklin Hobby-model 36857
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Märklin Hobby-model 36857
De reactie van een forumlid :

Dit hobby-model van SBB Re 482-004 in RAG uitvoering vindt je niet in de Neuheiten lijsten van Märklin. Het model is dus exclusief voor Conrad gemaakt en wordt (kennelijk) alleen via Conrad uitgeleverd.
Bij een "exclusief model"  hoort ook een "exclusieve" prijs........ 99.95 euro.
Alle andere reguliere hobby-modellen van Märklin kosten bij Conrad 89.95 euro en ligt dus onder de Márklin advies prijs. Wat dat betreft doet Conrad niets geks en wil je de SBB-RAG uitvoering hebben zul je toch 99,95 euro moeten neerleggen.

Ik heb op de beurs te Houten al meer een hobby model van een particuliere maatschappij (ik weet zo de naam niet meer) zien liggen voor 123 euro. Ook zo'n exclusief model wat ook niet te vinden is in de Neuheiten lijsten.
Kennelijk is het een nieuwe trend bij Märklin om voor "klanten" exclusieve hobby modellen te produceren? Zo ontstaat vanzelf weer een verzamel woede................
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
ja , leuk , maar nu graag met diesel , ik heb geen waslijn
Märklin Hobby-model 36857
Ja graag ik haat waslijnen daar blijft ge regelmatig aan vast hangen. Johnny
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Citaat van: MaK manja , leuk , maar nu graag met diesel , ik heb geen waslijn

Kijk bij Conrad Duitsland op de site. Onder artiekelnummer 240903 - 62
vindt je deze lok:


Ook exclusief voor Conrad.
Hangt wel een prijskaartje aan van 249 euro.

Johan.
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Ik heb de SBB Re 482 RAG lok bij Conrad NL besteld en inmiddels binnen.
Voor het nummer op de doos 36857 staat tussen haakjes het Conrad bestelnummer 242665 gedrukt. Ook staat links bover het Conrad logo op de doos gedrukt (zijn geen stikkers).
Ik vindt het wel opmerkelijk dat Märklin dergelijke modellen exclusief voor een bedrijf uitbrengt die dan ook het alleen recht tot distributie heeft.

Johan.
Märklin Hobby-model 36857
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Märklin Hobby-model 36857
Hoi,

Dit is toch al een poosje aan de gang dat Marklin speciale modellen voor bijvoorbeeld Conrad produceert. Een locomotief met bijpassende wagens van een duitsbedrijf 'Wiebe' was vorig jaar toch ook exclusief bij Conrad verkrijgbaar?

Ik heb zelf een 'Moezel' wijnwagon-set van Conrad. Ook alleen exclusief verkrijgbaar bij Conrad en ook errug prijzig 60 euro  :roll:  
Eigenlijk te gek voor die prijs. Heb 'm gekocht omdat het een wagon is met het opschrift van de wijn die mijn duitse wijnboertje uit Kröv ook produceert. Dan wordt de wagon in eens ontzettend leuk voor de verzameling.

Groetjes,
Brigitte
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
stel : eurotrain ( grote duitse modelspoorwinkelketen , woord is op zich zelf al goed voor 2x woordwaarde  :P ) besteld als groep zo'n 10000 loc's van het type 37600 . na wat speciale verfbehandelingen en aparte tekst in het boekje ( die zeer goed klopt , wat niet te zeggen is van de Tegnersee 14 ) worden deze dus alleen verkocht via eurotrain zaken . maar dat ze dan verkocht worden via MP en zo , is ten tweede .

het voorbeeld

het eindproduckt
Märklin Hobby-model 36857
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet. Een heleboel bedrijven maken producten die onder andere namen op de markt komen of exclusief door bepaalde bedrijven verkocht mogen worden. Ze maken toch ook apart treinen voor Porsche of voor de DB zelf (jaarverslag DB 1995). Piko bv. maakt treinwagons op maat met bedrijfsreclame erop; kan je je relaties cadeau geven. Er is ook een commercieel aspect aan elke onderneming. Als er maar wat te verdienen valt.

Alphons
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
als de vraag er voor is waarom niet ? als de naam er niet door lijdt , doen !!
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Mijn probleem is dat er kennelijk modellen gemaakt worden door Märklin zonder die in hun Neuheiten folder kenbaar te maken. Toevallig stuit ik via een CH forum op die RAG lok en ga zoeken bij Conrad.
Er wordt kennelijk meer gemaakt dan dat de Neuheiten folder aangeeft en het zou jammer zijn dat je een mooi model wat je past zou missen.

Johan.

P.s. De garantie van de RAG lok is er al af, vandaag het frame aangepast voor de Maxon klokanker motor  :wink:  
Nog geen week in huis, amper een meter gereden en dat al op de freesmachien  :mrgreen:
Märklin Hobby-model 36857
Als Marklin ze niet op de markt brengt, waarom zouden ze ze dan een een noviteitenfolder zetten ?

Alphons
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Citaat van: FonzoAls Marklin ze niet op de markt brengt, waarom zouden ze ze dan een een noviteitenfolder zetten ?

Alphons

Het is en blijft een Märklin model.

Johan.
Märklin Hobby-model 36857
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Märklin Hobby-model 36857
Johan, dit soort modellen worden wel altijd in het Insider Magazine  gepubliceerd, met het adres waar ze verkrijgbaar zijn.

Over de jouwe van RAG heb ik nog niets gelezen, maar zou zo maar kunnen dat die in het juni/juli nummer staat. Begrijp dat de lok net uit is.

Voor Marklin CentrO Oberhausen is recent een speciale R4Chem/Transpetrol uitgave gemaakt en die stond ook in de Insider M. afgebeeld.

Groetjes,
Brigitte
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Citaat van: BrigitteJohan, dit soort modellen worden wel altijd in het Insider Magazine  gepubliceerd, met het adres waar ze verkrijgbaar zijn.

Over de jouwe van RAG heb ik nog niets gelezen, maar zou zo maar kunnen dat die in het juni/juli nummer staat. Begrijp dat de lok net uit is.

Voor Marklin CentrO Oberhausen is recent een speciale R4Chem/Transpetrol uitgave gemaakt en die stond ook in de Insider M. afgebeeld.

Groetjes,
Brigitte

Thx voor de info. Dat is een iedergeval wat. (zie p.s.)

Ik was jaren lang Insider lid echter met de nieuwe opzet (lees abbo verhoging) ben ik afgehaakt. Voor 75 euro koop ik liever (elk jaar) een hobby lok (extra  :wink:  ) dan Insider lid te blijven. Maar zo mis je dus wel info.

Die R4Chem/Transpetrol uitgave heb ik op de beurs te Houten zien liggen voor 135 euro. Kennelijk proberen de handelaren er een slaatje uit te slaan.
Daar om is het wenselijk door Märklin zelf goed geinformeerd te worden waar het verkrijgbaar is, ook voor niet Insider leden.

P.s. hier bewijst dit forum alweer zijn waarde dit stukje kennis miste ik dus  :wink:
Johan.
Märklin Hobby-model 36857
marklinfan
gast

Märklin Hobby-model 36857
marklin maaktr wel vaker modellen voor andere bedrijven.alleen in nl gebeurd dat niet zoveel een goed voorbeeld is het startsetje van kruidvat
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
Vorig  jaar heeft Märklin ook een soortgelijke lok exclusief voor Conrad uitgebracht , hier stond als opschrift Connex op de zijkant.
Ik heb inmiddels  4 van dit soor loc's. Rijden inderdaad goed. 1 heeft gisteren de geest gegeven. Vooruit 1 stand volgas en niet meer reageren op commando's, achteruit deed ie dit nog wel. Vanmorgen deed ie helemaal niets meer, behalve de verlichting.
Ik hoop niet dat alle loc's zo eindigen.



Overigens had Märklin al een loc van RAG bahnhaven onder nummer 36854




Jeroen
Märklin Hobby-model 36857
Probeer een reset en als dat niet helpt dan is het een garantiegeval. Zet bij die hobbylocs de maximale snelheid wel een stuk naar beneden dan lopen ze een stuk mooier.
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Märklin Hobby-model 36857
Hallo,
ik vind het jammer dat
Conrad Nederland zo achter
loopt op Duitsland.
Kijk maar eens naar de Modelspoorcatalogus.
Die komt ook veel later in het nederlands.
Ook met aanbiedingen.
Als je dan mailt naar Conrad.nl weten zij van niets of zeggen doodleuk:
dat zijn duitse opruimprijzen.

Je kan dus nog het beste op Conrad.de kijken.

Groeten
Wim
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
Reset heb ikal geprobeerd,werkte jammer genoeg niet, ff terug naar grootendorst vrees ik.

Jeroen
Märklin Hobby-model 36857
Blausee-Mitholz
gast

Märklin Hobby-model 36857
Citaat van: FreakHallo Sascha,

De BR482 is ook bij Conrad in Nederland te verkrijgen.
Gegevens: HO MA E-LOC BR 482 RAG, SBB Bestnr.: 242665 - 89  voor 99,95 Euro.

Mvg,
Peter

:D
Die info stond boven ook al dus  :wink:
Ik heb Conrad aangeschreven en toen werd ie vrijgegeven voor Nederland. Ik heb hem meteen besteld en is dus binnen.
Ik heb begrepen dat als je modellen die op de Duitse site staan maar (nog) niet op de NL site dat je Conrad-NL kunt aanschrijven.
Als er belangstelling voor is geven ze het (inprinciep) vrij.

@Jeroen.
Als je het (veel) geld gaat kosten heb ik nog wel een decodertje voor je liggen. Kun je voor weinig overnemen.
Dus als je er niet uitkomt met je leverancier en garantie dan hoor ik het wel.

Johan.
Märklin Hobby-model 36857
Lid sinds: 2006

offline
Märklin Hobby-model 36857
Ok thx,

Maar dit is een garantie gevalletje,komt dus wel goed.

jeroen